Być może szukałeś poziomu o tej samej nazwie z gry Sonic Advance?

Welcome to the Floating Island. Things will really heat up once Dr. Robotnik sets fire to this area of the island. Beware of the Flying Battery blimp.

Instrukcja

Angel Island Zone (エンジェルアイランド Enjeruairando?) – pierwszy poziom w grze Sonic the Hedgehog 3. Składa się z dwóch aktów. Poprzedza Hydrocity Zone. Mini-bossem poziomu jest robot Fire Breath, a bossem maszyna Eggmana Flame Mobile.

Opis[]

Angel Island Zone jest położonym na wybrzeżu obszarem. Jest to dżungla pełna roślinności, wodospadów, skał oraz rozmaitych form terenu, takich jak pętle, tunele, pagórki.

Poziom, poza podziałem na akty, jest podzielony na 2 części. Pierwsza rozgrywa się na obrzeżach dżungli. W górnych częściach widać niebo oraz pobliskie wyspy na wodzie. Pod jej koniec pojawia się wielkie drzewo puste w środku, przez które gracz wbiegnie na płaski obszar. Tam, pojawią się roboty, które swoimi pociskami oraz miotaczami płomieni wywołają potężny pożar dużej części dżungli. Druga część rozgrywa się w ogniu. Dochodzi w niej do konfrontacji z robotem Eggmana, a później i z nim samym.

Poziom wypełniony jest różnego rodzaju lianami. Niektóre z nich jedynie kołyszą się, inne są zawieszone na linach i mogą być użyte do zjeżdżania. W spalonej części, niektóre z nich są uszkodzone. Poza lianami, pojawiają się skały w różnych rozmiarach oraz właściwościach. Niektóre są solidne, inne można zniszczyć skacząc na nie, inne z rozpędu. Część można także popychać. Niektóre ze skał, które wyglądają na solidne, mogą być zniszczone dzięki sile Knucklesa. Gracz może także wybijać się z ramp, skakać po platformach w górę wodospadów lub eksplorować sekcje podwodne.

Jeśli gracz gra Sonicem, poziom rozpoczyna się cutscenką. Sonic leci na skrzydle Tornada kierowanego przez Tailsa. Po chwili Sonic zeskakuje i zamienia się w Super Sonica, aby polecieć na ujrzaną wyspę. Tam, zostaje pozbawiony super formy i Szmaragdów przez Knucklesa. Cutscenki pojawiają się także po pokonaniu bossa. Jako Sonic lub Tails, gracz zostaje zrzucony do Hydrocity Zone przez Knucklesa, który niszczy most. Jako Knuckles, gracz dostaje się do Hydrocity po tym, jak kolczatka sam zeskoczy. Podczas grania Knucklesem, skały obok Springu w akcie 1 zostaną przez niego skruszone i na arenie obok, odbędzie się walka z Fire Breathem, dlatego akt 2 będzie zupełnie inny.

Położenie wielkich pierścieni[]

W Angel Island Zone pojawiają się 4 wielkie pierścienie, po 2 na każdy akt.

Akt 1[]

  1. Pierwszy pierścień znajduje się na początku aktu. Przy sekcji z bujającymi się lianami, gracz zamiast poruszać się po nich w prawo, powinien zeskoczyć na grunt pod nimi. Po lewej stronie znajduje się skała blokująca dostęp do pomieszczenia. Należy ją zniszczyć i wejść do pomieszczenia.
  2. Drugi pierścień znajduje się tuż po sekwencji spalenia wyspy. Aby go zdobyć, gracz musi skoczyć w dół tuż po punkcie kontrolnym, a następnie zniszczyć skałę po lewej. Trafi do wysokiego pomieszczenia ze springiem na środku. Pierścień znajduje się na górze pomieszczenia.

Akt 2[]

Oba pierścienie dostępne są wyłącznie dla Sonica i Tailsa. Knuckles nie posiada pierścieni w swojej części aktu.

  1. Pierwszy pierścień znajduje się w pomieszczeniu tuż za wylotem w pierwszego tunelu. Gracz wpada do niego od razu jeżeli wcześniej nie wyhamuje.
  2. Drugi pierścień znajduje się w sekcji z wielkim wodospadem. Po wybiciu się z rampy, zamiast kontynuować drogą w górę, gracz powinien zeskoczyć w dół. Trafi do obszaru podwodnego. Gracz musi wykonać Spin Dash, aby się z niego wydostać i dotrzeć do ukrytego pomieszczenia wewnątrz prawej ściany.

Bossowie[]

Fire Breath[]

Osobny artykuł: Fire Breath

Fire Breath

Mini-bossem w akcie pierwszym jest robot Fire Breath. Jego atakiem jest wypuszczenie dużego płomienia z miotacza ognia na przodzie. W przypadku Knucklesa może on także wystrzeliwać małe rakietki. Fire Breath przemieszcza się także po arenie co każdy wykonany atak.

Flame Mobile[]

Osobny artykuł: Flame Mobile

Flame Mobile

Bossem w akcie drugim jest Flame Mobile. Dla Sonica i Tailsa, walka poprzedzona jest sekwencją ucieczki przed statkiem zrzucającym bomby na trasę. W trakcie walki Flame Mobile strzela w gracza kulami ognia bezpośrednio pod siebie lub po skosie, po czym pociski mkną poziomo przez arenę. Boss zmienia także swoje położenie za pobliskim wodospadem i nie można go wtedy zranić.

Badniki[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Bloominator Tulippon (チューリッポン?)
Bloominator-spr.png
Catakiller, Jr. Meramora (メラモーラ?)
Caterkillerjr-spr.png
Monkey Dude Saruder (サルダー?)
Monkeydude-spr.png
Rhinobot Cyclone (サイクロン?)
Rhinobot.gif

W innych grach[]

Sonic Mania[]

Osobny artykuł: Angel Island Zone (Sonic Mania)

Angel Island Zone w przerywniku Knucklesa

W Sonic Mania, Angel Island Zone pojawia się krótko na początku gry. Sonic i Tails lecą na wyspę Tornadem, aby zbadać tajemnicze źródło energii. Przybywają jednak za późno, gdyż wysłani przez Eggmana Hard-Boiled Heavies wydobyli już potężny Phantom Ruby. Knuckles natomiast odpoczywa w Angel Island Zone, kiedy nagle potrącają go Hard-Boiled Heavies uciekający z Phantom Ruby. W obu przypadkach bohaterowie zostają wysłani do Green Hill Zone. W Sonic Mania Plus w Encore Mode Angel Island Zone jest pierwszym poziomem.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Angel Island Zone Akt 1
Angel Island Zone Akt 2
Angel Island Zone (SSBB Remix)

Ciekawostki[]

  • Sonic3Surfboard.gif
    Początkowo, cutscenka otwierająca miała przedstawiać Sonica na surfboardzie. Następnie miał on zeskoczyć i wbiec na wyspę. Knuckles nie wyskakiwał z ziemi, a stał na drodze Sonica i zatrzymywał go, grożąc mu.
  • Grając jako Knuckles, gracz nie widzi wody i wysepek w tle.
  • Jun Senoue zremiksował muzykę poziomu na potrzeby albumu True Blue: The Best of Sonic the Hedgehog. Remiks użyto też w grze Super Smash Bros. Brawl.
  • Muzyka z aktu drugiego została użyta ponownie jako utwór przewodni pierwszego aktu Secret Plant Zone w Sonic the Hedgehog Pocket Adventure.