Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

It's just who you are-and it's all the reasons I love you. I can't change you. I don't want to change you.

Amy Rose – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to różowa kobieta-jeż, deklarująca się jako dziewczyna światowej sławy bohatera - Sonica. Amy jest doświadczoną organizatorką w szeregach Resistance. Jej główną bronią jest charakterystyczny Piko Piko Hammer.

Historia[]

Przeszłość[]

Amy była uczestniczką wielu przygód Sonica i często walczyła u jego boku. Przeznaczenie doprowadziło do jej zakochania się w niebieskim jeżu. Amy wielokrotnie biegła za Soniciem i próbowała mu zaimponować. Podczas ostatniej walki z Doktorem Eggmanem, wielu myślało że Sonic zginął. Amy dołączyła wtedy do Resistance, aby stawić opór siłom Eggmana. Ostatecznie Sonic został uratowany, a Amy pomogła w ocaleniu świata. Po tych wydarzeniach Doktor Eggman przepadł bez śladu. Amy pozostała w Resistance, aby pomóc w porządkowaniu planety po wojnie.

Fallout[]

Amy znajduje Sonica

W Sonic the Hedgehog #2 do Amy dotarły wieści o uratowaniu przez Sonica i Tailsa jednego z miast. Później otrzymała informację o ataku Death Craba na pobliskie miasteczko. Dziewczyna ruszyła na pomoc i dotarła w samą porę by dobić mechanicznego kraba, którego wcześniej mocno poturbował Sonic. Amy próbowała przekonać niebieskiego jeża by dołączył ponownie do Resistance i pomógł w sprzątaniu świata z szalejących wszędzie Badników. Sonic jednak nie zgadzał się, argumentując to swoim stylem życia i domniemaniami, że ktoś przejął kontrolę nad robotami i prowadzi je do bardziej zorganizowanych ataków. Później Amy i Sonic dowiedzieli się o zbliżających się z drugiej strony miasteczka robotach. Amy przygotowała żołnierzy i ochotników z Resistance do odparcia ataku. Pierwsza fala została szybko wyeliminowana. Amy przedstawiła potem Sonicowi plan, który polegał na znalezieniu miejsca z którego przychodzą badniki. Amy i Sonic przedarli się przez nadchodzące roboty i znaleźli Blowfish Transporter, który Sonic zniszczył po odbiciu z młotka Amy. Po tym jak roboty zostały pokonane, Amy poinformowała Sonica że w wiosce niedaleko znajduje się Knuckles, który może potrzebować jego pomocy. Sonic ruszył w wyznaczonym kierunku. Amy z kolei została w miasteczku, aby pomagać w naprawie zniszczeń.

The Fate of Dr. Eggman[]

Amy i jej przyjaciele w bazie Resistance

W Sonic the Hedgehog #7 Amy i Knuckles dowiedzieli się od Sonica i Tailsa, że Neo Metal Sonic przejął władzę w Imperium Eggmana. Amy postanowiła pomóc w odkryciu planu, który robot zamierzał zrealizować, angażując w poszukiwania całe Resistance. W Sonic the Hedgehog #8 Amy zauważyła, że Knuckles odebrał sygnały od Głównego Szmaragdu. Była przekonana, że klejnot był bezpieczny na Anielskiej Wyspie. Lecz po chwili Sonic i Silver skontaktowali się z nią i Knucklesem, informując o planie Neo Metal Sonica.

