FANDOM

Big the Cat – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to ogromny, fioletowy kot. Z natury jest spokojny i oddaje się łowieniu ryb, razem ze swoim najlepszym przyjacielem Żabkiem. Czasami Big jest zmuszony opuścić swoją chatę w Mystic Ruins, aby udać się na poszukiwania swojego przyjaciela.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Big, wraz ze swoim najlepszym przyjacielem Żabkiem, zamieszkiwał w Mystic Ruins, gdzie oddawał się głównie łowieniu ryb.

Big's Big Adventure Edytuj

IDW Big Journey 1

Big spotykający Sonica w Vista View

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Big musiał opuścić Mystic Ruins, aby odnaleźć Żabka. Poszukiwania zaczął w Vista View, gdzie próbował złowić swojego przyjaciela w kanałach. Spotkał wtedy przebiegającego Sonica. Następnie Big udał się do Riverside, gdzie niemal zetknął się z Death Crabem, który chciał zaatakować wioskę. Udało mu się także dostać do Barricade Town, gdzie szukał Żabka w magazynach, które okupowali Rough i Tumble. Big myślał, że dwa osiłki mówią do niego, dlatego odrzucił ich ofertę, którą tak naprawdę kierowali do Sonica i Knucklesa. Następnie udał się do Spiral Hill Village, gdzie szukał Żabka w samym środku bitwy z Badnikami. Ostatecznie jednak zgubił trop swojego przyjaciela w Windmill Village, nieświadomy odbywającej się w pobliżu walki Sonica z Shadowem.

IDW Big Journey 2

Big na Angel Island

Big dostał się potem na okręt flagowy Egg Fleet, gdzie szukał Żabka, nie zwracając szczególnej uwagi na walkę Neo Metal Sonica z niebieskim jeżem. Big zwiedził także jedną ze starych baz Eggmana, gdzie obserwowała go Whisper. Później dostał się na statek Resistance, gdyż myślał że znajdzie tam Żabka. Pomylił go jednak z Wispem, po czym zdecydował uciąć sobie drzemkę. Razem z Resistance Big dotarł aż na Angel Island, ale został zrzucony z wyspy w trakcie walki z Master Overlordem. Udało mu się jednak dopłynąć bezpiecznie do brzegu. Po powrocie Big postanowił powtórzyć swoje kroki i poszukać Żabka jeszcze raz. Będąc z powrotem w Barricade Town zauważył Doktora Starline, którego uznał za magika, uwalniającego Rougha i Tumble'a z więzienia. Starline'a spotkał jeszcze raz na Frozen Peak, gdzie wydawało mu się że jako magik prezentował swoje sztuczki dla Sonica i Silvera. Big uznał go jednak za nudnego magika, z powodu tego że znał tylko jedną sztuczkę. Z kolei Rougha i Tumble'a spotkał ponownie w Windmill Village, kiedy walczyli z Soniciem i Tailsem. Wydawało mu się także, że słyszał ich głosy w Echo Mine. Po wielu nieudanych poszukiwaniach Big zaczął tracić nadzieję, kiedy zatrzymał się w pobliżu Warsztatu Tailsa.

