Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Badniki – organizacja pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to armia robotów należących do Imperium Eggmana. Część z nich budowana jest aby służyła jako siła robocza, a inna część pełni funkcję żołnierzy. Badniki posiadają różne źródła zasilania, z czego najbardziej znanymi są zwierzątka i Power Cores. Rozmiar każdej hordy Badników jest ograniczany przez czas potrzebny na skonstruowanie modeli oraz wyłapanie zwierzątek.

Silniejsze wersje Badników znane są jako Super-Badniki. Są z reguły znacznie większe od zwykłych modeli i stanowią zagrożenie nawet dla kogoś tak doświadczonego jak Sonic. Badniki mogą być także ze sobą mieszane, a ich fuzje określane są jako Quasi-Badniki. Posiadają one cechy obu standardowych Badników, ale niektóre mogą się wykluczać.

Historia[]

Przeszłość[]

Badniki przejęte przez Deadly Six

Badniki zostały stworzone dawno temu przez Doktora Eggmana. Niektóre z nich, takie jak E-123 Omega, zbuntowały się przeciwko doktorowi i zaczęły niszczyć jego Badniki. Eggman wykorzystał także Badniki podczas podboju Lost Hex, ale z powodu interwencji Sonica Deadly Six uwolnili się i przejęli kontrolę nad Badnikami.

Badniki służyły także podczas wojny między Imperium Eggmana, a Resistance. Atakowały wówczas miasta w celu ich wyburzenia. Diamond Cutters podczas swoich partyzanckich ataków ścierali się z armiami Badników. Silver niemal padł ofiarą jednego z Badników, ale został uratowany przez Whisper. Krótko przed końcem wojny grupa Badników została wyparta z Barricade Town po zjawieniu się Rougha i Tumble'a. Wkrótce potem przejęli jednak miasto od środka, uniemożliwiając mieszkańcom ucieczkę z powodu znajdujących się po drugiej stronie murów hord Badników.

Badniki wędrujące bez celu po przegranej wojnie z Resistance

Po tym jak Sonic i jego przyjaciele zwyciężyli, Doktor Eggman zniknął, a jego niekontrolowana armia pozostała rozproszona po całym świecie. Badniki nadal atakowały wszelkich intruzów, ale nie stanowiły już tak wielkiego zagrożenia, a wszelkie tego typu ataki były bardziej wypadkami niż przejawami agresji. Podczas poszukiwania Eggmana Chaotix spotkało również jednego Motobuga, który pozwolił ujeżdżać się Charmy'emu.

Fallout[]

Badniki atakujące Spiral Hill Village

W Sonic the Hedgehog #1 grupa Badników zaatakowała Vista View, ale Sonic i Tails przybyli z pomocą. Zauważyli jednak, że ten atak był bardziej skoordynowany od poprzednich, co wskazywało na to że ktoś musiał przejąć kontrolę nad armią Badników. W Sonic the Hedgehog #2 Sonic przybył do Riverside, gdzie pomógł Amy i żołnierzom Resistance w walce z nadciągającą armią Badników, które dostarczał na pole bitwy Blowfish Transporter. W Sonic the Hedgehog #3 Sonic przybył do Barricade Town, gdzie spootkał Knucklesa, który rozprawił się z ostatnimi Badnikami czychającymi za murami miasta. W Sonic the Hedgehog #4 ogromna armia Badników, zrzucana przez okręt transportowy Buzz Bombera przypuściła atak na Spiral Hill Village, ale została odparta przez Sonica, Tangle i Blaze.

