Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

I am a badnik. But I... I don't want to hurt anyone. I just need answers.

Belle the Tinkerer, Sonic the Hedgehog #38

Belle the Tinkerer – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to drewniany robot stworzony przez Doktora Eggmana, w trakcie kiedy cierpiał na amnezję i był znany jako Mr. Tinker.

Utworzenie[]

Belle została utworzona przez artystkę Evan Stanley. Zespół pracujący nad komiksami chciał wprowadzić postać z rozpoznawalnym wyglądem, który by ją wyróżniał, ale jednocześnie pasował do świata Sonica. Zdecydowano, że Belle zostanie robotem, ale zaprojektowanym na wzór drewnianej lalki. Znacznie później zdecydowano się dodać dwie linie na szczęce, które miały zaznaczyć, że jest maszyną.

Historia[]

Przeszłość[]

Belle była badnikiem, stworzonym przez Mr. Tinkera, który potrzebował pomocnika. Swojego twórcę nazywała również ojcem. W pewnym momencie jej twórca zaginął i udała się na poszukiwania. Skupiła się na Doktorze Eggmanie, wierząc że będzie miał odpowiedzi na jej pytania, a jeśli rzeczywiście będzie jej twórcą, to zdoła przemówić mu do rozsądku. Jednocześnie nie przyznawała się do tego że Eggman naprawdę ją stworzył, oddzielając go od Tinkera.

Chao Races and Badnik Bases[]

Belle zaatakowana przez Sonica

W Sonic the Hedgehog #33 Belle przebywała w opuszczonej bazie Doktora Eggmana w pobliżu Windmill Village. Obserwowała wtedy z cieni Sonica i Tailsa, a później ukryła się za stertą robotów. W Sonic the Hedgehog #34 Belle wypadła ze swojej kryjówki, po tym jak Sonic przypadkowo kopnął w nią śrubkę. Jeż wziął ją za Badnika i zaatakował, próbując również odgadnąć jej imię. Belle unikała ataku, aż jeż pociągnął ją za ogon. Wtedy odruchowo kopnęła go obiema nogami, za co potem przepraszała. Ostatecznie Tails powstrzymał jeża i wyjaśnił Belle, że zwykle kiedy spotykają roboty, to należą one do armii Eggmana. Belle wyjaśniła, że nie została stworzona przez doktora, ale innego twórcę, którego próbowała znaleźć od jakiegoś czasu. Tails był pod wrażeniem tego, że została wykonana całkowicie z drewna, gdyż nigdy wcześniej nie widział podobnego robota. Rozmowę przerwał im jednak alarm, który rozległ się w bazie, ponieważ Tails zapomniał o wyłączeniu zapory wirusowej. Badniki Beat otoczyły wtedy bohaterów. Kiedy Sonic i Tails dyskutowali na temat jak wyjść z obecnej sytuacji, Belle zauważyła jak Egg Keeper próbuje złapać Tailsa. Wypchnęła wtedy lisa i sama została unieruchomiona przez robota, którego ostatecznie zniszczył Tails. Sonic powiedział wtedy Belle, że będą musieli skorzystać z jej nietypowych zdolności.

