FANDOM

Cudzy1 The most common type of Wisp, the White Wisps are very friendly and love to talk. They do not have the power to transform, but they can give Sonic a Boost. Cudzy2
Opis, Sonic Colors

Biały Wisp (ホワイトウィスプ Howaito Uisupu?, ang. White Wisp) – jeden z gatunków Wispów, który pojawia się w serii Sonic the Hedgehog. Po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Colors. Nie zapewnia żadnej transformacji, ale zwykle służy do wypełniania Licznika Boostu.

Historia Edytuj

Sonic Colors Edytuj

W grze Sonic Colors Białe Wispy pojawiły się po raz pierwszy. Ich planeta została porwana przez Doktora Eggmana i stała się częścią międzygwiezdnego parku w pobliżu Ziemi. Białe Wispy i inne gatunki zostały zniewolone przez złego doktora, który chciał wykorzystać ich energię Hyper-go-on do stworzenia promienia kontroli umysłu. Wispy zostały jednak ocalone przez Sonica, któremu później pomogły wydostać się z czarnej dziury energii Hyper-go-on i zabrały go na Ziemię. Ostatecznie powróciły na swoją rodzimą planetę.

W wersjach na Wii i Nintendo DS Białe Wispy pojawiają się w Kapsułach Wispów. Nie zapewniają żadnej transformacji po zebraniu, ale zapełniają Licznik Boostu Sonica. Spotykane są na każdym poziomie w grze.

Sonic Generations Edytuj

W grze Sonic Generations Białe Wispy pojawiają się w tle poziomu Planet Wisp.

Sonic Lost World Edytuj

W grze Sonic Lost World jedynym Białym Wispem jest Yacker, z którym gracz mógł rozmawiać na mapie świata aby uzyskać dostęp do opcji Wisp Away, pozwalającej wysyłać znajomym Wispy z ekwipunku.

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners Białe Wispy odegrały poboczną rolę w historii. Część z nich postanowiła pozostać na Ziemi, ponieważ im się spodobała. Białe Wispy założyły na planecie swoje małe kolonie. W trakcie wydarzeń z gry Białe Wispy prosiły o pomoc Team Sonic, głównie w powstrzymywaniu złego Doktora Eggmana. Udzielały również cennych informacji, oraz radziły sobie z mniejszymi zadaniami. W trakcie wydarzenia Zazz Raid Event Białe Wispy mogą pomóc Sonicowi w pokonaniu Zazza. Gracz musi stale zbierać Białe Wispy, aby wypełniał się licznik, który odpowiada za wzmocnioną siłę ataku.

Sonic Forces Edytuj

W Sonic Forces Białe Wispy pojawiają się na poziomach współczesnego Sonica. Po zebraniu Kapsuły Wispów wypełniają Licznik Boostu. Żołnierze Resistance wykorzystują także strzelającą laserami broń zasilaną mocą Białych Wispów.

Team Sonic Racing Edytuj

TSR White Boost

Biały Pęd w Team Sonic Racing

W grze Team Sonic Racing Białe Wispy pojawiają się jako jeden z power-upów, który można wylosować z Item Boxów. Zapewniają moc Białego Pędu, który funkcjonuje podobnie jak zwykły Boost. Po skorzystaniu z Białego Wispa zawodnik otrzymuje chwilowy zryw prędkości.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Białe Wispy to bardzo przyjazne, towarzyskie i miłe Wispy. Są z natury spokojne, oraz dobrze nastawione dla otoczenia. Bardzo lubią rozmawiać i bawić się z innymi.

Wygląd Edytuj

Biały Wisp jest Wispem o jasnoniebieskim i białym kolorze skóry. Ma jedno duże oko w centrum głowy. Posiada również na niej dwa czułka. Jeden z ich przedstawicieli - Yacker - posiada także spiralny kosmyk między nimi. Ponadto u dołu ciała posiada trzy, dość długie odnóża.

Moce i umiejętności Edytuj

Białe Wispy potrafią lewitować w powietrzu do woli, co jest głównie ich sposobem na poruszanie się.

Białe Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia. Nie jest pewne w jakim stopniu mogą one z niego korzystać, ale wiadomo że mogą przywracać Nega-Wispy do poprzedniej formy, przenosić przedmioty za pomocą lewitacji, zatrzymywać czarne dziury, oraz teleportować obiekty. Ponadto mogą umieć jeszcze wiele innych rzeczy, o których jeszcze nie wiemy.

Są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne mogą pożyczyć ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Biały Wisp wejdzie do niego, Sonic może użyć Boostu aby biec z niesamowicie dużą prędkością, oraz bez problemu niszczyć wrogów.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Archie Comics Yacker

Biały Wisp w Archie Comics

Biały Wisp pojawia się w Archie Comics w adaptacji Sonic Colors w numerze dwieście dziewiętnastym.

W komiksie Yacker i kilka innych Wispów byli ścigani przez Orbota, Cubota i Egg Pawn. Na szczęście Sonic zniszczył Egg Pawn, a Orbot i Cubot uciekli. Po tym zdarzeniu Yacker próbował opowiedzieć Sonicowi i Tailsowi o planach Doktora Eggmana wobec jego rasy. Niestety nikt go nie rozumiał. W końcu udało się jednak przetłumaczyć jego mowę, a Sonic postanowił pomóc mu pokonać Doktora Eggmana.

IDW Publishing Edytuj

Osobny artykuł: Biały Wisp (IDW)

W komiksach IDW Publishing Białe Wispy posiadają przeszłość taką samą jak w grach do momentu zakończenia wydarzeń z Sonic Forces. Po zakończeniu wojny Wispy nadal pomagały mieszkańcom świata Sonica.

Ciekawostki Edytuj