Black Oak (ブラックオーク Burakkuōku?) – rasa kosmitów Black Arms, pojawiająca się jako przeciwnicy w grze Shadow the Hedgehog.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Black Oak to muskularna wersja Black Warriora. Są to gigantyczni czarno-czerwoni kosmici z żółtymi oczami.

Pojawiają się głównie na późniejszych poziomach, ale ich posągi można znaleźć na poziomie Glyphic Canyon. Ci giganci potrafią atakować swoimi silnymi pazurami, lub posługiwać się szerokim arsenałem broni. Obejmuje on zarówno ciężką broń do walki wręcz, jak i wszelkiego rodzaju blastery i laserowe bazooki. Są niezwykle silnymi przeciwnikami, którzy posiadają 12 punktów zdrowia. Po otrzymaniu dużej ilości ciosów łapią się za brzuch i na chwilę zatrzymują, aby złapać oddech. Po śmierci upadają i upuszczają posiadaną przez siebie broń, o ile takową mają, która może być następnie podniesiona przez gracza.

W innych mediach[edytuj | edytuj kod]

Archie Comics[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Black Oak (Archie)

Black Oak w komiksach Archiego

Black Oak pojawiają się również w komiksach Archiego, odgrywając taką samą rolę jak w grach, tzn. uczestniczenie w inwazji Black Dooma na Świat Sonica. Część z nich powróciła po klęsce swojego przywódcy, tym razem pod wodzą Black Death, i ponownie próbowała podbić świat, ale została zniszczona w kolejnych bitwach.