Belle the Tinkerer – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to drewniany robot.

Utworzenie[edytuj | edytuj kod]

Belle została utworzona przez artystkę Evan Stanley. Zespół pracujący nad komiksami chciał wprowadzić postać z rozpoznawalnym wyglądem, który by ją wyróżniał, ale jednocześnie pasował do świata Sonica. Zdecydowano, że Belle zostanie robotem, ale zaprojektowanym na wzór drewnianej lalki. Znacznie później zdecydowano się dodać dwie linie na szczęce, które miały zaznaczyć, że jest maszyną.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Belle została stworzona przez nieznanego twórcę, którego określała również ojcem. Jednakże obecnie nie wiedziała gdzie się znajduje i próbowała go odszukać.

Chao Races and Badnik Bases[edytuj | edytuj kod]

Belle zaatakowana przez Sonica

W Sonic the Hedgehog #33 Belle przebywała w opuszczonej bazie Doktora Eggmana w pobliżu Windmill Village. Obserwowała wtedy z cieni Sonica i Tailsa, a później ukryła się za stertą robotów. W Sonic the Hedgehog #34 Belle wypadła ze swojej kryjówki, po tym jak Sonic przypadkowo kopnął w nią śrubkę. Jeż wziął ją za Badnika i zaatakował, próbując również odgadnąć jej imię. Belle unikała ataku, aż jeż pociągnął ją za ogon. Wtedy odruchowo kopnęła go obiema nogami, za co potem przepraszała. Ostatecznie Tails powstrzymał jeża i wyjaśnił Belle, że zwykle kiedy spotykają roboty, to należą one do armii Eggmana. Belle wyjaśniła, że nie została stworzona przez doktora, ale innego twórcę, którego próbowała znaleźć od jakiegoś czasu. Tails był pod wrażeniem tego, że została wykonana całkowicie z drewna, gdyż nigdy wcześniej nie widział podobnego robota. Rozmowę przerwał im jednak alarm, który rozległ się w bazie, ponieważ Tails zapomniał o wyłączeniu zapory wirusowej. Badniki Beat otoczyły wtedy bohaterów. Kiedy Sonic i Tails dyskutowali na temat jak wyjść z obecnej sytuacji, Belle zauważyła jak Egg Keeper próbuje złapać Tailsa. Wypchnęła wtedy lisa i sama została unieruchomiona przez robota, którego ostatecznie zniszczył Tails. Sonic powiedział wtedy Belle, że będą musieli skorzystać z jej nietypowych zdolności.

Belle rozmawia z Tailsem o swoim stwórcy

W Sonic the Hedgehog #35 Belle uratowała Tailsa, którego złapał Egg Keeper, wykonując skok po pociągnięciu za swój ogon. Sonic wyciągnął ich następnie na zewnątrz bazy. Belle poprosiła ich wtedy, aby zabrali ją ze sobą do White Park Chateau, ponieważ jej obecna kryjówka została zajęta przez badniki. Sonic zgodził się ostatecznie, przekonany przez Tailsa, a także kazał Belle wybrać skrzydło Tornada, którego musiała się trzymać przez całą drogę. Po dotarciu na miejsce Belle nadal była roztrzęsiona. Amy zaprowadziła wtedy ją i Sonica do apartamentu Clutcha, który leżał nieprzytomny na podłodze. Cream chciała natomiast uwolnić Chao zamknięte w klatce przez liczne kłódki. Belle zaprezentowała wtedy swoje narzędzia w palcach i postanowiła otworzyć klatkę. Przedstawiła się również Cream. Jednakże po chwili Clutch wstał i aktywował badniki w swoim apartamencie, po czym uciekł. Belle znów została otoczona przez wrogie roboty. W Sonic the Hedgehog #36 Belle otwierała klatkę w której uwięzione były Chao i pozostał jej jeden, najtrudniejszy zamek. Ostatecznie jednak otworzyła kłódkę i Chao pomogły zniszczyć badniki. Tails i Rouge zjawili się wkrótce, ostrzegając przed nadciągającą lawiną. Bohaterowie przeprowadzili ewakuację hotelu, ale na drodze stanął im Doktor Starline. Tails opowiedział Belle, że doktor był jedynie naśladowcą Eggmana. Kiedy Starline złapał Tailsa i chciał go porwać, lis pociągnął Belle za ogon. Kopnęła wtedy Starline'a prosto w jego dziób, co umożliwiło bohaterom ucieczkę przed lawiną. Sonic przeprosił potem Belle za to jak ją początkowo potraktował, kiedy dowiedział się o jej czynach. Tails z kolei poprosił ją o pomoc w swoim warsztacie, na co zgodziła się z entuzjazmem. Belle pomogła naprawić Omegę. Nieco później Tails zauważył, że bezproblemowo odczytała plany Eggmana - tylko sam doktor, albo jedna z jego kreacji byłaby zdolna do czegoś takiego. Belle nadal twierdziła, że Eggman jej nie stworzył i nie chciała udzielać Tailsowi prawdziwej odpowiedzi.