The Fate of Dr. Eggman[]

Grupa Badników atakująca Sonica i Espio na drodze do Windmill Village

W Sonic the Hedgehog #5 grupa Badników zbliżała się do Windmill Village, ale została zniszczona przez Sonica i Espio. Kolejny oddział przypuścił później ponowny szturm, ale Sonic zdołał zniszczyć Badniki z pomocą Chaotix. Charmy zniszczył także Flappera, który monitorował przebieg wydarzeń dla tajemniczego złoczyńcy. W Sonic the Hedgehog #7 oddziały Badników wyruszyły na pokładzie okrętów Egg Fleet. Kiedy Sonic przypuścił atak na okręt flagowy okazało się, że kontrolę nad Badnikami sprawował Neo Metal Sonic, podszywający się pod Doktora Eggmana. Robot miał za zadanie kierować Imperium na wypadek zaginięcia swojego stwórcy i zaangażował całą armię Badników na świecie w poszukiwanie doktora. Badniki pomagały potem Neo Metal Sonicowi w walce z Soniciem. W Sonic the Hedgehog #8 grupa Badników, w tym Super-Badnik E-107 Theta, strzegła mechanicznej piramidy Eggmana. Zostały jednak zniszczone przez Sonica, Silvera i Whisper, którzy przybyli po informacje o planie Neo Metal Sonica. W tym samym czasie armia Badników zabezpieczyła Angel Island i Główny Szmaragd dla Neo Metal Sonica.

Battle For Angel Island[]

Silver powstrzymujący grupę Egg Pawnów

W Sonic the Hedgehog #9 armia Badników broniła Egg Fleet przed siłami Resistance, które przybyły odbić Angel Island. W Sonic the Hedgehog #10 Badniki kierujące flotą na jednym ze skrzydeł wyspy zostały zniszczone przez Burning Blaze. Druga grupa również została wyeliminowana, kiedy Tails i Silver przechwycili jeden z okrętów i wykorzystali go do zbombardowania pozostałej floty. W Sonic the Hedgehog #12 Doktor Eggman, któremu Doktor Starline próbował przywrócić wspomnienia, zbudował przyjaznego Motobuga.

Jet Set Tornado i Sonic Fan Club[]

Fanklub Sonica walczący z Egg Pawnem

W Sonic the Hedgehog Annual 2019 Sonic i Tails ruszyli Tornadem w pościg za Stealth Balkirym, który ukradł paczkę z magazynu Resistance. Robot próbował ich zdobyć, ale został zmuszony do wlecenia w gejzer, gdzie upuścił paczkę. Wkrótce potem został zniszczony przez Sonica. Później smaotny Egg Pawn zaatkaował grupę fanów Sonica, którzy nie mogli mu wyrządzić krzywdy. Tangle zjawiła się wtedy aby zaatakować robota, ale zaplątała się we własnym ogonie. Ostatecznie jednak Sonic zniszczył robota podczas przebiegania obok.

Infection[]

W Sonic the Hedgehog #14 grupa Badników pomagała Doktorowi Starline'owi w przenoszeniu rzeczy z jego magazynu w Frozen Peak przez portal do laboratorium Eggmana. W Sonic the Hedgehog #16 grupa Badników budowlanych pomagała również Doktorowi Eggmanowi w konstrukcji Faceshipu.

Tangle & Whisper[]

Armia Badników wspierająca Mimica

W Sonic the Hedgehog: Tangle & Whisper#2 Mimic ukrywał się w starym magazynie Badników, gdzie wykorzystał Egg Hammera wyposażonego w kulę do burzenia przeciwko Whisper, ale robot został zniszczony. Doktor Eggman wysłał potem armię Badników jako wsparcie dla Mimica, aby mógł wyeliminować Tangle i Whisper. Roboty zaatakowały dawną bazę Diamond Cutters, ale zostały szybko wyeliminowane przez Whisper.

The Last Minute[]

W Sonic the Hedgehog #23 Zavok przejął kontrolę nad Motobugiem, aby zaprezentować Doktorowi Starline'owi swoje elektromagnetyczne zdolności.

Out of the Blue[]

W Sonic the Hedgehog #31 grupa Egg Pawnów posłusznych Doktorowi Starline'owi pomagała mu w przenoszeniu skrzyń do nowego magazynu. Orbot złożył również Eggmanowi raport, zgodnie z którym wiele fabryk i baz doktora zostało zaatakowanych, kiedy Deadly Six kontrolowali Zomboty.