The Battle for Angel Island[]

Amy prowadzi Resistance do bitwy

W Sonic the Hedgehog #9 Amy i jej przyjaciele zebrali się w Resistance HQ, aby omówić plan odbicia Anielskiej Wyspy z rąk Neo Metal Sonica. Amy opracowała plan, dzieląc bohaterów na trzy drużyny: pierwsza i druga miały zająć się Egg Fleet, a trzecia stanęłaby do walki z Neo Metal Soniciem i odzyskałaby Główny Szmaragd. Amy zaproponowała również Blaze, aby wzięła udział w ataku na flotę jako Burning Blaze. W trakcie lotu na wyspę Amy zapewniła Blaze, że ich nowa towarzyszka, Whisper, jest godna zaufania. Zauważyła w niej również podobieństwa do kotki. Na koniec podniosła Blaze na duchu, mówiąc aby się nie martwiła. Kiedy Egg Fleet ostrzeliwała statek bohaterów, Amy udała się do Tailsa, mówiąc mu aby uciekali. Amy i jej przyjaciele wyskoczyli ze statku tuż przed jego rozbiciem się. Po wylądowaniu w dżungli Amy wysłała Chaotix i Silvera do ataku na flotę, Rouge do zniszczenia dział, a Whisper i Tangle do osłaniania Tailsa. Była również zirytowana tym, że Shadow zniknął i nie zamierzał słuchać rozkazów. Amy również wzięła udział w walce z Egg Fleet i jej obrońcami. W Sonic the Hedgehog #10 Amy walczyła u boku Tailsa, który jednak był niezadowolony z braku postępów. Amy kazała Silverowi osłaniać lisa, podczas gdy ten miał wykonywać swój plan. Tails przechwycił jeden ze statków Egg Fleet i zniszczył resztę floty, razem ze skrzydłem na którym stacjonowała. Amy została bezpiecznie zabrana ze skrzydła przez Rouge i dostarczona na statek Egg Fleet. Tam dowiedziała się, że Shadow oddzielił się od grupy, aby stanąć do walki z Neo Metal Soniciem. Amy wydawało się, że jego wsparcie może okazać się przydatne dla Sonica i Knucklesa. W Sonic the Hedgehog #11 Amy pomogła Tangle wciągnąć Blaze na pokład statku. Poinformowała ją również, że skoro Anielska Wyspa spada, to coś musiało się stać z Głównym Szmaragdem. Później dowiedziała się od Knucklesa, że będzie mu potrzebne wsparcie Burning Blaze w walce z Master Overlordem. Niestety Blaze zużyła już transformację. Amy otrzymała potem od Vectora powiadomienie, aby zebrała wszystkich na pokładzie. Później dowiedziała się od Knucklesa o planie niebieskiego jeża. Kiedy Sonic walczył z Master Overlordem, Amy poprowadziła Resistance do walki z wielkim robotem. Poprosiła wtedy Sonica, aby pomógł im w walce, dając Tailsowi szansę na ustawienie statku do szarży. Amy pomagała następnie Chaotix w niszczeniu skrzydeł Master Overlorda. Kiedy robot zrzucił wszystkich bohaterów z siebie, Amy spadała z Vectorem, próbując ocalić Tangle. Ostatecznie wszyscy zostali złapani przez Silvera. Ostatecznie Master Overlord został zniszczony, a Główny Szmaragd odzyskany. Po bitwie Amy zapewniła podekscytowaną Tangle, że ona i jej przyjaciele biorą udział w takich wydarzeniach dość często. W Sonic the Hedgehog #12 Amy przeprowadzała spis towarów, jakie zostały w ładowni statku Egg Fleet. Była zadowolona z ich ilości, oraz stanu. Sonic poinformował ją jednak, że Knuckles rozwiązał Resistance, na co dziewczyna zareagowała z rozczarowaniem. Później przyszli do niej Chaotix, domagając się wynagrodzenia za rozwiązanie sprawy Eggmana i tego, kto się pod niego podszywał. Amy została sama, aby rozwiązać problem z zapłatą. Później odleciała razem z resztą przyjaciół na statku Egg Fleet.