Belle rozmawia z Tailsem o swoim stwórcy

W Sonic the Hedgehog #35 Belle uratowała Tailsa, którego złapał Egg Keeper, wykonując skok po pociągnięciu za swój ogon. Sonic wyciągnął ich następnie na zewnątrz bazy. Belle poprosiła ich wtedy, aby zabrali ją ze sobą do White Park Chateau, ponieważ jej obecna kryjówka została zajęta przez badniki. Sonic zgodził się ostatecznie, przekonany przez Tailsa, a także kazał Belle wybrać skrzydło Tornada, którego musiała się trzymać przez całą drogę. Po dotarciu na miejsce Belle nadal była roztrzęsiona. Amy zaprowadziła wtedy ją i Sonica do apartamentu Clutcha, który leżał nieprzytomny na podłodze. Cream chciała natomiast uwolnić Chao zamknięte w klatce przez liczne kłódki. Belle zaprezentowała wtedy swoje narzędzia w palcach i postanowiła otworzyć klatkę. Przedstawiła się również Cream. Jednakże po chwili Clutch wstał i aktywował badniki w swoim apartamencie, po czym uciekł. Belle znów została otoczona przez wrogie roboty. W Sonic the Hedgehog #36 Belle otwierała klatkę w której uwięzione były Chao i pozostał jej jeden, najtrudniejszy zamek. Ostatecznie jednak otworzyła kłódkę i Chao pomogły zniszczyć badniki. Tails i Rouge zjawili się wkrótce, ostrzegając przed nadciągającą lawiną. Bohaterowie przeprowadzili ewakuację hotelu, ale na drodze stanął im Doktor Starline. Tails opowiedział Belle, że doktor był jedynie naśladowcą Eggmana. Kiedy Starline złapał Tailsa i chciał go porwać, lis pociągnął Belle za ogon. Kopnęła wtedy Starline'a prosto w jego dziób, co umożliwiło bohaterom ucieczkę przed lawiną. Sonic przeprosił potem Belle za to jak ją początkowo potraktował, kiedy dowiedział się o jej czynach. Tails z kolei poprosił ją o pomoc w swoim warsztacie, na co zgodziła się z entuzjazmem. Belle pomogła naprawić Omegę. Nieco później Tails zauważył, że bezproblemowo odczytała plany Eggmana - tylko sam doktor, albo jedna z jego kreacji byłaby zdolna do czegoś takiego. Belle nadal twierdziła, że Eggman jej nie stworzył i nie chciała udzielać Tailsowi prawdziwej odpowiedzi.

Test Run[]

Belle poznaje Tangle

W Sonic the Hedgehog #37 Belle została zaprowadzona przez Sonica i Tailsa do nowego Restoration HQ, gdzie przywitały ich Amy i Jewel. Belle powiedział wtedy, że dobrze radzi sobie z pracami stolarskimi, więc Jewel odesłała ją do warsztatu maszynowego. Belle próbowała tam pomagać kierownikowi, ale wszystkie te próby zakończyły się niepowodzeniem. Kiedy wózek widłowy przejechał jej po ogonie, Belle odruchowo kopnęła skrzynię, która poleciała w kierunku zawieszonej w górze łodzi i przerwała jej linę. Wywołało to panikę w warsztacie, ale z pomocą przybyła Tangle, która powstrzymała łódkę. Belle straciła jednak swoją pracę w warsztacie, a Tangle zabrała ją ze sobą. Pocieszała wówczas Belle, mówiąc że też miała trudny początek w Restoration. Zachwyciła się natomiast tym, że Belle również dysponowała zdolnościami specjalnymi związanymi z ogonem. Chwilę potem obie usłyszały plotki o nowej wieży Eggmana, która wywoływała nienaturalne burze na wybrzeżu. Tangle i Belle udały się do Jewel, gdzie spotkały Sonica, Tailsa i Amy. Belle zastanawiała się czy jej stary przyjaciel mógłby znajdować się w wieży. Nie chciała jednak nic mówić, ponieważ musiałaby wtedy wyjaśnić swoje powody. Podsunęła jednak Tangle swój pomysł na dostanie się do wieży. Belle zabrała ze sobą Tangle i pokazała nieużywaną Extreme Gear, którą udało jej się naprawić. Później wraz z Tangle wyjechała z Restoration HQ w kierunku wieży.

Belle dowiaduje się, że jest Badnikiem

W Sonic the Hedgehog #38 Tangle i Belle rozbiły swoje Extreme Gear na szczycie wieży, pozbawiając się możliwości powrotu. Mijając zaparkowane Tornado oraz zniszczone Egg Pawny dostały się do środka wieży, gdzie uwagę Belle przykuło logo Imperium Eggmana. Bohaterki trafiły do pomieszczenia pełnego badników, gdzie wspięły się na górę unikając wykrycia i natknęły się na Orbota i Cubota. Podwładni Eggmana dyskutowali o Sonicu, Tailsie i Amy, którzy zaskakująco odnaleźli bazę i włamali się do komór testowych. Roboty niechętnie poinformowali Eggmana o sytuacji, ten jednak zamiast być wściekłym chce wykorzystać okazję i przejął kontrolę nad sytuacją. Belle zapytała się Tangle, czy był to głos doktora. Kiedy otrzymała pozytywną odpowiedź i chciała ruszyć na pomoc Sonicowi poślizgnęła się między kablami, wpadając tuż przed Egg Pawny. Te jednak nie wykryły Belle. Tangle domagała się wyjaśnień, więc Belle wyjaśniła, że prawdopodobnie jest badnikiem i przyszła do bazy szukać odpowiedzi od Eggmana. Zapewniła, że nie chce nikogo skrzywdzić, ale rozumie jeśli Tangle jej nie zaufa. Lemur odpowiedziała jej, że pochodzenie nie ma znaczenia jeśli nie jest zagrożeniem, po czym wspólnie udały się na dalsze poszukiwania.