Bad Guys[]

Zavok i jego drużyna ścierający się z Badnikami

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #1 grupa Badników rzuciła się w pościg za Doktorem Starlinem, po jego nieudanej próbie przejęcia Egg Base Sigma. Część Badników przemalowanych w barwy Starline'a służyła mu również w jego bazie. W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #2 Badniki należące do Starline usługiwały Roughowi Tumble'owi. Doktor Starline i jego nowa grupa złoczyńców przypuścili potem atak na jedną z baz Doktora Eggmana, której bronił liczne Badniki. Jednym z nich był mechaniczny tyranozaur, wyposażony w osłony przeciwko elektromagnetyzmowi Zavoka. Rough i Tumble zdołali go jednak zniszczyć.

Badniki Doktora Starline'a

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #3 złoczyńcy, wyposażeni teraz w Power Cores, przypuścili atak na jedno z centrów Eggnetu, którego broniły Badniki. Po wyeliminowaniu strażników udali się do środka, aby przejąć główny komputer. Tymczasem Doktor Eggman, poinformowany o ataku, poleciał zniszczyć intruzów wraz ze swoją eskadrą Balkirych. W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #4 Zavok przejął kontrolę nad Badnikami strzegącymi bazy, aby odnalazły Doktora Starline'a. Podczas ataku Eggmana Zavok przejął także kontrolę nad całą bazą i jej obrońcami, rozkazując im zestrzelić Eggmana. Doktor i jego armia zbombardowali jednak centrum. Zavok przeżył zawalenie się budynku i przejął kontrolę nad jednym z pozostałych Egg Knightów, aby zabrał go w bezpieczne miejsce.

Chao Races and Badnik Bases[]

Badniki Clutcha atakujące Gemerla

W Sonic the Hedgehog #34 Sonic i Tails spotkali w jednej z opuszczonych baz Eggmana Belle, a wkrótce potem przypadkowo zbudzili Badniki które strzegły budynku. Roboty zaatakowały ich i przytłoczyły swoją liczebnością. W Sonic the Hedgehog #35 Sonic, Tails i Belle zdołali jednak uciec z bazy, którą wypełniły groźne Badniki Eggmana. Nieco później White Park Chateau Clutch aktywował swoją zebraną w apartamencie armię Badników, aby zaatakowały Amy, Cream, Gemerla i Belle. W Sonic the Hedgehog #36 Amy i Gemerl byli przytłoczeni przez liczebność Badników, ale uratowały ich Chao uwolnione z klatki przez Belle.

Test Run[]

Sonic spotykający Quasi-Badniki

W Sonic the Hedgehog #37 grupa Badników strzegła tajemniczej wieży Doktora Eggmana na wybrzeżu, ale nie zdołali powstrzymać Sonica, Tailsa i Amy przed dostaniem sie do środka. Jeden z Egg Pawnów pracujących w wieży wędrował także po jednym z jej korytarzy zaznaczając sobie drogę kredą, ale został zniszczony przez Sonica. W Sonic the Hedgehog #38 Badniki kontynuowały prace w wieży, nie wiedząc że Tangle i Whisper zakradły się do środka. Jeden z patroli zignorował również Belle, ponieważ okazała się w rzeczywistości być Badnikiem. Z kolei Sonic, Tails i Amy w komnatach testowych napotkali pierwsze Quasi-Badniki i dowiedzieli się, że Eggman zbudował wieżę aby testować nowe mechaniczne hybrydy. Postanowił jednak skorzystać z okazji i wypróbować je od razu na Sonicu. Bohaterowie musieli się zabarykadować przed nadciągającymi hordami w jednym z budynków. W Sonic the Hedgehog #39 armia Quasi-Badników otoczyła Sonica, Tailsa i Amy, ale wszystkie spadły wkrótce w ciemną otchłań, kiedy Eggman odwrócił grawitację w swojej wieży.

Lista Badników[]

Badniki[]

Super-Badniki[]

Quasi-Badniki[]

Galeria[]