Cudzy1.png A battle plane type bird robot last seen in "SKY CHASE ZONE" from "Sonic 2". A whole bunch of them can be shot out of Metal Sonic's weapon unit, "Metal Carrier", in Episode II. Cudzy2.png
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode II

Balkiry (バルキーン Valkyn?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog 2. Jest robotem przypominającym jastrzębia.

Informacje[edytuj | edytuj kod]

Sonic the Hedgehog 2[edytuj | edytuj kod]

Balkiry sprite.png

Balkiry zadebiutował grze Sonic the Hedgehog 2 na poziomie Sky Chase Zone. Początkowo atakują pojedynczo, ale w późniejszych sekcjach poziomu pojawiają się w większych grupach, a niektóre poruszają się bardzo szybko.

Sonic Pocket Adventure[edytuj | edytuj kod]

Balkiry PA sprite.png

Balkiry powracają w grze Sonic Pocket Adventure, ponownie na poziomie o nazwie Sky Chase Zone. Zachowują się prawie identycznie jak w poprzedniej grze, ale mają tu również zdolność zmiany kierunku lotu w górę, lub w dół.

Sonic the Hedgehog 4: Episode II[edytuj | edytuj kod]

Balkiry w Sonic the Hedgehog 4: Episode II

Balkiry powracają w drugim epizodzie Sonic 4 ze zmienionym wyglądem. Ich ciała są teraz bardziej podłużne niż w poprzednich grach. Pojawiają się w pierwszym akcie i w walce z bossem na poziomie Sky Fortress Zone. Balkiry są teraz wystrzeliwane przez Metal Carrier do walki z samolotem Tornado, zlatując na gracza z góry. W walce z bossem, niektóre Balkiry zachowują się tak jak w Sonic the Hedgehog 2.

Sonic Lost World[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Lost World, Balkiry otrzymały jeszcze nowszy, bardziej uproszczony wygląd, upodabniający je do jastrzębi.

Eskadra Balkirych w Sonic Lost World

W wersji na Wii U można je spotkać w drugiej zonie Desert Ruins, drugiej zonie Tropical Coast, i trzeciej zonie Sky Road. Dodatkowo pojawiają się w drugim zonie Hidden World. W Desert Ruins Balkiry przylatują znienacka w dużych eskadrach. Gracz musi je omijać podczas skydivingu. W zonie ?, w Tropical Coast, Balkiry poruszają się w szwadronach, jeden za drugim. Lecą w stronę gracza podobnie jak w Sonic the Hedgehog 2.

W wersji na Nintendo 3DS, Balkiry pojawiają się tylko w pierwszym i drugim Zonie Sky Road. W pierwszym Zonie będą szarżować naprzód, dopóki nie natkną się na ścianę, sufit, albo inną powierzchnię. Zawrócą wtedy i zaczną lecieć w innym kierunku. W trzecim Zonie atakują w różnych formacjach, których gracz może uniknąć tylko podczas sterowania rakietą.

Sonic Runners[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Runners Balkiry są powszechnymi przeciwnikami dla latających postaci. W tej grze Balkiry występują pojedynczo albo w grupach. Atakują tak samo jak w Sonic the Hedgehog 2. Poza zwykłymi Balkiry pojawiają się dwa inne rodzaje: złote, które zapewniają 300 punktów po zniszczeniu, oraz Super Balkiry, które może zniszczyć tylko Moc Koloru, albo postacie siły.

Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020[edytuj | edytuj kod]

W grze Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 Balkiry pojawiają się w mini-grze Tokyo Sky Flight, gdzie wyglądają identycznie jak w Sonic the Hedgehog 2 i zachowują się w taki sam sposób.

Sonic Forces: Speed Battle[edytuj | edytuj kod]

W grze Sonic Forces: Speed Battle pojawia się specjalny przedmiot o nazwie Balkiry, który służy Doktorowi Eggmanowi. Pozwala wystrzelić eskadrę pięciu Balkiry, które będą namierzać pobliskich wrogów i zderzać się z nimi.

W innych grach[edytuj | edytuj kod]

LEGO Dimensions[edytuj | edytuj kod]

Balkiry pojawiają się na poziomie Metropolis Zone, gdzie latają w powietrzu i próbują wlecieć w Tornado i zniszczyć je.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

[?
]
Galeria