FANDOM

Babylon Rogues (バビロン盗賊団 Babiron Touzokudan?, dosł. Babylon Thieves), znani również jako Team Babylon – organizacja pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Po raz pierwszy pojawiła się w Sonic Riders. Babylon Rogues to grupa legendarnych złodziei i łowców skarbów. Wywodzą się od Babilończyków - starożytnych kosmitów-dżinów którzy przed wiekami rozbili się na Ziemi. Obecne pokolenie Babylon Rogues tworzą Jet the Hawk, Wave the Swallow i Storm the Albatross.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Babylon Rogues byli grupą zaawansowanych technologicznie złodziei. Dokładna data ich powstania nie jest znana, ale prawdopodobnie przybyli wraz z Babilończykami i wyrobili sobie legendarną reputację. Za czasów Stolena, trzynastego przywódcy Babylon Rouges, powstał latający dywan. Jak się później okazało był to prototyp pierwszej Extreme Gear - latającej deski. Z biegiem czasu Babylon Rogues stali się mistrzami w jeździe na Extreme Gear. Z tego powodu tytułowano ich Legendarnymi Mistrzami Wiatru.

Przez pewien czas Babylon Rogues zamieszkiwali Babylon Garden - latającą wyspę na której Babylon Rogues przylecieli na Ziemię. Była zasilana przez Arki Kosmosu, czyli zaawansowane technologicznie silniki które były w stanie wytworzyć czarną dziurę. Babilończycy chcieli za ich pomocą wrócić na swoją rodzimą planetę, ale nie mogli tego dokonać ponieważ obawiali się konsekwencji powstania czarnej dziury. W tej sytuacji postanowili że na dobre zostaną na Ziemi. Amy zasugerowała że Babilończycy mogli upowszechnić zwyczaj wypowiadania życzeń przy spadających gwiazdach, ponieważ wierzyli że kiedyś wrócą do domu. Jak głosi stara legenda Babilończycy wywołali gniew bogów z powodu swoich przestępstw. Za karę musieli opuścić Babylon Garden, który na kolejne wieki wylądował pod ziemią.

W klanie Babylon Rogues z pokolenia na pokolenie przekazywany był klucz do Babylon Garden. Jednak sposób na jego wykorzystanie pozostawał przez dłuższy czas nieznany. W obecnych czasach najnowsze pokolenie Babylon Rogues tworzą Jet, Wave i Storm. Jet jest przywódcą całego zespołu i otrzymał po ojcu klucz do latającej wyspy. Wkrótce jego sekret zgłębił Doktor Eggman.

Sonic Riders Edytuj

Babylon Rogues Riders

Babylon Rogues w Sonic Riders'

W grze Sonic Riders Babylon Rogues nawiązali współpracę z Doktorem Eggmanem, który zdradził im jak mogą wykorzystać klucz do Babylon Garden. Jet, Wave i Storm podjęli się zadania zebrania siedmiu Szmaragdów Chaosu, które miały aktywować moc klucza. W celu zgromadzenia szmaragdów Eggman zorganizował EX World Grand Prix - mistrzostwa w jeździe na Extreme Gear. Aby się do nich zapisać każdy zawodnik miał wpłacić kwotę jednego szmaragdu, a zwycięzca wygrałby wszystkie. Babylon Rogues ukradli trzy szmaragdy z Metal City. W trakcie ucieczki z miasta napotkali Team Sonic, ale uciekli przed nimi. Sonic i jego przyjaciele również mieli przy sobie szmaragdy, więc postanowili dołączyć do World Grand Prix. Wyścigi zakończyły się ostatecznym zwycięstwem Jeta, który nie wygrałby bez pomocy Wave (wysadziła w powietrze deskę Sonica). Miejsce finałów nie było przypadkowe - Eggman celowo wybrał Sand Ruins aby od razu można było odnaleźć Babylon Garden. Po wykorzystaniu mocy klucza i siedmiu Szmaragdów Chaosu z pustyni wyłonił się latający ogród. Eggman ukradł Jetowi klucz i próbował zdobyć skarb Babilonu dla siebie. Ostatecznie jednak został pokonany przez Sonica, który zrewanżował się również na Babylon Rogues. Mimo tego oddał im klucz do Babylon Garden. Po wejściu do skarbca Babylon Rogues i Team Sonic zostali zaatakowani przez Babylon Guardiana. Udało im się go zniszczyć, dzięki czemu odzyskali skarb. Eggman w ostatnim momencie zjawił się i zabrał skrzynię, w której znaleziono latający dywan. Doktor nie był zadowolony z tego że zadał sobie tyle trudu dla dywanu, ale Babylon Rogues byli zafascynowani właściwościami dywanu. Jet przyznał, że nie wyobrażał sobie że Babylon Rogues mogliby być potomkami prawdziwych dżinów. Po opuszczeniu Babylon Garden Team Sonic i Babylon Rogues rozdzielili się i obiecali spotkanie w przyszłości.

