Cudzy1.png Greedy fools... Those who seek treasure will find only.. Cudzy2.png
Babylon Guardian, Sonic Riders'

Babylon Guardian, lub po prostu Guardian (守護兵 Shugo-hei?) – postać pojawiająca się w grze Sonic Riders. Jest to istota przypominająca dżina, wywodząca się ze starożytnych Babilończyków. Babylon Guardian miał za zadanie strzec starożytnego skarbu w Babylon Garden.

Babylon Garden i jego natura są dość enigmatyczne. Cyfrowe zniekształcenia które zachodzą w domenie Babylon Guardiana, sugerują że strażnik jest zestalonym holograficznym systemem obronnym, stworzonym przez technologię Babilończyków. Zakłócenia te są najlepiej widoczne kiedy Babylon Guardian otrzymuje rany.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Od czasów starożytnych Babilończyków, Babylon Guardian został przydzielony do pilnowania cennego Magicznego Dywanu, przechowywanego w centrum Babylon Garden. Babylon Guardian pełnił swoją rolę nawet po tym jak ogród rozbił się na Ziemi.

Sonic Riders[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Riders Babylon Rogues odkryli skarbiec w Babylon Garden. Kiedy weszli do sanktuarium, aby zdobyć skarb, Babylon Guardian został przebudzony. Jego ryki zwabiły do środka nie tylko Jeta i jego drużynę, ale również Sonica wraz z przyjaciółmi. Babylon Guardian uwięził bohaterów w środku i uznał ich za chciwych złodziei. Postanowił wymierzyć im karę, ale ostatecznie został pokonany. Rozpłynął się w blasku udręki i pozostawił skarb, którym okazał się Magiczny Dywan. Dalsze losy Babylon Guardiana są nieznane. Być może został całkowicie zniszczony podczas obrony swojego skarbu, albo gdy Babylon Garden stworzył czarną dziurę w Sonic Riders: Zero Gravity. Istnieje również możliwość że przetrwał i egzystuje nadal w Astral Babylon.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Babylon Guardian jest bardzo poważny i groźny. Żarliwie oddany swojej powinności, atakuje każdego intruza który wkroczy do skarbca Babylon Garden, nawet jeśli wspomnianymi intruzami są Babilończycy.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Babylon Guardian w porównaniu z Soniciem i jego przyjaciółmi

Babylon Guardian to gigant, górujący kilka metrów nad Soniciem. Będąc podobnym do Babilończyków z legend, przypomina humanoidalnego dżina z cechami ptaka. Jest bardzo szeroki i muskularny, pokryty lawendowymi piórami, a jego dolny tors przypomina kręcące się tornado nad żółto-czerwoną magiczną butelką. Nie ma widocznej szyi, ma szerokie usta, które wyglądają jak ostry dziób z ostrymi kłami, białe oczy bez źrenic, oraz pióropodobne włosy z ciemnopurpurowymi końcówkami. Ubrany jest w purpurowo-pomarańczową kamizelkę z białymi piórami na ramionach, naszytą nitką naszyjnik z trzema żółtymi metalowymi pasami, złotymi opaskami i palcami oraz purpurową i pomarańczową taliowoczerwoną szarfą.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Babylon Guardian może poruszać się z szybkością podobną do tej którą osiągają Extreme Gear. Potrafi kontrolować swoje holograficzne otoczenie. Tak jak prawdziwy dżin, może schować całe swoje ciało do magicznej lampy (w jego przypadku jest to butelka). Mimo że wiele wskazówek świadczy o jego holograficznym pochodzeniu, Babylon Guardian jest w stanie wpływać na stałą materię, tworząc destrukcyjne kule energii wystrzeliwane z jego ust i dłoni.

Boss[edytuj | edytuj kod]

Babylon Guardian pojawia się jako finałowy boss historii Babylon w grze Sonic Riders. Pojawia się na trasie o tej samej nazwie. W trybie fabularnym w walce dostępny jest jedynie Sonic. Babylon Guardian porusza się po trasie, a celem gracza i pozostałych zawodników jest go ścigać. Wraz z Babylon Guardianem porusza się jego butelka, sunąca po ziemi. Aby zadać mu obrażenia, należy się z nią zetknąć podczas wykonywania Air Boost. Jeśli gracz zetknie się z nią normalnie, to zostanie jedynie odrzucona do tyłu. Po zadaniu uderzenia, Babylon Guardian dezintegruje się, razem z całym otoczeniem, które okazuje się być cybernetycznym tunelem wytwarzającym projekcje holograficzne. Po tym jak gracze przejadą przez linię mety, Babylon Guardian powróci i znów zmaterializuje wokół siebie standardowe otoczenie. Pokonanie go wymaga zadania mu trzech uderzeń. Po tym jak zostanie zniszczony, trasa do końca wyścigu pozostanie cybernetycznym tunelem i aby zakończyć wyścig gracze będą musieli przejechać przez metę. W pierwszej fazie Babylon Guardian nie posiada żadnych ataków, ucieka jedynie i co jakiś czas chowa się do butelki. W drugiej fazie dmucha wiązkami energii, które tworzą stacjonarne przeszkody na trasie. W trzeciej fazie wytwarza kule energii, które rzuca następnie na trasę. Jego ataki nie zadają faktycznych obrażeń, ale spowalniają postaci.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]

W innych mediach[edytuj | edytuj kod]

Archie Comics[edytuj | edytuj kod]

Babylon Guardian, jako Angelus, w komiksach

W komiksach Babylon Guardian nosi imię Angelus. Był hologramem stworzonym przez starożytnych Babilończyków. Jego zadaniem było strzec klucza do Babylon Garden w Gigan Mountains. Zaatakował Jeta, Wave i Storma kiedy ci przybyli po klucz. Babylon Rogues zdołali zniszczyć projektor Angelusa, powodując jego zniknięcie.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]