FANDOM

Arki Kosmosu (ang. Arks of the Cosmos) (星の聖櫃 Hoshi no Seihitsu?, dosł. Ark of the Stars) – pięć kosmicznych kamieni pojawiających się w grze Sonic Riders: Zero Gravity. Odpowiadają za zasilanie statku kosmicznego Babylon Garden, oraz pozwalają ich posiadaczowi na kontrolowanie grawitacji.

Opis Edytuj

Arki Kosmosu przypominają kamienne pierścienie. Jest ich łącznie 5. Jedna służy jako główna jednostka, podczas gdy cztery przyciągają się wzajemnie. Posiadają pole magnetyczne, które pozwala im zmieniać jeden rodzaj energii, albo grawitacji, w drugi. Dzięki temu posiadacz co najmniej jednej Arki Kosmosu jest w stanie kontrolować pobliską grawitacją, ignorować ją lub tworzyć grawitacyjne fale uderzeniowe do odpychania innych przedmiotów.

Sonic uratowany przez meteor

Arka Kosmosu pozwala Sonicowi kontrolować grawitację

Arki Kosmosu posiadają zaprogramowaną właściwość wzajemnego przyciągania się, której głównym celem było zebranie wszystkich rozrzuconych kamieni w razie oddzielenia od Babylon Garden. Kiedy wszystkie pięć Ark Kosmosu znalazło się na planecie, ich program włamał się do sieci i wydał wszystkim robotom rozkaz zebrania zaginionych kamieni. Natomiast w momencie w którym wszystkie znajdują się w jednym miejscu przywołują do siebie Babylon Garden.

Zagrożenie jakie niosą ze sobą Arki Kosmosu jest takie, że zbyt długie korzystanie z nich może doprowadzić do utworzenia czarnej dziury który pochłonie cały świat.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Arki Kosmosu zostały stworzone przez starożytnych Babilończyków, którzy wykorzystywali je do zasilania swojego statku kosmicznego - Babylon Garden. Tails zasugerował jednak, że być może jeszcze starsza cywilizacja stworzyła i zaprogramowała arki. W trakcie jednego z lotów główny silnik uległ uszkodzeniu i dalsze korzystanie z niego groziło wytworzeniem czarnej dziury. W tej sytuacji odłączyli wszystkie 5 Ark Kosmosu z silnika i wysłali je na orbitę.

Ark of the Cosmos Gigan Rocks

Arka Kosmosu w Gigan Rocks

Po pewnym czasie dwie Arki Kosmosu wróciły na Ziemię. Babilończycy zostawili jedną w Gigan Rocks, a druga trafiła do Crimson Crater. Chcieli je odebrać w przyszłości, po tym jak pozostałe trzy wylądowałyby na powierzchni Ziemi. Jednakże nigdy po nie nie wrócili, ponieważ według legendy rozgniewali bogów swoimi przestępstwami. Za karę Babylon Garden został sprowadzony na Ziemię i na kolejne lata zakopany pod piaskami w Sand Ruins.

Sonic Riders: Zero Gravity Edytuj

Ark of the Cosmos i roboty

Arka Kosmosu trafia w ręce SCR-GP

Wiele lat później ostatnie trzy Arki Kosmosu wylądowały na Ziemi. Jedna od razu trafiła w ręce robotów SCR-GP, które na skutek programowania arki zbuntowały się i zaczęły szukać pozostałych kamieni. Team Heroes znaleźli drugą tej samej nocy i postanowili ją zbadać w Megalo Station. Trzecia trafiła na wystawę w mieście Monopole, ale została potem skradziona przez SCR-GP. Arka Kosmosu z Gigan Rocks została znaleziona przez Babylon Rogues, a ta z Crimson Crater została umieszczona przez Doktora Eggmana w głównym komputerze w Crimson Tower, który sterował pozostałymi robotami.

Arki Kosmosu i Wave

Wave pakuje Arki Kosmosu do swojej walizki

Podczas wydarzeń z gry Team Heroes, Babylon Rogues, SCR-GP i Doktor Eggman walczyli między sobą o Arki Kosmosu. Ostatecznie Eggman zdobył dwie i planował je połączyć z główną jednostką, która zasilała jego główny komputer. Doktor próbował w ten sposób przejąć kontrolę nad wszystkimi robotami na świecie, ale został powstrzymany. Wszystkie 5 Ark Kosmosu zostało zebranych w Crimson Tower i przywołany został Babylon Garden. Kiedy Babylon Rogues planowali z nimi wrócić na Babylon Garden, pojawił się SCR-HD, który ukradł wszystkie 5 kamieni. Następnie poleciał na Babylon Garden. Reakcja Ark Kosmosu wytworzyła czarną dziurę, która groziła całemu światu zniszczeniem. Ostatecznie Team Heroes i Babylon Rogues zniszczyli źródło czarnej dziury. Po tych wydarzeniach Babylon Rogues postanowili zostać na Ziemi. Sam Babylon Garden został przywrócony do poprzedniego stanu. Arki Kosmosu ponownie zostały przywrócone jako jego źródło zasilania. Babylon Garden znowu poleciał w kosmos Babylon Rogues postanowili zostać na Ziemi. Od tej pory Arki Kosmosu umieszczone są na Astral Babylon, który orbituje dookoła Ziemi.

Ciekawostki Edytuj

  • Niektóre postacie noszą Arki Kosmosu w inny sposób.
    • Sonic i Eggman noszą Arki Kosmosu na prawej dłoni.
    • Jet nosi Arkę Kosmosu na lewej dłoni.
    • Amy nosi Arkę Kosmosu jak naszyjnik.
    • Storm nosi Arkę Kosmosu na palcu.
    • SCR-HD nosi Arkę Kosmosu wewnątrz swojego ciała.
  • Niektóre grywalne postacie noszą Arki Kosmosu w odpowiadającym im kolorze. Sonic ma niebieską arkę, Jet zieloną, Amy różową, Storm i SCR-HD mają szarą, a Eggman trzyma główną jednostkę.