FANDOM

Battle Kukku Empire (バトルクック帝国 Batoru Kukku Teikoku?), znana również jako Battle Bird Armada – organizacja ptaków, pojawiająca się w grze Tails Adventure. Jest to wielka armia ptaków, na czele której stoi Great Battle Kukku XV. Battle Kukku Empire są głównymi antagonistami gry, których ostatecznym celem jest pozyskanie Szmaragdów Chaosu znajdujących się na Cocoa Island, w celu podboju świata.

Historia Edytuj

W trakcie wydarzeń z Tails Adventure Battle Kukku Empire znajdowało się pod przywództwem Great Battle Kukku XV. Armada obrała swoją siedzibę na wyspie Coco Island, którą w rzeczywistości była ich zamaskowana latająca forteca - Battle Fortress. Great Battle Kukku XV zarządził atak na wyspę Cocoa Island, w celu pozyskania Szmaragdów Chaosu, które pozwoliłyby podbić świat. Oddziały Kukku podpaliły Poloy Forest i odzyskały pierwsze Szmaragdy. Wkrótce jednak Battle Kukku Empire napotkało silny opór ze strony Tailsa, który pokonał ich siły i maszyny. Ostatecznie udało mu się dostać na pokład Battle Fortress, gdzie rozprawił się z Battle Kukku XVI i Great Battle Kukku XV. Battle Kukku Empire najprawdopodobniej przestało istnieć po klęsce ich lidera i zniszczeniu Battle Fortress.

Armia Edytuj

Trzon armii Battle Kukku Empire stanowią ptasi kombatanci, posługujący się zwykle bombami lub pilotujący różne maszyny. Armada dysponuje również małymi robotami, które są przeznaczone do okupowania jaskiń. Większe roboty do zadań specjalnych, takie jak Mecha Golem 5-gou, również są obsługiwane przez kombatantów.

Dowódcy Edytuj

Great Battle Kukku XV Edytuj

Great Battle Kukku
Osobny artykuł: Great Battle Kukku XV

Przywódca Battle Kukku Empire. Dyktator i mistrz zła, który pragnie podbić świat dzięki mocy Szmaragdów Chaosu. Great Battle Kukku XV jest bezwzględny w swoich metodach i zrobi wszystko, aby pozyskać potężne artefakty. Cechuje go duża siła i wytrzymałość fizyczna, a jego główną bronią są śmiercionośne bomby.

Battle Kukku XVI Edytuj

Battle Kukku XVI
Osobny artykuł: Battle Kukku XVI

Syn Great Battle Kukku XV i dziedzic władzy nad całą armadą. Battle Kukku XVI znany jest również pod swoim pseudonimem Speedy, który wziął się od jego dużej szybkości. Battle Kukku XVI jest zwinny i szybki w locie, a także świetnie radzi sobie w powietrznych pojedynkach. Jako drugi co do ważności dowódca Battle Kukku Empire wyrusza ze swoimi oddziałami na poszukiwania kolejnych Szmaragdów Chaosu.

Doktor Fukurokov Edytuj

Fukurokov
Osobny artykuł: Doktor Fukurokov

Szalony naukowiec, pracujący dla Battle Kukku Imperial Academy. Fukurokov opracował najnowsze technologie dla armii Battle Kukku Empire, a także wzmocnił bazę na Coco Island. Mimo swojego geniuszu ma skłonność do pomijania istotnych detali, co jest jego największą słabością.

Żołnierze Edytuj

Bomb Combatant art

Bomb Throwing Combatant

Roboty Edytuj

Mecha Golem

Mecha Golem 5-gou

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

BBA symbol

Symbol Battle Bird Armada w komiksach

W komiksach Battle Kukku Empire znani są jako Battle Bird Armada i wywodzą się od starożytnej kultury, określanej mianem Babilończyków. Podczas gdy jedna połowa tego plemienia postanowiła wybrać drogę niezależności i podróżowania, druga przyjęła ściśle militarystyczny styl życia. Battle Bird Armada dołączyła do Imperium Eggmana, aby uzyskać wsparcie w zjednoczeniu podzielonego ludu. Armada zdołała zlokalizować położenie ojczyzny ich przodków, Babylon Garden, dzięki wsparciu Babylon Rogues. W trakcie próby odzyskania latającego ogrodu uszkodzone zostało Nowe Mobotropolis. Ostatecznie Sonic i Babylon Rogues, Babylon Garden rozbił się o główną bazę armady. Po Super Genesis Wave, Battle Bird Armada została jedną z dywizji armii Eggmana.

Ciekawostki Edytuj

  • Organizacja nigdy nie otrzymała oficjalnej angielskiej nazwy w zachodnich instrukcjach do gry Tails Adventure. W północnoamerykańskiej instrukcji z Sonic Gems Collection imperium określane jest jako Kukku bird troops, lub po prostu Kukku.
  • Bean the Dynamite i Jet the Hawk przypominają Battle Kukku XVI, ponieważ również są ptakami z zielonymi piórami. Co więcej, Jet również jest rywalem głównego bohatera w swojej grze.
  • W angielskiej wersji Tails Adventure wyspa Coco Island nosi nazwę Kukku Island. Możliwe, że początkowo nazwa Kukku miała być czytana jako Cuckoo. Z drugiej strony mógł to być również błąd w tłumaczeniu, spowodowany podobieństwem tej nazwy do głównej wyspy w grze - Cocoa Island.