Pick up speed and skim the surface of the lake, picking up Rings as you go. When you go under, don't go for too long without air, or you'll lose a Chance. Take a deep breath from bubbles that float up from some of the blocks. Or when a big bubble comes your way, use it to float toward the top of the screen.

Opis z instrukcji

Aqua Lake Zone – trzeci poziom w grze Sonic the Hedgehog 2 na konsole Sega Master System i Sega Game Gear. Następuje po Sky High Zone i poprzedza Green Hills Zone. Składa się z 3 aktów. Bossem jest Mecha Ashika.

Opis[]

Aqua Lake Zone to poziom położony w wielkim parku wodnym. Na powierzchni w tle pojawiają się różne fontanny i filary. Niektóre ściany na tym poziomie mogą być niszczone. Obszary suchego lądu przecinają wodne sekcje. Jeśli Sonic jest zwinięty w kulkę, może odbijać się po wodzie. Pozwala to omijać niebezpieczne podwodne obszary. Znajdują się w nich bowiem liczne kolce, oraz włócznie, które są wystrzeliwane w stronę gracza. W drugim akcie, który rozgrywa się całkowicie pod wodą, występują tuby, po których Sonic porusza się będąc zwiniętym w kulkę. Czasami gracz może wybierać do której tuby chce skręcić. Pęcherzyki powietrza funkcjonują tu inaczej niż na innych podwodnych poziomach. Zamiast połykania ich, Sonic wskakuje do środka. Będąc w wielkim pęcherzyku, może poruszać się w dowolnym kierunku. Przytrzymanie strzałki w dół spowalnia ruch pęcherzyka, a strzałka w górę przyspiesza go. Pęcherzyk pęka przy kontakcie z dowolną powierzchnią, przeszkodą lub przeciwnikiem. Pęcherzyki nadal chronią gracza od utonięcia, zapewniając mu powietrze kiedy jest w środku.

Położenie Szmaragdu[]

Szmaragd Chaosu położony jest w drugim akcie. Gracz musi dojść do drugiej sekcji z podwodnymi tubami. W trakcie przemieszczania się w tubie wystarczy trzymać strzałkę w lewo. Sonic zostanie wtedy przekierowany do pierwszego zakrętu w lewo, gdzie znajduje się komnata z kolcami na suficie i Szmaragdem Chaosu na podłodze.

Boss[]

Mecha Ashika

Osobny artykuł: Mecha Ashika

Bossem poziomu jest mechaniczna foka. Robot ten tworzy na swoim nosie pomarańczową piłkę, którą następnie rzuca w gracza. Sonic musi wskoczyć na piłkę, kiedy jest nadmuchiwana. Boss otrzymuje wtedy uderzenie. Jeśli Mecha Ashika nie nadmuchuje piłki, to będzie próbował podejść do gracza i skoczyć na niego. Aby temu zapobiec, należy wskoczyć bossowi na głowę. Mecha Ashika zacznie wtedy odbijać Sonica jak piłkę, a następnie wyrzuci go na przeciwległy koniec areny.

Badniki[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Taraban Taraban (タラバン?)
Taraban-sprite.png
Zaririn Zairin (ザリリン?)
Zaririn sprite.png

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Aqua Lake Zone

Galeria[]

Akt 1[]

[?
]
Galeria

Akt 2[]

[?
]
Galeria

Akt 3[]

[?
]