Cudzy1 Next stop, the Aquarium Park. This underwater attraction is the perfect place to commune with sea life and hopefully get chummy with a shark. Cudzy2
Doktor Eggman, Sonic Colors
Aquarium Park (アクアリウムパーク Akuariumupāku?) – czwarta, piąta, lub szósta lokacja w grze Sonic Colors. Aquarium Park to wielka, podwodna atrakcja w parku rozrywki Doktora Eggmana. Znajduje się tu wiele egzotycznych ryb i innych wodnych gatunków.

Opis Edytuj

Aquarium Park to podwodna atrakcja w parku rozrywki Doktora Eggmana. Jest tutaj wiele budynków, wzorowanych na wschodnioazjatyckiej architekturze. Wszystko przykryte jest wielką kopułą, którą ze wszystkich stron oblewa woda. Poziom posiada zarówno normalne, jak i podwodne sekcje w których można spotkać rzadkie ryby, meduzy, a nawet groźne potwory.

Wii Edytuj

Akt 1 Edytuj

Akt 1 rozpoczyna się od spadania w dół podwodnego tunelu. Sonic biegnie następnie przez kolejny podwodny tunel do wielkiego podwodnego miasta. Znajdują się tutaj szyny, ale gracz może też biec po normalnych drogach i między budynkami. Sekcje 2D to zwykle obszary pokryte wodą. Gracz może normalnie poruszać się po dnie wody i skakać, ale jego prędkość jest zmniejszona. Boost pozwala biec nad powierzchnią wody, a Yellow Drill przyspiesza pływanie. Pod wodą pływają również ławice Chopperów, które Yellow Drill może łatwo zniszczyć. Dodatkowo świder potrafi niszczyć skrzynie blokujące niektóre przejścia. W niektórych sekcjach gracz będzie zjeżdżać w dół na szerokiej platformie. Wtedy będzie musiał eliminować zeskakujących z góry przeciwników, aby nie przeszkadzali platformie w opuszczaniu się w dół. Po przejściu przez pierwszą taką platformę gracz będzie biec przez korytarz, gdzie trzeba będzie wykonywać Quick Step w celu omijania przeszkód. Poziom kończy się pod wodą.

Akt 2 Edytuj

Akt 2 nastawiony jest bardziej na sekcje platformowe. Gracz może się tutaj poruszać po platformach, które mogą być obracane za pomocą przycisków. Znajdują się tutaj także niebieskie bloki i skrzynie, które może niszczyć Blue Cube.

Akt 3 Edytuj

Akt 3 to długa sekcja 2D. Większość aktu pokryta jest wodą. Gracz może skakać po platformach aby przejść suchą stopą. Pod platformami znajdują się wentylatory, które będą spychały gracza na dno. Z dna można się wydostać wykorzystując moc Orange Rocket. Jeśli gracz doleci bardzo wysoko, będzie mógł powoli opadać i zbierać pierścienie, a także omijać kolczaste kule. Podobnie jak w akcie 1 znajduje się tutaj zjeżdżająca w dół platforma.

Akt 4 Edytuj

W akcie 4 znajdują się naprzemiennie sekcje z wodą, a także z bieganiem między budynkami. Duża ilość skrzyń i układ platform sprawiają, że wykorzystywanie Cyan Laser może znacznie ułatwić przemierzanie górnych sekcji. W wodnych natomiast nadal sprawdza się Yellow Drill, zwłaszcza dlatego że może przepływać przez podwodne rury będące skrótami. Niektóre sekcje azjatyckiego miasta są zalane przez wodę. Akt posiada także fontanny, które podrzucają gracza do góry. Pod koniec aktu gracz będzie uciekać przed Big Chaserem przez podwodny korytarz. Po ucieczce robot zostanie zniszczony, a Sonic dostanie się do końca poziomu.

Akt 5 Edytuj

W akcie 5 gracz zostaje wybity wysoko w górę przez spring. Będąc w powietrzu musi pokonać sekcję z platformami. W trakcie przemierzania platform graczowi będzie towarzyszyć złoty szeroki spring, który będzie go chronił od upadku. Niektóre platformy zapadają się, a inne blokowane są przez skrzynie. Pojawiają się także czerwono-czarne platformy, które wybuchają gdy gracz się do nich zbliży. Po przejściu pierwszej sekcji platformowej, gracz pobiegnie do drugiej. Pod koniec pojawiają się trzy szerokie springi, które unoszą się do góry. Gracz musi ominąć przeszkody, takie jak kule energii zlatujące z sufitu, podczas wjeżdżania w górę i dotknąć mety.

