FANDOM

Battleship – pojazd pojawiający się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to latający statek wykorzystywany w Resistance.

Opis Edytuj

Battleship to duży, szaro-niebieski statek powietrzny przypominający prom kosmiczny. Posiada jasnoszary wierzch i ciemnoszary spód. Dysponuje dwoma działkami, zamontowanymi na szczycie. Statek posiada otwieraną ładownię, pokoje dla załogi, oraz mostek kapitański. Potrafi latać, a także ostrzeliwać wrogie cele.

Historia Edytuj

The Battle for Angel Island Edytuj

IDW9EggFleeAttack

Battleship lecący na Angel Island

W Sonic the Hedgehog #9 Sonic i jego przyjaciele wykorzystali Battleship, aby dolecieć na Anielską Wyspę i odbić ją z rąk Neo Metal Sonica. Tails zajmował się pilotowaniem statku. Podczas zbliżania się do wyspy, Battleship zaczął być ostrzeliwany przez Egg Fleet. Tails utrzymał jednak jego kurs, kierując okręt prosto w statki Egg Fleet stacjonujące na skrzydle Anielskiej Wyspy. Gdy Battleship był już bardzo blisko, cała załoga ewakuowała się w porę. Okręt zderzył się ze statkami Egg Fleet i rozbił się na skrzydle, niszcząc się i zadając straty przeciwnikowi.

Crisis City Edytuj

IDW 17 Evac

Chaotix ewakuujący ocalałych na statek w Seaside City

W Sonic the Hedgehog #17 Battleship został wysłany przez Amy do Seaside City jako statek ratunkowy, który miał zabrać ocalałych z miasta objętego działaniem Metal Virusa. Statek zabrał niewielką ilość mieszkańców, w tym Vectora i Espio którzy prowadzili ewakuację. W Sonic the Hedgehog #18 Battleship wylądował na północ od Floral Forest Village, zabierając ocalałych mieszkańców, w tym Cream, Vanillę i Gemerla.

The Last Minute Edytuj

IDW 22 Rescue Shuttle

Prom ratunkowy opuszczający Restoration HQ

W Sonic the Hedgehog #21 Battleship przyleciał do Central City, aby zabrać ocalałych mieszkańców, oraz Tailsa, Tangle i Whisper. Na jego pokładzie przebywała Amy, wraz z garstką ocalałych z ataku Zombotów na Restoration HQ. W Sonic the Hedgehog #22 garstka ocalałych z Restoration HQ zdołała uciec na pokładzie promu ratunkowego, przed epidemią Zombotów. Tak jak w poprzednim numerze, statek dotarł do Central City i ewakuował uratowanych mieszkańców, razem z Tailsem, Tangle i Whisper. W Sonic the Hedgehog #24 prom ratunkowy dotarł do Spiral Hill Village, gdzie resztki Restoration ewakuowały ocalałych. Sonic i Tangle zablokowali wtedy na jakiś czas Zomboty, aby statek mógł bezpiecznie odlecieć z wioski. Tangle jednak musiała przez to zostać, choć i tak miała już na sobie ślady infekcji po walce z Jewel. Whisper chciała jej ruszyć na pomoc, ale została przez swoje Wispy zaciągnięta z powrotem na prom, który odleciał ze Spiral Hill Village.

All or Nothing Edytuj

IDW 25 Restoration Shuttle

Prom Restoration przybywający na Angel Island

W Sonic the Hedgehog #25 prom Restoration dotarł na Angel Island, gdzie bohaterowie schronili się przed Zombotami. Później na pokładzie spotkali się Sonic i jego przyjaciele, a także Doktor Eggman, Doktor Starline i Metal Sonic, gdzie odebrali transmisję od Rouge, która zinfiltrowała Faceship. Na pokład przybył jakiś czas potem Silver, który wrócił z Ice Paradise, oznajmiając że nie udało mu się nikogo stamtąd uratować z powodu tego że Zomboty zniszczyły prom ratunkowy. Nieco później Eggman ogłosił, że wykorzysta części ze statku do budowy portalu zasilanego przez Warp Topaz, dzięki czemu Sonic i jego przyjaciele będą mogli przypuścić jednoczesne ataki na członków Deadly Six. W Sonic the Hedgehog #26 Amy udała się na prom, aby skontaktować się z Rouge przebywającą na pokładzie Faceshipu i otrzymać od niej koordynaty dla każdego członka Deadly Six.

Ciekawostki Edytuj