Battle Fortress (バトルクック Batorukukku?, dosł. "Battle Kukku") – poziom w grze Tails Adventure. Jest jedenastą i dwunastą dostępną lokacją. Jednocześnie jest to finałowy poziom w grze. Podobnie jak w przypadku Polly Mountain, na Battle Fortress składają się dwa różne poziomy: Battle Fortress 1, w którym gracz pilotuje Sea Fox, oraz Battle Fortress 2, na którym Tails przemierza wnętrze latającej fortecy i toczy walkę z finałowymi bossami.

Opis Edytuj

Battle Fortress to latająca forteca i główna baza Battle Kukku Empire. Przebywała w pobliżu Cocoa Island, zamaskowana jako Coco Island. Po przejściu tego poziomu, Battle Fortress wyłania się z oceanu i unosi się w pobliżu Cocoa Island. Gracz musi zamontować Rocket Booster w Sea Fox, aby móc polecieć w kierunku fortecy.

Battle Fortress 1 Edytuj

Battle Fortress 1 składa się z dwóch etapów. Gracz pilotuje przez cały czas swój Sea Fox. W pierwszym gracz musi polecieć z lewej krawędzi ekranu do prawej. Po drodze należy omijać lub zestrzeliwać nadlatujące samoloty Kukku. Gdy gracz minie metalową fortecę, to przejdzie do drugiej części. W kolejnym etapie Tails musi dolecieć na samą górę fortecy. W trakcie lotu przeszkody będą stanowili kombatanci obsługujący artylerię przeciwlotniczą, a także bombardierzy. Po ukończeniu tego etapu Tails wyskoczy z Sea Fox i pobiegnie do Battle Fortress 2.

Battle Fortress 2 Edytuj

Battle Fortress 2 rozgrywa się wewnątrz fortecy. Elementy tego poziomu w większości pochodzą z Coco Island. Są to m.in. taśmy produkcyjne, kolce na suficie, zniszczalne ściany, a także elektryczne blokady które mogą wyłączyć niebieskie przyciski. Powracają również czarne płytki z żółtymi strzałkami skierowanymi w dół. Tails przenika przez te płytki jeśli skacze na nie z góry, ale jest przez nie blokowany jeśli próbuje skoczyć od dołu. Po taśmach produkcyjnych poruszają się tym razem nie bomby, ale zrobotyzowani kombatanci Kukku. Niszczą się kiedy trafią na sam koniec taśmy. Oprócz tego znajduje się tu wiele wąskich przejść, przez które może przecisnąć się tylko Remote Robot. Należy jednak uważać na zamontowane w niektórych tunelach generatory pól siłowych, które odsyłają robota z powrotem do gracza. Jedyny przedmiot jaki można tutaj znaleźć to Wrench.

Boss Edytuj

Battle Kukku XVI Edytuj

Osobny artykuł: Battle Kukku XVI

Pierwszym bossem Battle Fortress 2 jest Battle Kukku XVI. Został ulepszony, w porównaniu do poprzedniej walki. Starcie ma miejsce w pomieszczeniu z dwoma rzędami trzech platform położonych jedna nad drugą. Battle Kukku XVI lata dookoła areny. Zatrzymuje się w konkretnych miejscach, aby wykonać jeden z dwóch ataków. Pierwszy to wystrzelenie kuli energii, a drugi polega na wytworzeniu ognistej fali. Oba te pociski lecą w linii prostej. Po pokonaniu Battle Kukku XVI gracz może przejść na wyższe piętro bazy.

Great Battle Kukku XV Edytuj

Osobny artykuł: Great Battle Kukku XV

Drugim i jednocześnie finałowym bossem Battle Fortress 2 jest przywódca całego Battle Kukku Empire. Walka ta ma miejsce w prostym pomieszczeniu. Great Battle Kukku porusza się na niewielkim dystansie i początkowo rzuca w gracza pojedynczymi bombami. W późniejszych fazach walki boss będzie się zatrzymywał i kucał. Może wtedy rzucać sunącymi po ziemi bombami na prawo i lewo. Inna wersja tego ataku polega na wyrzuceniu po trzech bomb na każdą ze stron w górę. Gracz powinien unikać kontaktu z Great Battle Kukku, ponieważ Tails może zostać przez niego złapany i pobity, co przekłada się na dużą ilość otrzymanych obrażeń. Po pokonaniu tego bossa Tails opuszcza Battle Fortress wsiadając do Sea Fox.

Przeciwnicy Edytuj

Nazwa Sprite
Pilot Combatant
Pilot Combatant
Bomber Combatant
Bomber Combatant
Rock Throwing Combatant (Cannon)
Stone Combatant Launcher
Passive Combatant
Passive Combatant

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Battle Fortress 1
Battle Fortress 2

Galeria Edytuj

Battle Fortress 1 Edytuj

[?
]
Galeria

Battle Fortress 2 Edytuj

[?
]