Infection[]

Amy i Sonic walczą z maszyną Rougha i Tumble'a

W Sonic the Hedgehog #13 Amy wróciła do pomagania innym i stała się członkinią nowej organizacji - Restoration. W Sonic the Hedgehog #14 Sonic przyprowadził do Restoration HQ nieprzytomnego Silvera. Kiedy srebrny jeż ocknął się w łóżku, Amy poleciła mu zostać do czasu aż odzyska siły. Następnie dowiedziała się od Sonica, że Eggman wrócił z nowym planem, a jego asystent, Doktor Starline, zniknął bez śladu po ostatniej walce. Amy zasugerowała Sonicowi, aby sprawdzić niestrzeżoną bazę Eggmana i włamać się do jej systemu, aby odkryć położenie złego naukowca. Sonic ochoczo przyjął plan i zaproponował Amy, by jako główna pomysłodawczyni zabrała się razem z nim. Dziewczyna nie odmówiła i udała się razem z nim na wyprawę. W Sonic the Hedgehog #15 Amy zaprowadziła Sonica do bazy w Echo Mine, gdzie odkryli stary komputer Eggmana. Amy udało się uruchomić generator mocy i włamać do Eggnetu, odkrywając częściowo plany doktora. Ukazywały one jego nową broń i nieznany ładunek, który miała przewozić. Zanim Amy dowiedziała się więcej, komputer został zniszczony przez czołg ze świdrem i działami, którym przyjechali Rough i Tumble. Amy próbowała zniszczyć ich wiertło Piko Piko Hammerem, ale uderzenie okazało się nieskuteczne. Sonic zabrał ją przez korytarze kopalni, aż dotarli do pierścieniowej groty z przepaścią pośrodku. Postanowili wykorzystać wąską podłogę w jaskini do pokonania przeciwników. Kiedy Rough i Tumble się zjawili, Sonic pobiegł z Amy na tyły ich czołgu. Następnie wyrzucił dziewczynę, i ta zniszczyła kokpit, w którym siedział Tumble. Po tym jak Sonic uderzył w gąsienice czołgu, maszyna runęła do przepaści, ale Rough i Tumble przetrwali, a następnie uruchomi swoje plecaki. Wytrysła z nich gęsta, metaliczna substancja, która zamieniła ich w Zomboty. Amy walczyła z Roughem i kiedy uderzyła go swoim młotkiem, ten się rozpadł. Amy była wystraszona, ale jeszcze bardziej zaskoczyła ją natychmiastowo regeneracja Rougha. Ostatecznie Sonic zrzucił obu przeciwników do przepaści i pokazał przerażonej Amy ślady Metal Virusa, które go pokryły i zaczęły rozprzestrzeniać infekcję. Sonic pobiegł do Tailsa, a Amy sama wróciła do Restoration HQ, czekając aż niebieski jeż poinformuje ją o swoim stanie.

Crisis City[]

Amy pracująca w Restoration HQ podczas kryzysu z Metal Virusem

W Sonic the Hedgehog #17 Amy przebywała w Restoration HQ gdzie zajmowała się papierkową robotą. Otrzymała nagle telefon od Vectora, który prosił o przysłanie statku ratunkowego i wsparcia do Seaside City, które zostało zaatakowane przez Zomboty. Amy wysłała Battleship i rozesłała informację do wszystkich w okolicy, licząc na to że Sonic dowie się o wszystkim. W Sonic the Hedgehog #20 Amy była zajęta odbieraniem połączeń i koordynowaniem akcji ratunkowych oraz poszukiwawczych prowadzonych przez Restoration. Poprosiła także Sonica, aby przyszedł do jej biura, gdyż chciała się upewnić że wszystko z nim w porządku. Ich pogawędkę przerwały jednak nagłe komunikaty o zaginięciach drużyn, które prowadziła Amy. Dziewczyna była pochłonięta przez dynamicznie zmieniającą się sytuację i nie miała już czasu dla Sonica.