Test Run[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #37 Belle została zaprowadzona przez Sonica i Tailsa do nowego Restoration HQ, gdzie przywitały ich Amy i Jewel. Belle powiedział wtedy, że dobrze radzi sobie z pracami stolarskimi, więc Jewel odesłała ją do warsztatu maszynowego. Belle próbowała tam pomagać kierownikowi, ale wszystkie te próby zakończyły się niepowodzeniem. Kiedy wózek widłowy przejechał jej po ogonie, Belle odruchowo kopnęła skrzynię, która poleciała w kierunku zawieszonej w górze łodzi i przerwała jej linę. Wywołało to panikę w warsztacie, ale z pomocą przybyła Tangle, która powstrzymała łódkę. Belle straciła jednak swoją pracę w warsztacie, a Tangle zabrała ją ze sobą. Pocieszała wówczas Belle, mówiąc że też miała trudny początek w Restoration. Zachwyciła się natomiast tym, że Belle również dysponowała zdolnościami specjalnymi związanymi z ogonem. Chwilę potem obie usłyszały plotki o nowej wieży Eggmana, która wywoływała nienaturalne burze na wybrzeżu. Tangle i Belle udały się do Jewel, gdzie spotkały Sonica, Tailsa i Amy. Belle zastanawiała się czy jej stary przyjaciel mógłby znajdować się w wieży. Nie chciała jednak nic mówić, ponieważ musiałaby wtedy wyjaśnić swoje powody. Podsunęła jednak Tangle swój pomysł na dostanie się do wieży. Belle zabrała ze sobą Tangle i pokazała nieużywaną Extreme Gear, którą udało jej się naprawić. Później wraz z Tangle wyjechała z Restoration HQ w kierunku wieży.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Belle jest dosyć nieśmiała i nieco bojaźliwa, choć w obliczu prawdziwego zagrożenia potrafi stanąć w czyjejś obronie. Nie potrafi walczyć, ani też tego nie lubi, dlatego stara się nikogo nie atakować.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Belle jest robotem przypominającym antropomorficzną istotę. Została wykonana w całości z drewna dębowego. Posiada pomarańczowe futro i brzoskwiniowy pyszczek. Futro na jej głowie układa się w dwa warkocze spięte zielonymi gumkami. Na głowie nosi też zieloną czapkę. Jej oczy są niebieskie, na policzkach znajdują się piegi, a nos jest okrągły i różowy. Charakterystyczne są dla niej również grube, czarne brwi. Belle nosi na sobie różową koszulę z białym kołnierzem i zielone farmerki, a także białe skarpety i rękawiczki, oraz różowe buty ze złotymi guzikami. Jej kończyny są kwadratowe i podzielone na kilka segmentów.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Belle posiada różne użyteczne narzędzia w swoich palcach. Jej ogon posiada również pewne właściwości. Jeśli zostanie pociągnięty, to wywoła odruch kopnięcia.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]