Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Big the Cat – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to ogromny, fioletowy kot. Z natury jest spokojny i oddaje się łowieniu ryb, razem ze swoim najlepszym przyjacielem Żabkiem.

Czasami Big jest zmuszony opuścić swoją chatę w Mystic Ruins, aby udać się na poszukiwania swojego przyjaciela.

Historia[]

Przeszłość[]

Big, wraz ze swoim najlepszym przyjacielem Żabkiem, zamieszkiwał w Mystic Ruins, gdzie oddawał się głównie łowieniu ryb.

Big's Big Adventure[]

Big spotykający Sonica w Vista View

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Big musiał opuścić Mystic Ruins, aby odnaleźć Żabka. Poszukiwania zaczął w Vista View, gdzie próbował złowić swojego przyjaciela w kanałach. Spotkał wtedy przebiegającego Sonica. Następnie Big udał się do Riverside, gdzie niemal zetknął się z Death Crabem, który chciał zaatakować wioskę. Udało mu się także dostać do Barricade Town, gdzie szukał Żabka w magazynach, które okupowali Rough i Tumble. Big myślał, że dwa osiłki mówią do niego, dlatego odrzucił ich ofertę, którą tak naprawdę kierowali do Sonica i Knucklesa. Następnie udał się do Spiral Hill Village, gdzie szukał Żabka w samym środku bitwy z Badnikami. Ostatecznie jednak zgubił trop swojego przyjaciela w Windmill Village, nieświadomy odbywającej się w pobliżu walki Sonica z Shadowem.

Big na Anielskiej Wyspie

Big dostał się potem na okręt flagowy Egg Fleet, gdzie szukał Żabka, nie zwracając szczególnej uwagi na walkę Neo Metal Sonica z niebieskim jeżem. Big zwiedził także jedną ze starych baz Eggmana, gdzie obserwowała go Whisper. Później dostał się na statek Ruchu Oporu, gdyż myślał że znajdzie tam Żabka. Pomylił go jednak z Wispem, po czym zdecydował uciąć sobie drzemkę. Razem z Ruchem Oporu Big dotarł aż na Anielską Wyspę, ale został zrzucony z wyspy w trakcie walki z Master Overlordem. Udało mu się jednak dopłynąć bezpiecznie do brzegu. Po powrocie Big postanowił powtórzyć swoje kroki i poszukać Żabka jeszcze raz. Będąc z powrotem w Barricade Town zauważył Doktora Starline, którego uznał za magika, uwalniającego Rougha i Tumble'a z więzienia. Starline'a spotkał jeszcze raz na Frozen Peak, gdzie wydawało mu się że jako magik prezentował swoje sztuczki dla Sonica i Silvera. Big uznał go jednak za nudnego magika, z powodu tego że znał tylko jedną sztuczkę. Z kolei Rougha i Tumble'a spotkał ponownie w Windmill Village, kiedy walczyli z Soniciem i Tailsem. Wydawało mu się także, że słyszał ich głosy w Echo Mine. Po wielu nieudanych poszukiwaniach Big zaczął tracić nadzieję, kiedy zatrzymał się w pobliżu Warsztatu Tailsa.

Big i Żabek walczący z Zombotami

Podczas swojej wizyty w Seaside City Big zastał miasto całkowicie spustoszone, co nieco go zaniepokoiło. Postanowił odwiedzić Cream we Floral Forest Village i poprosić ją o pomoc, ale wioskę również zastał pustą. Próbował odnaleźć swoich innych przyjaciół w Sunset City, lecz bezskutecznie. Pozostawał jednak całkowicie nieświadomy rozgrywającej się na świecie apokalipsy Zombotów. Big usłyszał wtedy, że Amy zapraszała wszystkich na wielkie nocowanie w Restoration HQ. Udał się tam, ale przed wejściem zatrzymał go Gemerl, który chciał go przeskanować aby upewnić się że nie przenosi Metal Virusa. Big próbował znaleźć Żabka w środku, ale miejsce okazało się zbyt zatłoczone, dlatego zrezygnował i odszedł, w samą porę kiedy Zomboty zaczęły zalewać HQ. Big odczuwał wielką samotność i strach, ale wiedział że nie wolno mu się poddać, gdyż Żabek może się czuć tak samo. Big postanowił więc cofnąć się do Spiral Hill Village, gdzie w końcu udało mu się złowić Żabka i odejść z nim, nieświadomie unikając zbliżających się Zombotów. W drodze powrotnej do Mystic Ruins Big i Żabek zostali jednak zaatakowani przez Zomboty. Kot wyciągnął swoją wędkę i zaczął bronić Żabka, który również rzucił się do walki. Udało im się ostatecznie przywiązać Zomboty do drzewa i uciec. Po powrocie do Mystic Ruins Big opowiedział Żabkowi o swojej podróży i wyjawił jak bardzo cieszy się, że znów są razem. Zdziwił się jedynie tym, jak bardzo cichy był Żabek od ich powrotu. Nie wiedział jednak, że jegoo przyjaciel został zarażony Metal Virusem, który stopniowo pokrywał Biga i całe Mystic Ruins.