The Last Minute[]

Amy ratuje Cream przed Zombotami

W Sonic the Hedgehog #21 Amy skontaktowała się z Tailsem, który znajdował się w swoim laboratorium w Central City, gdzie pracował nad lekarstwem na Metal Virus. Amy obiecała lisowi przysłać statki ratunkowe, które mogłyby potem zabrać jego i cywili z miasta. Niedługo potem roztrzęsiona Amy przyleciała do Central City na pokładzie jedynego statku, który ocalał z Restoration HQ. Amy wyjaśniła potem Tailsowi, że kwatera główna Restoration padła pod naporem Zombotów, a wraz z nią niemal wszyscy którzy znajdowali się w środku. W Sonic the Hedgehog #22 wydarzenia z poprzedniego numeru zostały przedstawione z perspektywy Restoration HQ. Amy analizowała sytuację każdego ze sprzymierzeńców Restoration HQ, co zaczęło ją męczyć. Cream jednak poprawiła jej humor swoją postawą, oraz przynosząc jej ciastka. Wtedy też Tails zadzwonił by skontaktować się z Amy. Po jakimś czasie dziewczyna wróciła do pracy, kiedy nagle przerwał jej alarm. Do biura Amy wrzuconyn został Gemerl, popchnięty przez Zombota. Amy odepchnęła Zombota swoim młotem i dowiedziała się od Gemerla, że w HQ znalazły się Zomboty. Amy wysłała Gemerla aby zabrał Omegę, zabezpieczył latające statki i skanował wszystkich, którzy będą na nie ewakuowani. Amy wzięła następnie młotek i ruszyła do walki z Zombotami, odtrącając wiele z nich. Jednakże musiała przerwać, gdy dostrzegła Cream i Vanillę w niebezpieczeństwie. Na prośbę Vanilli, Amy zabrała Cream z dala od Zombotów, ale nie udało jej się wrócić po Vanillę. Po tym jak Amy dotarła na statek, oddała Cream w ręce Gemerla. Dowiedziała się również, że tylko jednemu pilotowi udało się wydostać cało z tłumu Zombotów. Jakiś czas później Amy widziała także, jak Vector łapie Charmy'ego-Zombota i udaje się w tłum Zombotów, ze względu na swoją infekcję. Ostatecznie Amy i garstka ocalałych odlecieli z HQ i dotarli do Central City, skąd zabrali Tailsa, Tangle i Whisper oraz kolejną grupę. Amy poinformowała także o upadku HQ, co zszokowało Tailsa, ponieważ stracił swój komputer i teraz Sonic był ich ostatnią nadzieją na znalezienie lekarstwa.

Amy informująca Sonica o ewakuacji Spiral Hill Village

W Sonic the Hedgehog #23 Amy zadzwoniła do Sonica, informując go o ostatnich wydarzeniach i przekazując, że będą potrzebowali pomocy w ewakuacji Spiral Hill Village, która została zaataakowana przez Zomboty. W Sonic the Hedgehog #24 Amy i Gemerl pilnowali statku ratunkowego w Spiral Hill Village, koordynując także akcję ratunkową. Wkrótce zjawił się Sonic i Amy poinformowała go o stanie ewakuacji oraz stanie Cream, która była przygnębiona po stracie matki. Poprosiła także o pomoc w odciągnięciu Zombotów gdy będą startować, ponieważ gdy zaczną to całe hordy mogą się na nich rzucić. Po tym jak okazało się że bio-skaner Sonica został zniszczony, Amy pocieszyła Tailsa i poprosiła go aby sprowadził Whisper z powrotem, podczas gdy Sonic miał znaleźć Tangle. Po tym jak obaj wyruszyli, Gemerl poinformował Amy o tym że przeskanował Sonica i doszedł do wniosku, że szybkość jeża traci zdolność do zatrzymywania Metal Virusa. Po tym jak Sonic wrócił, przekazał bohaterom że Tangle musiała zostać i zająć się Zombotami, gdyż już została dotknięta infekcją. Whisper wściekła się wtedy i chciała ruszyć na pomoc. Amy próbowała ją odciągnąć i prosiła Sonica o pomoc, ale ostatecznie Wispy pomogły jej zaciągnąć Whisper na pokład odlatującego statku.