Sonic Riders: Zero Gravity Edytuj

Babylon Rogues Zero Gravity

Babylon Rogues w Sonic Riders: Zero Gravity

W grze Sonic Riders: Zero Gravity Babylon Rogues znaleźli jedną Arkę Kosmosu w Gigan Rocks. Dość szybko dowiedzieli się że każda z nich była w stanie manipulować grawitacją. Babylon Rogues postanowili odzyskać pozostałe 5 kosmicznych kamieni, aby wypełnić marzenia swych przodków. Planowali zasilić Babylon Garden arkami i polecieć w kosmos na rodzimą planetę Babilończyków. Po drodze spotkali Team Sonic, z którymi wspólnie zatrzymali Doktora Eggmana przed wykorzystaniem kamieni do przejęcia kontroli nad wszystkimi robotami na świecie. Zanim jednak Babylon Rogues udali się do Babylon Garden pojawił się SCR-HD. Robot skradł wszystkie Arki Kosmosu i poleciał w stronę Ogrodu Babilonu. Doprowadził tam do utworzenia się czarnej dziury, która zagrażała całemu światu zniszczeniem. Eggman uciekł, a Babylon Rouges oraz Team Sonic postanowili ruszyć w samo serce dziury aby zatrzymać SCR-HD. Po pokonaniu Master Core: ABIS wszystko wróciło do normalności. Jet stwierdził że polubił ten świat i postanowił nie opuszczać go. Babylon Garden został pozostawiony na orbicie planety, a Babylon Rogues wrócili do kontynuowania swojej kariery.

Sonic Free Riders Edytuj

Team Babylon Free Riders

Team Babylon w grze Sonic Free Riders

W grze Sonic Free Riders Babylon Rogues, pod nazwą Team Babylon, dołączyli do kolejnych World Grand Prix. Jet liczył na to że uda mu się pokonać Sonica w wyścigu. Pierwszymi oponentami Team Babylon byli Team Dark, a kolejnymi Team Rose. W finałach wzięli udział w wyścigu z Team Sonic. Jet kazał Wave trzymać się z dala od sabotowania desek drużyny niebieskiego jeża, aby nie podkopać reputacji Team Babylon. Po wyścigu Babylon Rogues zwyciężyli. Jednak Jet zaczął podejrzewać Wave i Storma o sabotaż, więc postanowił rozegrać jeszcze jeden wyścig z niebieskim jeżem aby mieć pewność że odniósł zwycięstwo bez żadnych wspomagaczy. Jet wygrał i zadowolony z siebie powiedział Sonicowi że będzie gotowy na rewanż w każdym momencie. W Last Story okazało się jednak, że Doktor Eggman potajemnie posłużył się jednym ze swoich robotów do skopiowania danych pozostałych zawodników. Mimo przewagi, Babylon Rogues i wielu innych zawodników zdecydowało się na wyzwanie doktora na wyścig. Eggman przegrał, ale tylko dlatego że robot podesłał mu fałszywe dane. Robotem tym okazał się być przebrany Metal Sonic, który zachował dane dla siebie i stworzył doskonałą Extreme Gear. Ostatecznie to Sonic pokonał Metal Sonica i zmusił robota do ucieczki. Mimo że Eggman nie miał żadnej nagrody dla zawodników, Jet przyznał że bardzo dobrze bawił się w trakcie wyścigów, z czym zgodził się również Sonic.