Belle spotyka Eggmana

W Sonic the Hedgehog #39 Belle i Tangle znalazły i związały Orbota oraz Cubota, próbując się od nich dowiedzieć, za którą bramą znajdą Sonica, Tailsa i Amy. Belle przekierowała także patrole Egg Pawnów, aby nie mogły interweniować. Kiedy Tangle wyciągnęła od robotów informację próbowała ruszyć bohaterom na pomoc, ale Belle początkowo ją zatrzymała, bojąc się o jej bezpieczeństwo. Ostatecznie jednak dała się przekonać i puściła Tangle. W Sonic the Hedgehog #40 Belle rozmawiała z Orbotem i Cubotem o pracy dla Eggmana, po czym doktor skontaktował się z nią osobiście. Wyjaśnił jej wtedy, że naprawdę jest jej twórcą. Kiedy Belle prosiła go o więcej odpowiedzi, doktor opisał jej wieżę w której się znajduje, próbując ją przekonać aby puściła jego dawną osobowość w niepamięć i podziwiała jako geniusza zła. Belle załamała się wtedy i zaczęła płakać, ale Orbot poinformował ją że Tangle zaczęła przeciążać portal ponieważ jej ogon zbyt długo stał w jego polu. Po tym jak Tangle uwolniła Sonica i jego przyjaciół, Belle ostrzegła ich przed nadchodzącą implozją. Bohaterowie zdążyli wycofać się do Tornada i odlecieć. W trakcie drogi powrotnej Belle przyznała się do bycia Badnikiem i zaczęła rozpaczać, ale Tangle pocieszyła ją, mówiąc że jej twórca byłby dumny z tego jak bardzo wszystkim pomogła.

Zeti Hunt[]

W Sonic the Hedgehog #42 Belle przebywała w warsztacie maszynowym w Restoration HQ, kiedy budynek zaatakowali Deadly Six. Belle i jej przełożony ukrywali się przed Zomomem, którego ostatecznie przepędził Doktor Starline. Belle wytłumaczyła kim w rzeczywistości był Starline. Jej przełożony został jednak powalony przez złego doktora. Belle musiała pójść ze Starlinem, który mimo trudności uprowadził ją z HQ.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Belle jest dosyć nieśmiała i nieco bojaźliwa, choć w obliczu prawdziwego zagrożenia potrafi stanąć w czyjejś obronie. Nie potrafi walczyć, ani też tego nie lubi, dlatego stara się nikogo nie atakować. Nie lubi też rozmawiać o swojej przeszłości ani twórcy, którym jest niesławny Doktor Eggman.

Wygląd[]

Belle jest robotem przypominającym antropomorficzną istotę. Została wykonana w całości z drewna dębowego. Posiada pomarańczowe futro i brzoskwiniowy pyszczek. Futro na jej głowie układa się w dwa warkocze spięte zielonymi gumkami. Na głowie nosi też zieloną czapkę. Jej oczy są niebieskie, na policzkach znajdują się piegi, a nos jest okrągły i różowy. Charakterystyczne są dla niej również grube, czarne brwi. Belle nosi na sobie różową koszulę z białym kołnierzem i zielone farmerki, a także białe skarpety i rękawiczki, oraz różowe buty ze złotymi guzikami. Jej kończyny są kwadratowe i podzielone na kilka segmentów.

Moce i umiejętności[]

Belle posiada różne użyteczne narzędzia w swoich palcach. Jej ogon posiada również pewne właściwości. Jeśli zostanie pociągnięty, to wywoła odruch kopnięcia.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Galeria[]