Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Big Arm (ビッグアーム Bigguāmu?) – trzeci i finałowy boss drugiego aktu Launch Base Zone w grze Sonic the Hedgehog 3. W Sonic 3 & Knuckles pojawia się jedynie w wersji Knucklesa.

Opis[]

Big Arm to Egg Mobile z kolczastym zadaszeniem i dodatkowym pancerzem z tyłu, zawierającym również wzmocniony silnik odrzutowy, a także parą masywnych, mechanicznych ramion.

Boss[]

Bigarm-sprite.png

Big Arm pojawia się po raz pierwszy w grze Sonic the Hedgehog 3 gdzie jest finałowym bossem gry. Po pokonaniu poprzednich dwóch maszyn Eggmana leci on na pokład Death Egga i po chiwili powraca w uzbrojonym Eggmobilu. Na górze Eggmobilu pojawiają się kolce, zaś na dolnej części dwie mechaniczne ręce za pomocą których Eggman może złapać postać, wylecieć z nią poza ekran aby po chwili powrócić ciskając postacią o podłoże.

Maszyna ma bardzo mały obszar, który nie jest uzbrojony, w związku z czym ciężko go uderzyć - jedyna realna szansa na atak jest wtedy, kiedy przelatuje on tuż nad podłożem. Podczas ataku należy uważać aby nie uderzyć w kolce lub nie wylądować w mechanicznych rękach. Sonicowy Insta-shield może okazać się bardzo pomocny.

Aby pokonać maszynę należy uderzyć ją 8 razy. Po tym uzbrojenie odleci od Eggmobilu, a on sam zacznie wybuchać. Eksplozje przeniosą się na platformę przyczepioną do Death Egga, a z niej na stację kosmiczną, która zacznie wybuchać. Po tym Sonic/Tails obróci się i będzie oglądał spadający Death Egg, a po tym nastąpi zakończenie.

W grze Sonic 3 & Knuckles Sonic i Tails nie walczą z tym bossem. Walczy z nim natomiast Knuckles. Niektóre ataki robota zostały lekko przerobione - w Sonicu 3 boss leci nad podłożem dwa razy, a podczas walki Knucklesa cztery razy dając więcej szans na uderzenie.

W innych grach[]

Sonic Generations[]

Osobny artykuł: Big Arm (Sonic Generations)

Big Arm w Sonic Generations

Big Arm pojawia się w Sonic Generations na Nintendo 3DS jako boss Ery Klasycznej. W tej grze boss ma nieco więcej ataków - może z rozpędu wlecieć w platformę z Sonicem, a gdy gracz uderzy go 4 razy przejdzie do drugiej fazy, w której ma więcej kolców na rękach i może atakować od strony tła próbując złapać Sonica.

W innych mediach[]

Sonic the Comic[]

Big Arm STC.jpg

W 37. i 38. numerze Sonic the Comic Robotnik atakuje Sonica za pomocą tej maszyny nazwanej w komiksie "Squeeze Tag Machine". Jest ona zbyt solidna by Sonic mógł zadać jej obrażenia. Na szczęście z pomocą przybywa Knuckles, który niszczy pewne elementy robota dzięki czemu maszyna jest na tyle bezbronna by Sonic mógł dotrzeć na jego górną część.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Final Boss

Galeria[]

[?
]
Galeria
Advertisement