All or Nothing[]

Big po zniszczeniu Metal Virusa

W Sonic the Hedgehog #25 Big i Żabek stali się Zombotami, które odnalazł Zavok i przejął nad nimi kontrolę z pokładu Faceshipu. W Sonic the Hedgehog #28 Big, wraz z armią Zombotów, był prowadzony przez Zavoka w kierunku Anielskiej Wyspy. Po tym jak Faceship został zniszczony, Zavok użył mocy swojego Szmaragdu Chaosu, aby powiększyć się i zyskać nową moc. Wraz z innymi Zombotami Big został następnie rzucony na Anielską Wyspę, aby zainfekować wyspę i ostatnich przyjaciół Sonica. W Sonic the Hedgehog #29 Big-Zombot zbliżał się do Eggmana, ale powstrzymała go Amy, uderzając swoim młotkiem. Cios nie wyrządził kotu jednak większej krzywdy, a Eggman kopnął Amy na Biga aby samemu uciec. Ostatecznie jednak Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, a Big wrócił do zdrowia i został przytulony przez Amy.

Out of the Blue[]

Big znajdujący Żabka na Anielskiej Wyspie

W Sonic the Hedgehog #30 Big zjednoczył się z Żabkiem, nie zauważając jak Doktor Eggman przekradł się za ich plecami na prom ratunkowy. Big wskazał potem Tailsowi, Amy i Knucklesowi odlatujący prom, który ukradł Eggman. W Sonic the Hedgehog #31 Big wziął udział w przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village, zajmując się łowieniem w miejskiej fontannie. Uroczystość zakłóciło jednak pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie. W Sonic the Hedgehog #32 Big nadal poszukiwał Żabka, nieświadomy całego ataku Eggmana na Spiral Hill Village.

Trial by Fire[]

W Sonic the Hedgehog #45 Big pojawił się w Forest Ridge Zone, gdzie łowił ryby.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Big dzielący się swoimi uczuciami gdy nie ma przy nim Żabka

Big jest prostym kotem, którego podstawowe potrzeby sprowadzają się do odpoczynku i łowienia ryb. Rzadko opuszcza swój dom, aby nie wystawiać się na zagrożenia czyhające w świecie zewnętrznym. Nie jest głupi, ale często nie rozumie lub dopiero po czasie orientuje się o faktycznym stanie wydarzeń. Czasami też źle je interpretuje i nie jest świadomy otaczających go zagrożeń. Jego głównym zmartwieniem jest szukanie Żabka - gdy ten zaginie, nie jest w stanie skupić się na czymkolwiek innym.

Wygląd[]

Big jest wielkim, fioletowym kotem. Jego futro jest w większości fioletowe w ciemniejsze paski. Kot posiada długi ogon, a także równie długie uszy. Jego oczy są czarne i posiadają bladożółte twardówki. Brzuch kota jest biały, podobnie jak usta, które otacza biała sierść. Big nosi na sobie szeroki pas, beżowe rękawiczki i żółte sandały. Zazwyczaj trzyma przy sobie wędkę.

Moce i umiejętności[]

Big używający swojej wędki do walki

Big jest niesamowicie silny i wytrzymały dzięki swoim rozmiarom. W walce posługuje się głównie swoją wędką, która mu zadawać miażdżące uderzenia. Może też użyć jej do związania swoich wrogów. Wrogie ataki zwykle wyrządzają mu niewielką krzywdę i odbijają się od jego brzucha. Big posiada także koło ratunkowe, które pozwala mu pływać po wodzie.

Relacje z postaciami[]

Żabek[]

Big po znalezieniu Żabka

Żabek jest najlepszym przyjacielem Biga. Obaj lubią spędzać czas w Mystic Ruins. Gdy Żabek zaginie lub ucieknie, Big zaczyna go szukać z wielką determinacją po całym świecie, zaglądając w każde możliwe miejsce i upewniając się dwukrotnie, że się nie pomylił. Współczuje również Żabkowi i jest gotowy chronić go przed wszelkimi zagrożeniami.

Advertisement