All or Nothing[]

Amy kontaktująca się z Rouge

W Sonic the Hedgehog #25 Amy i jej przyjaciele przybyli na Angel Island, gdzie wyjaśnili Knucklesowi ostatnie wydarzenia. Nieco później na wyspie zjawili się Doktor Eggman, Doktor Starline i Metal Sonic. Amy chciała ich zaatakować, ale Sonic poprosił ją, aby tego nie robiła, gdyż skoro się tu zjawili, to coś poważnego musiało się stać. Jak się później okazało, Starline zaprosił na Faceship Deadly Six, którzy przejęli kontrolę nad statkiem i Szmaragdami Chaosu, a wkrótce także i Zombotami na świecie. Amy zdołała potem nawiązać kontakt z Rouge, która przedostała się kilka dni temu na Faceship i zawarła współpracę z Orbotem dzięki czemu mogli śledzić ruchy Deadly Six. Eggman wyjawił także, że za około 200 lat Zomboty przestaną istnieć, w wyniku ciągłych mutacji Metal Virusa. Potwierdził to Silver, który ciężko ranny wrócił z Ice Paradise, gdzie nie udało mu się nikogo uratować. Amy podtrzymała go, po czym zaczęła wypominać Eggmanowi, że nie ma żadnego prawa aby oceniać Silvera. Amy pomagała potem obmyślać plan uratowania świata i zasugerowała, aby Sonic wykorzystał Szmaragdy Chaosu do transformacji w Super Sonica, jednakże Eggman przypomniał jej że szmaragdy zostały rozdane pomiędzy członków Deadly Six. Gdy Amy zapytała goo o jego pomysł, doktor oznajmił że połączą moc Super Sonica z Warp Topazem należącym do Doktora Starline'a. Amy odegrała się wtedy na nim, przypominając o położeniu szmaragdów. Starline jednak protestował, przez co Eggman i Metal Sonic odebrali mu Warp Topaz i wrzucili do portalu. Eggman powiedział następnie, że wykorzysta Warp Topaz do zbudowania portali, które pozwolą Sonicowi i jego przyjaciołom przypuścić jednoczesny atak na wszystkich członków Deadly Six. Tails zasugerował, że każdemu przyda się jednak wsparcie, dlatego Amy postanowiła wezwać Babylon Rogues, gdyż przez cały czas przebywali na pokładzie swojego sterowca i nie dali się zarazić. Sonic zdołał przekonać Jeta, aby udzielił im swojej pomocy. Amy obiecała Sonicowi, że nie wyjawi Knucklesowi jak bardzo jeż musiał upokorzyć się przed Jetem.

Amy i Tails pokonujący Zomoma

W Sonic the Hedgehog #26 Amy zaczęła się martwić o Sonica, gdy ten poczuł ból w swojej klatce piersiowej. Została potem przydzielona, razem z Tailsem do odebrania Szmaragdu Chosu Zomoma. Po tym jak Sonic przedstawił jej plan, Amy wróciła na statek i skontaktowała się z Rouge, dowiadując się od niej że Zavok zaczął zadawać wiele pytań o miejsce pobytu Eggmana. Po tym jak bohaterowie otrzymali od Rouge koordynaty każdego Zeti, Amy i Tails przeszli przez portal do Vista View i spotkali tam Zomoma. Próbowali go przekonać, że przysyła ich Zavok, proszący o to aby Zomom oddał swój Szmargd Chaosu. Obiecali mu również, że jeśli im go po prostu odda, to nie będzie musiał przestawać jeść. Zomom jednak był oburzony tym, że bohaterowie przerwali mu już jego posiłek i postanowił ich zaatakować. W Sonic the Hedgehog #27 Amy i Tails uciekali przed Zomomem. W pewnym momencie Amy postanowiła jednak zaatakować Zomoma i uderzyła go swoim Piko Piko Hammerem. Okazało się jednak, że Zeti próbował połknąć jej młotek. Amy próbowała go wyciągnąć, z czym pomógł jej Tails uderzając Zomoma po głowie. Rozwścieczyło to Zeti, ale Tails zdołał go oszukać, mówiąc że po drodze upuścił posiłek. Amy zaczęła się martwić iż nie mogą pokonać Zomoma, gdyż jest zbyt silny na ich ataki oraz zbyt głupi by dać się oszukać - jednakże łatwo jest odwrócić jego uwagę co mogliby wykorzystać do odebrania mu szmaragdu. Musieli jednak szybko uciekać przed hordą Zombotów, którą Zomom posłał za nimi gdy dowiedział się że został okłamany. Amy chwyciła się Tailsa, który zaczął z nią odlatywać. Później odbijała się swoim młotkiem od ziemi, ale musiała znowu złapać się Tailsa gdy Zomom wytworzył falę uderzeniową. Oboje wyladowali na bramie miasta. Amy sugerowała im aby uciekali dalej, ale Tails kazał jej zaczekać na Zomoma. W odpowiednim momencie oboje zniszczyli koła opuszczające bramę, która zwaliła się na Zomoma i ogłuszyła go. Korzystając z okazji bohaterowie wyrwali Zomomowi Szmaragd Chaosu i uciekli, zostawiając go Zombotom.

