Beetle – robot GUN pojawiający się w serialu anime Sonic X. Był to pierwszy model robota bojowego, który organizacja GUN stworzyła na podstawie robotów Eggmana.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Jest to bladozielony robot przypominający żuka. Beetle posiada gąsienice czołgu, oraz rogi przypominające co to u japońskich żuków. Wewnętrzny szkielet robota jest wzorowany na maszynach Eggmana. Beetle są sterowane zdalnie przez pilotów.

Beetle są bardzo wytrzymałe - mogą przetrwać strzał nawet z najpotężniejszej broni Egg Fortu II. Mogą poruszać się po ziemi, albo przełączyć się w tryb latania, zamieniając gąsienice na silniki odrzutowe. Ich róg pozwala im strzelać działkami laserowymi. Kilka takich wiązek wystarczyłoby aby zniszczyć Egg Fort II, o ile nie ma on na sobie bariery ochronnej.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Saga Szmaragdów Chaosu[edytuj | edytuj kod]

Beetle powstały w Rejonie 99, na podstawie badań przeprowadzonych na robotach Eggmana. W odcinku Narodziny Super Sonica zostały wysłane do walki z Egg Fortem II. Chciały zniszczyć fortecę, mimo że Sonic chciał je zatrzymać ponieważ znajdował się tam Chris. Roboty zostały ostatecznie zniszczone przez E-99 Eggsterminatora.

Galeria[edytuj | edytuj kod]