FANDOM

Babylon Garden (バビロンガーデン Babirongāden?) – lokacja pojawiająca się w grach Sonic Riders i Sonic Riders: Zero Gravity. Jest to starożytna latająca wyspa na której znajduje się dobrze zachowany kompleks różnych budowli. Początkowo służyła jako statek kosmiczny Babilończyków.

Opis Edytuj

Wygląd Edytuj

Babylon Garden spaceship

Pierwotny wygląd Babylon Garden

Początkowo Babylon Garden był statkiem kosmiczny. Była to pojedyncza struktura w kształcie bączka. Posiadał podstawę z licznymi filarami podpierającymi sufit. Do statku kosmicznego podczepione były zwisające w dół lampy emitujące różowe światło. Pośrodku znajdował się główny silnik zasilany przez Arki Kosmosu, których było 5.

Po przebudowie Babylon Garden otrzymał wygląd wyspy. Podstawa została w całości pokryta przez kamienne fundamenty, które miały odzwierciedlać prawdziwe skały. Pojawiło się na niej jednak kilka pęknięć, które ukazały sztuczną powłokę. Na górze mieściło się wielkie miasto z budynkami w stylu bizantyjskim. Dookoła tychże postawiono kamienny pierścień z wieżami strażniczymi. Z główną częścią łączyły go poszczególne mosty. Babylon Garden posiadał również drogi zaprojektowane specjalnie dla Extreme Gear, w których specjalizowali się Babilończycy. Babylon Garden posiadał swój własny system zabezpieczeń. W razie wykrycia intruzów pojawiały się mechaniczne ptaki, które bombardowały miejsca w których znajdowali się najeźdźcy. Systemy były na tyle skuteczne, aby nawet po wielu latach były w pełni sprawne. Poza tym latający dywan był pilnowany w głównym skarbcu przez wielkiego dżina - Babylon Guardiana.

Po tym jak wszystkie Arki Kosmosu wróciły do Babylon Garden, sztuczna powłoka została zrzucona i odsłoniła pierwotny kształt.

Babylon Garden in game

Babylon Garden pod powłoką latającej wyspy

Lokacje Edytuj

  • Digital Dimension – cyfrowy wymiar położony wewnątrz głównego skarbca. Pilnuje go Babylon Guardian. Digital Dimension składa się z wymiaru podobnego do pustkowia. Pełno tu kolców i wielkich gargulców. Jedną z niebezpiecznych przeszkód na tej trasie jest dziwaczny duch z wieloma ramionami, którymi próbuje pochwycić intruzów. Wyjście stanowi kamienna brama z portalem do wymiaru przypominającego Niebo. Strefa ta składa się z wiszących pośród chmur kamiennych budowli. Ostatni odcinek to cyfrowy korytarz, który udowadnia że cała trasa jest wytworem nowoczesnej technologii Babilończyków.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Babylon Garden był statkiem kosmicznym, którym Babilończycy poruszali się po przestrzeni kosmicznej. W trakcie jednego z lotów główny silnik uległ uszkodzeniu i dalsze korzystanie z niego groziło wytworzeniem czarnej dziury. W tej sytuacji odłączyli wszystkie 5 Ark Kosmosu z silnika i wysłali je na orbitę.

Divine Wings

Babylon Garden przedstawiony jako divine wings

Babylon Garden rozbił się na Ziemi i od tamtej pory stanowił główną siedzibę Babilończyków. Został obudowany przez sztuczną powłokę która miała ucharakteryzować go na wyspę. Następnie Babilończycy wybudowali na nim swoje miasto. Babylon Garden znany był jako siedziba legendarnej grupy złodziei - Babylon Rogues. Czasami określano go nazwą divine wings (神の翼 Kami no tsubasa?) - legendarnego ptaka którym bogowie przemierzali niebiosa. Za czasów Stolena, ich 13 przywódcy, Babilończycy stworzyli tu latający dywan - prototyp pierwszej Extreme Gear. Umieszczono go w głównym skarbcu i pozostawiono pod opieką Babylon Guardiana. Przez kolejne lata latający dywan zaczął być znany jako tajemniczy skarb Babilonu.

Babylon god wrath

Bogowie zsyłają karę na Babilończyków i wypędzają ich z Babylon Garden

Z biegiem czasu Babilończycy odzyskali dwie Arki Kosmosu, które spadły z orbity. Aby trzymać je z dala od niebezpieczeństw, jeden z kamieni został przez nich zostawiony w Gigan Rocks, a drugi trafił do Crimson Crater. Miały tam pozostać do czasu kiedy ich użycie byłoby znowu bezpieczne. Jednakże nigdy po nie nie wrócili, ponieważ według legendy rozgniewali bogów swoimi przestępstwami. Za karę Babylon Garden został sprowadzony na Ziemię i na kolejne lata zakopany pod piaskami w Sand Ruins. Od tego momentu Babilończycy mieli być rozproszeni po całym świecie. Z pokolenia na pokolenie w klanie Babylon Rogues zaczął być przekazywany klucz do Babylon Garden, który w przyszłości miał pomóc odzyskać utraconą wyspę. Przyszłe pokolenia Babilończyków nie wiedziały jednak, że do jego aktywacji potrzebne były Szmaragdy Chaosu.

Sonic Riders Edytuj

Babylon Garden riders

Babylon Garden w Sonic Riders

Wiele lat później Doktor Eggman dowiedział się o skarbie Babylon Garden. Według jednej z poznanych przez doktora legend Babilończycy podarowali pewnemu chłopcu Anielskie Skrzydło, dzięki któremu mógł ponoć zawładnąć całym światem. Pragnąc zdobyć sekretną broń doktor zorganizował EX World Grand Prix - wyścigi Extreme Gear. Nakłonił do uczestnictwa w nich obecne pokolenie Babylon Rogues, składające się z Jeta, Wave i Storma, ponieważ byli w posiadaniu klucza do Babylon Garden. Eggman zdradził im że będą potrzebowali siedmiu Szmaragdów Chaosu do aktywacji klucza. W tym celu Babylon Rogues zebrali trzy szmaragdy, a cztery kolejne zostały wpłacone przez Team Heroes w ramach dołączenia do wyścigu. Po mistrzostwach w Sand Ruins Jet wygrał wszystkie szmaragdy i dzięki mocy klucza Babylon Garden został ponownie odkryty. Eggman ukradł wówczas klucz i sam próbował zagarnąć skarb. Team Heroes i Babylon Rogues ruszyli go powstrzymać. Ostatecznie udało im się odzyskać klucz. Babylon Rogues, z pomocą Team Heroes pokonali Babylon Guardiana odnaleźli starożytny latający dywan, a Eggman zrezygnował z niego, nie widząc żadnej korzyści w wykorzystaniu go do podboju świata.

Sonic Riders: Zero Gravity Edytuj

Babylon Garden black hole

Babylon Garden wytwarza czarną dziurę

Kilka miesięcy po zakończeniu EX World Grand Prix na Ziemię dotarły ostatnie trzy Arki Kosmosu. Babylon Garden doleciał pod Crimson Tower, kiedy wszystkie arki znalazły się w jednym miejscu. Babylon Rogues planowali wrócić na niego i naprawić jego silnik, aby móc polecieć w kosmos i wrócić na rodzinną planetę. Zanim to jednak nastąpiło zjawił się robot SCR-HD, który zabrał im Arki Kosmosu i poleciał do Babylon Garden. Doprowadził tam do utworzenia czarnej dziury, która zerwała sztuczną powłokę Babylon Garden i zaczęła konsumować cały świat. Ostatecznie Team Heroes i Babylon Rogues zniszczyli źródło czarnej dziury. Po tych wydarzeniach Babylon Rogues postanowili zostać na Ziemi. Sam Babylon Garden został przywrócony do poprzedniego stanu. Od tego momentu orbituje w przestrzeni kosmicznej wokół Ziemi.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Babylon Garden Archie

Babylon Garden w komiksach

W komiksach Babylon Garden był statkiem kosmicznym Babilończyków, podobnie jak w grach. Tysiące lat temu rozbił się na planecie Mobius, kiedy jego silnik groził wytworzeniem czarnej dziury. Babilończycy uznali że Babylon Garden stanowił zbyt duże zagrożenie, dlatego postanowili go ukryć pod ziemią. Wiele lat później Battle Kukkus i Babylon Rogues rywalizowali o to, kto pierwszy znajdzie Babylon Garden. Ci pierwsi chcieli go wykorzystać do podboju świata, a drudzy dla sławy i bogactwa. Ostatecznie Babylon Garden rozbił się w górach niedaleko Mobotropolis. Wraz z Super Genesis Wave Babylon Garden i jego historia stały się niemal identyczne jak w grach.

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • W Wymiarze Sol pojawiają się latające ruiny znane jako Sky Babylon. Niewykluczone że są odpowiednikiem Babylon Garden w świecie Blaze.