Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Pick up speed and skim the surface of the lake, picking up Rings as you go. When you go under, don't go for too long without air, or you'll lose a Chance. Take a deep breath from bubbles that float up from some of the blocks. Or when a big bubble comes your way, use it to float toward the top of the screen.

Opis z instrukcji

Aqua Lake Zone – trzeci poziom w grze Sonic the Hedgehog 2 na konsole Sega Master System i Sega Game Gear. Następuje po Sky High Zone i poprzedza Green Hills Zone. Składa się z 3 aktów. Bossem jest Mecha Ashika.

Opis[]

Aqua Lake Zone to poziom położony w wielkim parku wodnym. Na powierzchni w tle pojawiają się różne fontanny i filary. Niektóre ściany na tym poziomie mogą być niszczone. Obszary suchego lądu przecinają wodne sekcje. Jeśli Sonic jest zwinięty w kulkę, może odbijać się po wodzie. Pozwala to omijać niebezpieczne podwodne obszary. Znajdują się w nich bowiem liczne kolce, oraz włócznie, które są wystrzeliwane w stronę gracza. W drugim akcie, który rozgrywa się całkowicie pod wodą, występują tuby, po których Sonic porusza się będąc zwiniętym w kulkę. Czasami gracz może wybierać do której tuby chce skręcić. Pęcherzyki powietrza funkcjonują tu inaczej niż na innych podwodnych poziomach. Zamiast połykania ich, Sonic wskakuje do środka. Będąc w wielkim pęcherzyku, może poruszać się w dowolnym kierunku. Przytrzymanie strzałki w dół spowalnia ruch pęcherzyka, a strzałka w górę przyspiesza go. Pęcherzyk pęka przy kontakcie z dowolną powierzchnią, przeszkodą lub przeciwnikiem. Pęcherzyki nadal chronią gracza od utonięcia, zapewniając mu powietrze kiedy jest w środku.

Położenie Szmaragdu[]

Szmaragd Chaosu położony jest w drugim akcie. Gracz musi dojść do drugiej sekcji z podwodnymi tubami. W trakcie przemieszczania się w tubie wystarczy trzymać strzałkę w lewo. Sonic zostanie wtedy przekierowany do pierwszego zakrętu w lewo, gdzie znajduje się komnata z kolcami na suficie i Szmaragdem Chaosu na podłodze.

Boss[]

Mecha Ashika

Osobny artykuł: Mecha Ashika

Bossem poziomu jest mechaniczna foka. Robot ten tworzy na swoim nosie pomarańczową piłkę, którą następnie rzuca w gracza. Sonic musi wskoczyć na piłkę, kiedy jest nadmuchiwana. Boss otrzymuje wtedy uderzenie. Jeśli Mecha Ashika nie nadmuchuje piłki, to będzie próbował podejść do gracza i skoczyć na niego. Aby temu zapobiec, należy wskoczyć bossowi na głowę. Mecha Ashika zacznie wtedy odbijać Sonica jak piłkę, a następnie wyrzuci go na przeciwległy koniec areny.

Badniki[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Taraban Taraban (タラバン?)
Taraban-sprite.png
Zaririn Zairin (ザリリン?)
Zaririn sprite.png

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Aqua Lake Zone

Galeria[]

Akt 1[]

[?
]
Galeria

Akt 2[]

[?
]
Galeria

Akt 3[]

[?
]
Galeria
Advertisement