IDW Big Journey 3

Big i Żabek walczący z Zombotami

Podczas swojej wizyty w Seaside City Big zastał miasto całkowicie spustoszone, co nieco go zaniepokoiło. Postanowił odwiedzić Cream we Floral Forest Village i poprosić ją o pomoc, ale wioskę również zastał pustą. Próbował odnaleźć swoich innych przyjaciół w Sunset City, lecz bezskutecznie. Pozostawał jednak całkowicie nieświadomy rozgrywającej się na świecie apokalipsy Zombotów. Big usłyszał wtedy, że Amy zapraszała wszystkich na wielkie nocowanie w Restoration HQ. Udał się tam, ale przed wejściem zatrzymał go Gemerl, który chciał go przeskanować aby upewnić się że nie przenosi Metal Virusa. Big próbował znaleźć Żabka w środku, ale miejsce okazało się zbyt zatłoczone, dlatego zrezygnował i odszedł, w samą porę kiedy Zomboty zaczęły zalewać HQ. Big odczuwał wielką samotność i strach, ale wiedział że nie wolno mu się poddać, gdyż Żabek może się czuć tak samo. Big postanowił więc cofnąć się do Spiral Hill Village, gdzie w końcu udało mu się złowić Żabka i odejść z nim, nieświadomie unikając zbliżających się Zombotów. W drodze powrotnej do Mystic Ruins Big i Żabek zostali jednak zaatakowani przez Zomboty. Kot wyciągnął swoją wędkę i zaczął bronić Żabka, który również rzucił się do walki. Udało im się ostatecznie przywiązać Zomboty do drzewa i uciec. Po powrocie do Mystic Ruins Big opowiedział Żabkowi o swojej podróży i wyjawił jak bardzo cieszy się, że znów są razem. Zdziwił się jedynie tym, jak bardzo cichy był Żabek od ich powrotu. Nie wiedział jednak, że jegoo przyjaciel został zarażony Metal Virusem, który stopniowo pokrywał Biga i całe Mystic Ruins.

All or Nothing Edytuj

IDW 29 Amy Big

Big po zniszczeniu Metal Virusa

W Sonic the Hedgehog #25 Big i Żabek stali się Zombotami, które odnalazł Zavok i przejął nad nimi kontrolę z pokładu Faceshipu. W Sonic the Hedgehog #28 Big, wraz z armią Zombotów, był prowadzony przez Zavoka w kierunku Angel Island. Po tym jak Faceship został zniszczony, Zavok użył mocy swojego Szmaragdu Chaosu, aby powiększyć się i zyskać nową moc. Wraz z innymi Zombotami Big został następnie rzucony na Angel Island, aby zainfekować wyspę i ostatnich przyjaciół Sonica. W Sonic the Hedgehog #29 Big-Zombot zbliżał się do Eggmana, ale powstrzymała go Amy, uderzając swoim młotkiem. Cios nie wyrządził kotu jednak większej krzywdy, a Eggman kopnął Amy na Biga aby samemu uciec. Ostatecznie jednak Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, a Big wrócił do zdrowia i został przytulony przez Amy.

Out of the Blue Edytuj

IDW 30 Big

Big znajdujący Żabka na Angel Island

W Sonic the Hedgehog #30 Big zjednoczył się z Żabkiem, nie zauważając jak Doktor Eggman przekradł się za ich plecami na prom ratunkowy. Big wskazał potem Tailsowi, Amy i Knucklesowi odlatujący prom, który ukradł Eggman. W Sonic the Hedgehog #31 Big wziął udział w przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village, zajmując się łowieniem w miejskiej fontannie. Uroczystość zakłóciło jednak pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Big jest prostym kotem, którego podstawowe potrzeby ograniczają się do wypoczynku i łowienia ryb. Rzadko opuszcza swój dom, aby nie narażać się na niebezpieczeństwa czyhające w świecie zewnętrznym. Big nie jest zbyt rozgarnięty i ważne rzeczy często przemykają mu koło nosa. Nie oznacza to że Big jest głupi, lecz wolniej przetwarza fakty lub czasem źle je interpretuje. Bardzo martwi się kiedy zaginie jego przyjaciel i nie potrafi się wtedy skupić na niczym innym, jak na znalezieniu go. Mimo wszystko jest to również jego pozytywna cecha, świadcząca o dużej determinacja i dbałości o przyjaciół.

Wygląd Edytuj

Big jest wielkim, fioletowym kotem. Jego futro jest w większości fioletowe w ciemniejsze paski. Kot posiada długi ogon, a także równie długie uszy. Jego oczy są czarne i posiadają bladożółte twardówki. Brzuch kota jest biały, podobnie jak usta, które otacza biała sierść. Big nosi na sobie szeroki pas, beżowe rękawiczki i żółte sandały. Zazwyczaj trzyma przy sobie wędkę.

Moce i umiejętności Edytuj

Big potrafi łowić ryby za pomocą swojej wędki, a także używać jej do walki. Jego rozmiary zapewniają mu wielką siłę. Oprócz tego Big posiada także nadmuchiwane koło ratunkowe, dzięki któremu umie unosić się na wodzie.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj