FANDOM

Cudzy1 Be careful what you ask for, ultimately you'll only get three true wishes! Cudzy2
Jedna z nauk starożytnych Babilończyków

Babilończycy (ang. Babylonians), znani również jako dzieci Babilonu – rasa pojawiająca się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Była to starożytna cywilizacja kosmitów, która w dawnych czasach rozbiła się na Ziemi. Babilończycy utworzyli grupę Babylon Rogues, która wyrobiła sobie reputację legendarnych złodziei. Jak na owe czasy stali na bardzo wysokim poziomie technologicznym: stworzyli Babylon Garden, Arki Kosmosu i pierwszy prototyp Extreme Gear.

Historia Babilończyków i legendy na ich temat stanowią podstawowy element fabuły w grach Sonic Riders i Sonic Riders: Zero Gravity.

Historia Edytuj

Przybycie na Ziemię Edytuj

Babylon crash

Babilończycy po wylądowaniu na Ziemi

Babilończycy byli zaawansowaną technologicznie rasą kosmitów, zamieszkującą nieznaną planetę. Przemierzali przestrzeń kosmiczną na pokładzie Babylon Garden, zasilanym przez Arki Kosmosu - urządzenia manipulujące grawitacją. W trakcie jednego z rejsów silnik Babylon Garden uległ uszkodzeniu. Babilończycy obawiali się że Arki Kosmosu wytworzą czarną dziurę w rdzeniu silnika, dlatego odłączyli wszystkie 5 kamieni, po czym rozbili się na Ziemi. Babilończycy mogli jedynie czekać aż Arki Kosmosu wrócą do nich z orbity. Dlatego też ilekroć zauważyli spadającą gwiazdę, wypowiadali życzenie w nadziei na to że będą mogli wrócić na swoją rodzinną planetę.

Zdobycze i straty Edytuj

Babylon thieves

Babilońscy złodzieje

Na Ziemi Babilończycy rozpoczęli nowe życie. Przez lata wyrobili sobie reputację legendarnych złodziei, znanych jako Babylon Rogues. Jedna z legend opowiada o tym, jak Babilończycy podarowali pewnemu chłopcu Anielskie Skrzydło, dzięki któremu mógł ponoć zawładnąć całym światem. Za czasów Stolena, trzynastego przywódcy Babylon Rogues, Babilończycy stworzyli pierwszy Extreme Gear - latający dywan. Miał im umożliwić zbieranie skarbów z całego świata, bez potrzeby męczenia się przy lataniu o własnych siłach. Dzięki temu wynalazkowi przyszłe pokolenia Babylon Rogues stały się ekspertami w dziedzinie jazdy na Extreme Gear. Latający dywan na kolejne lata został oddany pod opiekę Babylon Guardiana.

Babylon god wrath

Babilończycy sprowadzają na siebie gniew bogów

Z biegiem czasu Babilończycy odzyskali dwie Arki Kosmosu, które spadły z orbity. Aby trzymać je z dala od niebezpieczeństw, jeden z kamieni został przez nich zostawiony w Gigan Rocks, a drugi trafił do Crimson Crater. Miały tam pozostać do czasu kiedy ich użycie byłoby znowu bezpieczne. Jednakże nigdy po nie nie wrócili, ponieważ według legendy rozgniewali bogów swoimi przestępstwami. Za karę Babylon Garden został sprowadzony na Ziemię i na kolejne lata zakopany pod piaskami w Sand Ruins. Od tego momentu Babilończycy mieli być rozproszeni po całym świecie.

Najpewniej Babilończycy wchodzili w związki z antropomorficznymi mieszkańcami Ziemi, co tłumaczyłoby dlaczego przyszłe pokolenia reprezentowały ptaki o ludzkich sylwetkach. Wokół Babilończyków narodziło się wiele legend, a ich prawdziwa historia zaczęła odchodzić w zapomnienie. Ich potomkowie uważali się za potomków dżinów, a nie koniecznie kosmitów. Wiele osiągnięć technologicznych Babilończyków odeszło w zapomnienie, a Arki Kosmosu istniały w klanowych legendach Babylon Rogues. Z pokolenia na pokolenie w klanie zaczął być przekazywany klucz do Babylon Garden, który w przyszłości miał pomóc odzyskać Babylon Garden.

Dziedzictwo Edytuj

Babylon Rogues

Potomkowie Babilończyków - Jet, Wave i Storm

W obecnych czasach jedynymi znanymi potomkami Babilończyków są Jet, Wave i Storm którzy tworzą obecne pokolenie Babylon Rogues. Znany naukowiec Doktor Eggman dwukrotnie próbował skorzystać z wynalazków i skarbów Babilonu, między innymi szukając tajemniczego skarbu Babylon Garden, a także próbując zdobyć Arki Kosmosu. Z jego pomocą Babylon Rogues odkryli tajemnicę klucza do Babylon Garden i zebrali siedem Szmaragdów Chaosu. Dzięki połączonej mocy klucza i szmaragdów, Babylon Garden został ponownie wzniesiony w powietrze. Eggman próbował zdobyć sekretny skarb, licząc na to że będzie to wspomniane Anielskie Skrzydło które dało pewnemu chłopcu władzę nad światem. Babylon Rogues, z pomocą Team Sonic, odnaleźli starożytny latający dywan, a Eggman zrezygnował z niego, nie widząc żadnej korzyści w wykorzystaniu go do podboju świata. Kilka miesięcy później na jaw wyszła prawdziwa historia Babilończyków, po tym jak ostatnie Arki Kosmosu wylądowały na planecie. Eggman chciał je wykorzystać do przejęcia kontroli nad wszystkimi robotami świata, ale został pokonany. Zbuntowany SCR-HD zebrał potem wszystkie arki i wytworzył dzięki nim czarną dziurę. Na szczęście został powstrzymany, a Babylon Rogues postanowili zostać na Ziemi i nie lecieć w kosmos, tak jak marzyli Babilończycy.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Anatomia Babilończyków jest w dużym stopniu owiana tajemnicą. Starożytne malowidła przedstawiały ich jako humanoidalne istoty z ostrymi dziobami, kolcami z tyłu głowy, oraz palcami przypominającymi pióra. Prawdopodobnie przypominali dżinów, albo antropomorficzne ptaki.

Kultura Edytuj

Babilończycy byli uznawani za dżinów, ale ich kosmiczne pochodzenie wskazuje na zupełnie inną historię. Już w czasach starożytnych byli na bardzo zaawansowanym poziomie technologicznym. W swoich dokonaniach prześcigali Ziemię nawet w obecnych czasach. Ich kreacje miały potencjał do podbicia całego świata, albo zniszczenia go.

Litery Babilonu

Litery Babilończyków

Babilończycy posługiwali się unikalnym systemem zapisu, w którym wykorzystywany nietypowo wyglądające litery. Mimo że ten typ piśmiennictwa został w dużym stopniu porzucony, to Babylon Rogues i poszukiwacze skarbów tacy jak Knuckles potrafią je odczytać.

Będąc na Ziemi Babilończycy stali się legendarnymi złodziejami, latającymi dookoła świata w poszukiwaniu skarbów. Legenda o tym że swoimi przestępstwami wywołali gniew bogów może wskazywać na to, że byli niemoralnymi i nieetycznym ludem. Poza złodziejską reputację znani byli jako mistrzowie Extreme Gear.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Babylonians Archie

Babilończycy wspomniani w komiksach

W komiksach Babilończycy przypomina mobiańskie ptaki. Tysiące lat temu rozbili się na planecie Mobius, kiedy silnik Babylon Garden groził wytworzeniem czarnej dziury. Aby do tego nie dopuścić odłączyli części silnika. Będąc w nowym świecie podzielili się na dwie grupy, z czego jedna skolonizowała Mobius a druga wybrała podróżnicze życie. Babilończycy oddani wojskowej dyscyplinie znani byli potem jako Battle Kukkus.

Ciekawostki Edytuj

  • W Wymiarze Sol pojawiają się latające ruiny znane jako Sky Babylon. Zamieszkała je starożytna cywilizacja, która musiała je potem opuścić. Możliwe, że w świecie Blaze występowała cywilizacja odpowiadająca Babilończykom ze świata Sonica.