FANDOM

Arijigoku Mecha (アリジゴクメカ Arijigokumeka?)Główny robot, pierwszy boss gry Sonic the Hedgehog 2 na Sega Master System i Sega Game Gear. Jest to robot przypominający mrówkę.

Opis Edytuj

Arijigoku Mecha jest jednym z sześciu Głównych robotów w grze Sonic the Hedgehog 2. Pojawia się w Under Ground Zone, gdzie służy jako boss. Jego ciało znajduje się częściowo pod ziemią. Nad ziemią znajduje się fragment tułowia oraz stosunkowo niewielka głowa z wielkimi żuwaczkami. Robot jest koloru czerwonego. Nie posiada żadnych ataków. Został zniszczony po walce przez Doktora Robotnika.

Boss Edytuj

Walka toczy się w akcie trzecim, a gracz nie ma pierścieni do dyspozycji. Wstęp do walki jest dosyć nietypowy. Sonic jest bowiem ratowany przez Robotnika przed wpadnięciem do lawy, a następnie przetransportowany na arenę walki. Robot znajduje się w zagłębieniu i porusza swoimi żuwaczkami. Nie atakuje bezpośrednio gracza, ale zadaje obrażenia po kontakcie. Zadaniem gracza jest omijanie zrzucanych przez Eggmobile bomb, które uderzają w robota. Ominięcie bomby jest trudniejsze niż może się to wydawać, bowiem odbija się ona dosyć wysoko. Po kilku uderzeniach, Robotnik w Eggmobilu zaszarżuje po zboczu, próbując zadać cios graczowi. Jeżeli uda się go ominąć, wleci on w robota i go zniszczy. Gracz będzie mógł wtedy udać się do kapsuły i zakończyć poziom.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Arijigoku Mecha pojawia się jako Egg Antlion w komiksie wydawnictwa Archie Comics. Jest jednym z pierwszych tzw. Super Badników. Został wysłany wraz z Coconutsem do walki z Sonicem. Sonicowi udało się wkręcić Coconutsa do rzucania bomb w Egg Antliona, co doprowadziło do jego zniszczenia.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Boss (Master System)
Boss (Game Gear)

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Arijigoku można przetłumaczyć z japońskiego jako mrówkolew.