Obecni członkowie Edytuj

Jet the Hawk Edytuj

Osobny artykuł: Jet the Hawk
Jet Channel

Jet

Antropomorficzny zielony jastrząb i obecny przywódca Babylon Rogues. Swoją reputację Legendarnego Mistrza Wiatru zawdzięcza mistrzowskim umiejętnościom jazdy na latających deskach - Extreme Gear. Właściwie jest uznawany za jedną z najlepszych osób posługujących się latającymi deskami. Jet jest zarozumiały i zuchwały, a także bardzo pewny siebie. Od kiedy zapoczątkował swoją rywalizację z Soniciem próbuje dowieść, że jest najszybszy. Mimo że jest przywódcą Babylon Rogues to rzadko kiedy obchodzi się swoimi obowiązkami.

Wave the Swallow Edytuj

Osobny artykuł: Wave the Swallow
Wave Channel

Wave

Antropomorficzna fioletowa jaskółka. Pełni funkcję mechanika i konstruktora dla obecnego pokolenia złodziei. Swoją funkcję objęła po ojcu. Wave specjalizuje się w konstruowaniu dla swojej drużyny najlepszych Extreme Gear. Z powodu swojej obszernej wiedzy Wave jest bardzo pewna siebie i dosyć arogancka. Rywalizuje z Tailsem, któremu często dokucza. Nie lubi przebywać w towarzystwie głupich lub tępych osób, dlatego nie dogaduje się ze swoim współpracownikiem - Stormem. Wave jest głosem rozsądku w Babylon Rogues, a także wartościową członkinią zespołu, choć nie zawsze jest doceniania przez Jeta.

Storm the Albatross Edytuj

Osobny artykuł: Storm the Albatross
Storm Channel

Storm

Szary albatros. Jest najsilniejszym członkiem zespołu i stanowi główną siłę uderzeniową. Storm jest w stanie zniszczyć niemal wszystko co jest na jego drodze. Nie jest jednak zbyt inteligentny. Storm myśli powoli, a czasami w ogóle nie myśli. Z powodu swojej lojalności stanowi prawą rękę Jeta. Zawsze jest gotów do wykonywania kolejnych zadań od swojego szefa, szczególnie tych najtrudniejszych i najniebezpieczniejszych. Mimo wielkiego oddania swoim obowiązkom Storm bywa porywczy i niezdarny, czym ośmiesza nie tylko siebie ale również i całą drużynę.

Temat muzyczny Edytuj

W Sonic Riders temat muzyczny Babylon Rogues to utwór Catch Me If You Can. W Sonic Riders: Zero Gravity pojawia się jego remiks.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Babylon Rogues Archie

Babylon Rogues w komiksach

W komiksach Babylon Rogues byli początkowo dezerterami z Battle Bird Armada. Chcieli znaleźć Babylon Garden jako pierwsi, aby zdobyć sławę. Później zostali wynajęci przez Doktora Eggmana w celu pokonania Sonica, ale nie udało im się to. Innym razem próbowali ukraść Szmaragd Sol, ale również nie powiodło im się. Kiedy mieli szansę na znalezienie Babylon Garden zostali zmuszeni do ponownego dołączenia do Battle Big Armada. Wszystko skończyło się, kiedy Sonic powstrzymał ich i zniszczył Babylon Garden.

Wraz z Super Genesis Wave Babylon Rogues i ich historia stały się niemal identyczne jak w grach.

Ciekawostki Edytuj

  • Wszyscy Babylon Rogues mają niebieskie oczy.
  • Wszyscy Babylon Rogues mają na sobie tatuaże lub symbole płomieni.