Akt 6 Edytuj

Akt 6 bardzo szybko rozpoczyna się od podwodnej sekcji. Pojawiają się tutaj znane już elementy rozgrywki i przeciwnicy. Nowe są małe, pomarańczowe ławice ryb. Kiedy gracz się do nich zbliży, ryby zaczną za nim podążać. Chronią one postać przed utonięciem, a także pozwalają przyjąć jedno uderzenie od przeciwników bez tracenia pierścieni (działają podobnie jak Wodna osłona). Poza podwodnymi sekcjami, na lądzie gracz będzie przemierzać kręte drogi, a także stawy z wodospadami. Pojawiają się także sekcje ze Skydivingiem. Blisko końca poziomu Sonic wbiega do wielkiego pałacu, gdzie musi pokonać przeciwników pilnujących wyjścia. Poziom kończy się w podwodnej sekcji. Można tutaj spotkać groźne węgorze, które ukrywają się w dziurach pod wodą. Kiedy gracz się zbliży, wyjdą z nich i spróbują pożreć Sonica.

Nintendo DS Edytuj

W wersji na Nintendo DS poziom posiada taki sam wygląd. Podwodne sekcje rozgrywają się raczej w zatopionych częściach miasta, niż w akwariach. Podobnie jak w wersji na Wii, Yellow Drill ułatwia pływanie i może niszczyć różne blokady. Pod wodą można spotkać trampoliny z meduz, a także ławice ryb, których można się złapać i obracać z nimi dookoła. Drugi akt jest nastawiony na wykorzystywanie Cyan Laser, w celu odbijania się między ścianami. Na końcu poziomu znajdują się wodne zjeżdżalnie. Gracz musi uważać, aby nie wypaść z nich, a także na kolczaste bomby umieszczone na trasie. Aby opuścić zjeżdżalnie należy wskoczyć w pierścień przyspieszający, który w pewnym momencie pojawi się po prawej stronie.

Misje (Nintendo DS) Edytuj

Misja 1 Edytuj

Sonic i Tails spotkali Biga, który szukał Żabka w Aquarium Park. Kot nie został wpuszczony do atrakcji, gdzie podejrzewał że znajduje się jego przyjaciel. Sonic i Tails postanowili zbadać wspomniane miejsce, wykonując test. Misja polega na pokonaniu 20 przeciwników. Po jej ukończeniu Sonic powiadomił Biga, że nie znalazł Żabka. Podejrzewał jednak, że jego przyjaciel mógł już wrócić do domu. Big przyznał mu rację i postanowił wrócić do domu aby to sprawdzić.

Misja 2 Edytuj

Sonic i Tails spotkali Amy, która szukała niebieskiego jeża już od dawna. Amy tak bardzo ucieszyła się na widok Sonica, że chciała aby pokazał jej swoje zdolności. Polegało to na wykonaniu misji, w której gracz musi dobiec do mety na czas. Po ukończeniu misji Amy pochwaliła Sonica i była tak wniebowzięta, że zaczęło jej się kręcić w głowie. Sonic postanowił skorzystać z okazji i odejść, zostawiając sprawę Tailsowi.

Misja 3 Edytuj

Sonic i Tails spotkali Amy, która przyprowadziła ze sobą Biga. Aby się pocieszyć, poprosiła Sonica o wykonanie misji polegającej na zebraniu 200 pierścieni. Po ukończeniu misji Amy znowu pochwaliła Sonica i stwierdziła, że musiał się zrobić od tego wszystkiego głodny. Amy zamierzała zorganizować więc piknik, a Big zapytał się czy może dołączyć. Tails przypomniał im jednak, że są przecież w samym środku bazy Eggmana.

Rangi Edytuj

Rangi z wersji na Wii.

Ranga Wymagania
Akt 1 Akt 2 Akt 3 Akt 4 Akt 5 Akt 6
Ranga S 12

2200000 600000 2000000 1700000 950000 1850000
Ranga A 19

1500000 500000 900000 1250000 750000 1250000
Ranga B 12

1100000 400000 700000 900000 550000 950000
Ranga C 11

700000 250000 500000 550000 350000 650000
Ranga D 5

0 0 0 0 0 0

Czerwone pierścienie Edytuj

Osobny artykuł: Czerwone pierścienie w Aquarium Park

Na każdym akcie w Aquarium Park (nie licząc poziomu z bossem) można zdobyć łącznie trzydzieści Czerwonych pierścieni, po pięć na każdym akcie.

