FANDOM

Battleship – pojazd pojawiający się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to latający statek wykorzystywany w Resistance.

Opis Edytuj

Battleship to duży, szaro-niebieski statek powietrzny przypominający prom kosmiczny. Posiada jasnoszary wierzch i ciemnoszary spód. Dysponuje dwoma działkami, zamontowanymi na szczycie. Statek posiada otwieraną ładownię, pokoje dla załogi, oraz mostek kapitański. Potrafi latać, a także ostrzeliwać wrogie cele.

Historia Edytuj

The Battle for Angel Island Edytuj

IDW9EggFleeAttack

Battleship lecący na Angel Island

W Sonic the Hedgehog #9 Sonic i jego przyjaciele wykorzystali Battleship, aby dolecieć na Anielską Wyspę i odbić ją z rąk Neo Metal Sonica. Tails zajmował się pilotowaniem statku. Podczas zbliżania się do wyspy, Battleship zaczął być ostrzeliwany przez Egg Fleet. Tails utrzymał jednak jego kurs, kierując okręt prosto w statki Egg Fleet stacjonujące na skrzydle Anielskiej Wyspy. Gdy Battleship był już bardzo blisko, cała załoga ewakuowała się w porę. Okręt zderzył się ze statkami Egg Fleet i rozbił się na skrzydle, niszcząc się i zadając straty przeciwnikowi.

Big's Big Adventure Edytuj

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Big dostał się na statek Resistance w tym samym czasie kiedy Sonic i jego przyjaciele zmierzali na Angel Island. Wydawało mi się że zauważył wtedy Żabka, ale pomylił go z Wispem, dlatego postanowił się zdrzemnąć.

Crisis City Edytuj

IDW 17 Evac

Chaotix ewakuujący ocalałych na statek w Seaside City

W Sonic the Hedgehog #17 Battleship został wysłany przez Amy do Seaside City jako statek ratunkowy, który miał zabrać ocalałych z miasta objętego działaniem Metal Virusa. Statek zabrał niewielką ilość mieszkańców, w tym Vectora i Espio którzy prowadzili ewakuację. W Sonic the Hedgehog #18 Battleship wylądował na północ od Floral Forest Village, zabierając ocalałych mieszkańców, w tym Cream, Vanillę i Gemerla.

Flock Together Edytuj

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Vector i Espio lecieli promem ratunkowym wraz z grupą ocalałych podczas poszukiwania Charmy'ego. Statek zaczął się wtedy zbliżać do dużej migracji Flickych, które okazały się jednak być Zombotami. Wśród nich był również Charmy, dlatego Vector ruszył na zewnątrz statku, aby uratować swojego przyjaciela. Espio podążył za nim i wykorzystując bomby dymne udało im się złapać Charmy'ego w kapsułę i bezpiecznie wrócić do środka pokładu.

The Last Minute Edytuj

IDW 22 Rescue Shuttle

Prom ratunkowy opuszczający Restoration HQ

W Sonic the Hedgehog #21 Battleship przyleciał do Central City, aby zabrać ocalałych mieszkańców, oraz Tailsa, Tangle i Whisper. Na jego pokładzie przebywała Amy, wraz z garstką ocalałych z ataku Zombotów na Restoration HQ. W Sonic the Hedgehog #22 garstka ocalałych z Restoration HQ zdołała uciec na pokładzie promu ratunkowego, przed epidemią Zombotów. Tak jak w poprzednim numerze, statek dotarł do Central City i ewakuował uratowanych mieszkańców, razem z Tailsem, Tangle i Whisper. W Sonic the Hedgehog #24 prom ratunkowy dotarł do Spiral Hill Village, gdzie resztki Restoration ewakuowały ocalałych. Sonic i Tangle zablokowali wtedy na jakiś czas Zomboty, aby statek mógł bezpiecznie odlecieć z wioski. Tangle jednak musiała przez to zostać, choć i tak miała już na sobie ślady infekcji po walce z Jewel. Whisper chciała jej ruszyć na pomoc, ale została przez swoje Wispy zaciągnięta z powrotem na prom, który odleciał ze Spiral Hill Village.

All or Nothing Edytuj

IDW 25 Restoration Shuttle

Prom Restoration przybywający na Angel Island

W Sonic the Hedgehog #25 prom Restoration dotarł na Angel Island, gdzie bohaterowie schronili się przed Zombotami. Później na pokładzie spotkali się Sonic i jego przyjaciele, a także Doktor Eggman, Doktor Starline i Metal Sonic, gdzie odebrali transmisję od Rouge, która zinfiltrowała Faceship. Na pokład przybył jakiś czas potem Silver, który wrócił z Ice Paradise, oznajmiając że nie udało mu się nikogo stamtąd uratować z powodu tego że Zomboty zniszczyły prom ratunkowy. Nieco później Eggman ogłosił, że wykorzysta części ze statku do budowy portalu zasilanego przez Warp Topaz, dzięki czemu Sonic i jego przyjaciele będą mogli przypuścić jednoczesne ataki na członków Deadly Six. W Sonic the Hedgehog #26 Amy udała się na prom, aby skontaktować się z Rouge przebywającą na pokładzie Faceshipu i otrzymać od niej koordynaty dla każdego członka Deadly Six.

Out of the Blue Edytuj

W Sonic the Hedgehog #30 Doktor Eggman ukradł prom Restoration, na którym pozostawił zbędnę części zapasowe, w razie gdyby musiał się wycofać. Po drodze zabrał na pokład Metal Sonica, Orbota i Cubota, którzy znaleźli na pokładzie głowę Omegi. W tym samym czasie Shadow ścigał okręt, ale został zatrzymany przez Metal Sonica, który wrócił potem na pokład gdy Eggman wzniósł się na bezpieczną wysokość.

Ciekawostki Edytuj