Temat tego artykułu pojawia się głównie lub wyłącznie w filmach z serii Sonic the Hedgehog.

Badniki – roboty stworzone przez Doktora Robotnika, które pojawiają się w filmie Sonic. Szybki jak błyskawica. Robotnik wykorzystuje je w swoich planach podboju świata, poprzez schwytanie Sonica i pozyskanie dla siebie jego mocy. Poszczególne roboty nie posiadają oficjalnych nazw, ale wszystkie określane są jako Badniki.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Badniki to zaawansowane technologicznie roboty bojowe, które produkuje Doktor Robotnik. Posiadają różne modele, a także kolorystyki. Większość dzieli jednak biało-czarne barwy i posiada jedno czerwone oko.

Powietrzne[edytuj | edytuj kod]

Wygląd Opis
EggDroneCloseup.png
Latający dron o jajowatym kształcie, z czerwonym okiem. Uzbrojony w dwa pistolety maszynowe i cztery wyrzutnie rakiet. Słabą stroną tego robota jest potrzeba przeładowywania broni maszynowej, która pozostawia go bezbronnym na jakiś czas.
ReconEgg.png
Mały, latający dron wykorzystywany do rekonesansu. Posiada wbudowany w oko skaner.

Naziemne[edytuj | edytuj kod]

Wygląd Opis
Sonic Film Trailer 2 54.png
Masywny, opancerzony pojazd z czerwonym okiem. Uzbrojony w wyrzutnię harpunów, którymi może łapać inne pojazdy i przyciągać je do siebie.
Sonic Film Trailer 39.png
Mniejszy, czterokołowy robot wbudowany w wyżej opisany czołg. Po zniszczeniu pancerza odłącza się od reszty i kontynuuje jazdę. Wyposażony jest w wybuchowe miny.
EggSegway.png
Poruszający się na jednym kółku robot, powstały po zniszczeniu poprzedniego modelu. Uzbrojony jest w dwa ostrza do przecinania opon.
CuteEgg.png
Mały helikopter i ostatni robot pochodzący z opancerzonego wariantu. Wyposażony jest w laser pozwalający przecinać stal, a także może przekształcić się w klejącą bombę, którą nie łatwo odczepić. Sama bomba wytwarza dużego zasięgu eksplozję.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic. Szybki jak błyskawica[edytuj | edytuj kod]

Badniki otaczające Sonica, Toma i Maddie na dachu budynku w San Francisco

W filmie Sonic. Szybki jak błyskawica Doktor Robotnik wysłał swoje latające Badniki na rekonesans w promieniu 10 mil na obszarze gdzie doszło do nagłego odcięcia prądu. Robotom udało się wytropić ślady Sonica, a później zinfiltrować dom Toma Wachowskiego. Nieco później Robotnik groził Tomowi, że każe swojemu dronowi go zastrzelić, jeśli nie wyjawi położenia Sonica. Robotnik wysłał potem opancerzonego badnika-pojazd w pościg za Soniciem i Tomem. Mimo że robot został przewrócony przez Sonica, to wyskoczyła z niego mniejsza maszyna, która kontynuowała pościg. Sonic zniszczył robota umieszczając mu na głowie jedną z jego własnych min. Robot kontynuował pościg na jednym kółku, lecz został zniszczony przez Toma. Ostatecznie badnik przekształcił się w mały, latający helikopter, który odciął dach samochodu Toma. Sonic próbował się go pozbyć, ale robot przekształcił się w klejącą minę. Tom pomógł Sonicowi usunąć robota, ale jego eksplozja doprowadziła do utraty przytomności o jeża. Latające Badniki Robotnika powróciły potem na dachu budynku w San Francisco, gdzie otoczyły Sonica, Toma i Maddie. Sonic zdołał przenieść swoich przyjaciół w bezpieczne miejsce za pomocą pierścienia, po czym sam zniszczył drony.

W innych grach[edytuj | edytuj kod]

Sonic Dash[edytuj | edytuj kod]

Latający Badnik w Sonic Dash i Sonic Forces: Speed Battle

W grze Sonic Dash latające drony pojawiają się jako standardowi przeciwnicy w Golden Bay Zone. W tej grze unoszą się jedynie w miejscu, często ustawiając się w rzędach, tak aby zajmowały wszystkie trzy pasy, lub jeden za drugim na jednym pasie. Gracze mogą je łatwo zniszczyć turlając się pod nimi, albo przeskakując, co w niektórych sytuacjach pozwala je po prostu ominąć. Badniki zadają jednak obrażenia, jeśli gracz wpadnie na jednego z nich.

Sonic Forces: Speed Battle[edytuj | edytuj kod]

W grze Sonic Forces: Speed Battle latające drony ponownie pojawiają się jako regularni przeciwnicy, tylko na trasach w Golden Bay Zone. Podobnie jak w Sonic Dash gracze mogą je zniszczyć przetaczając się pod nimi, wskakując na nie, lub używając przedmiotów.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jajowaty kształt latających Badników jest powodem dla którego Sonic nadał Robotnikowi przezwisko "Eggman".