Niektórych Czerwonych pierścieni nie da się zdobyć od razu na początku gry, ponieważ wymagają one odblokowania różnych Mocy Kolorów, których Sonic może się nauczyć w późniejszym etapie gry. Zebranie chociaż kilku Czerwonych pierścieni na jednym akcie za jednym zamachem zwiększa szanse na zdobycie Rangi S na danym poziomie. Zebranie wszystkich Czerwonych pierścieni zostanie nagrodzone odblokowaniem kilku nowych poziomów w Game Landzie.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Admiral Jelly

Wii Edytuj

Admiral Jelly 1

Admiral Jelly

W wersji na Wii bossem Aquarium Park jest Admiral Jelly - ulepszona wersja Captain Jelly ze Sweet Mountain. Podczas walki gracz atakuje statek admirała, gdzie musi nakierować torpedy na osłonę dźwigni. Gdy osłona zostanie zniszczona, będzie można przesunąć dźwignię. Statek zejdzie wtedy niżej, a Admiral Jelly i jego piraci ruszą do walki. Boss będzie obracać się i pływać, a także otwierać swój peryskop. Można go uderzyć, kiedy się zmęczy i zatrzyma.

Nintendo DS Edytuj

Admiral Jelly DS 01

Admiral Jelly w wersji na Nintendo DS

W wersji na Nintendo DS walka ma miejsce na płaskiej platformie. Admiral Jelly i jego dwaj piraci unoszą się nad areną. Boss strzela towarzyszącymi mu piratami z peryskopu w gracza. Po wystrzeleniu pirat ląduje na lewym lub prawym krańcu platformy. Gracz musi skoczyć na przeciwny kraniec, aby odbić pirata z powrotem do bossa i zadać mu obrażenia. Jelly upadnie po otrzymaniu ciosu i odsłoni swój słaby punkt pod czapką. Będzie mu wtedy można zadać sporo dodatkowych uderzeń. Oprócz tego Jelly może zamienić się w świder i uderzyć gracza z góry/od dołu, albo wysłać na platformę dwie ostre płetwy.

Cytaty Edytuj

Cudzy1 Remember to try out the new and improved waterslides! Now with 20% less raw sewage! Cudzy2
Doktor Eggman
Cudzy1 Welcome to the exotic aquarium! Any water you may notice on the floor is the result of our diligent house cleaning staff's mopping! And not evidence of a dangerous leak in the- oh heck with it! RUN FOR YOUR LIVES! Cudzy2
Doktor Eggman
Cudzy1 Please avoid breaking the glass, as it's the only thing between you, and 10 million gallons of freezing wet death. Cudzy2
Doktor Eggman
Cudzy1 To avoid embarrassing hickies, please refrain from arm wrestling the octopi. Cudzy2
Doktor Eggman
Cudzy1 Water you waiting for? Climb aboard the exotic aquarium for a boatload of- Argh, who writes this drivel?" (Orbot) You do, boss." (Eggman) Oh you're right, I do! Ha ha, I'm hilarious! Cudzy2
Doktor Eggman i Orbot
Cudzy1 Enjoy the rides, and remember, in case of an emergency your seat cushion may be used as a flotation device. It won't actually float, but you can use it as one. Cudzy2
Doktor Eggman
Cudzy1 Arr mateys, experience the honest denizens of seven seas in Capt'n Eggman's amazing underwater aquarium! (This is really embarrassing.)" Cudzy2
Doktor Eggman
Cudzy1 In the unlikely event of an emergency, please find the nearest escape pod. For anyone not named Eggman, your escape pod can be found back at the planet still being assembled in the factory. Cudzy2
Doktor Eggman
Cudzy1 This exotic aquarium contains many rare and endangered species, enjoy them with a delicious soy glaze at the Bucket-O'-Sushi restaurant. Cudzy2
Doktor Eggman
Cudzy1 The mighty ocean, cradle of life, trivialized for your amusement at Eggman's Incredible Interstellar Amusement Park. Cudzy2
Doktor Eggman
Cudzy1 Remember ladies and gentlemen, try the newest dining experience here at Eggman's Incredible Interstellar Amusement Park, The Bucket O' Sushi. Now with FISH! Cudzy2
Doktor Eggman

Aquarium Park - Mapa
Aquarium Park - Akt 1
Aquarium Park - Akt 2
Aquarium Park - Akt 3
Aquarium Park - Akt 4
Aquarium Park - Game Land

Nintendo DS Edytuj

Nazwa Muzyka
Aquarium Park - Mapa
Aquarium Park - Akt 1
Aquarium Park - Akt 2
Aquarium Park - Misja

Ciekawostki Edytuj

  • Muzyka grana podczas przebywania na mapie poziomu jest remiksem muzyki z aktu 1.
  • Aquarium Park i Terminal Velocity to jedyne poziomy w Sonic Colors, które nie wprowadzają nowych Wispów.
  • W wersji na Nintendo DS aquarium w nazwie poziomu jest błędnie zapisane jako acquarium.
  • W Sonic Generations na Nintendo 3DS muzyka z aktu pierwszego pojawia się w Sound Test.
  • Trzecia zona Tropical Coast i druga zona Lava Mountain przypominają Aquarium Park.