Amy przytulająca Biga po zniszczeniu Metal Virusa

W Sonic the Hedgehog #28 Amy i Tails powrócili na Angel Islad, gdzie przekazali Sonicowi Szmaragd Chaosu. Amy zauważyła wtedy zniknięcie Cream, ale Sonic uspokoił ją, mówiąc iż Gemerl poszedł razem z nią odzyskać inny szmaragd. W Sonic the Hedgehog #29 Amy odwracała uwagę Zombotów na Angel Island. Stanęła w obronie Doktora Eggmana, któremu groził Big-Zombot. Amy uderzyła kota swoim Piko Piko Hammerem, ale cios nie wywołał żadnych efektów. Eggman skorzystał jednak z okazji aby uciec i kopnął Amy na Biga-Zombota. Ostatecznie Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, a Amy przytuliła zdrowego Biga. Niedługo potem dostrzegła na niebie wielką eksplozję, z której powrócił Silver, tłumacząc że Warp Topaz nie wytrzymał mocy Szmaragdów Chaosu, a Sonic nie wrócił.

Out of the Blue[]

Amy przekazująca Jewel stanowisko organizatorki Restoration

W Sonic the Hedgehog #30 Amy zapytała Tailsa, czy byłby w stanie odnaleźć Sonica, ale ponieważ jeż był w centrum eksplozji to nie byłoby to możliwe. Zrezygnowana Amy opadła na kolana, oddychając z ulgą bo przynajmniej udało im się zapobiec kolejnemy kryzysowi. Tails przypomniał jej jednak, że Deadly Six nadal byli na wolności, terroryzując świat. Niepocieszona Amy zrozumiała, że po powrocie do Restoration HQ będzie się musiała nimi martwić. Gdy Tails zapytał ją dlaczego nie wzięłaby sobie wolnego i dlaczego podjęła się tej trudnej pracy, odparła że nie chciała zostawiać mieszkańców zniszczonego świata samycch, oraz wypomniała Knucklesowi że za wcześnie rozwiązał Resistance. Zauważyła potem, jak Eggman kradnie latający prom i ucieka nim z Angel Island.

Amy witająca Sonica z powrotem

W Sonic the Hedgehog #31 Amy wróciła do Restoration HQ, ale nie miała siły zabierać się za nowe raporty. Przypomniała sobie wtedy o czasach, za którymi tęskniła, kiedy biegała z Soniciem od jednej przygody do kolejnej. Postanowiła jednak się nie poddawać, aby poświęcenie Sonica nie poszło na marne. Jewel odwiedziła ją wtedy, oferując że zastąpi ją w roli organizatorki. Amy była onieśmielona i natychmiast postanowiła przeszkolić Jewel, aby ta jak najszybciej zaklimatyzowała się w organizacji. Amy wzięła potem udział w przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village, ale uroczystość zakłóciło pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie. W Sonic the Hedgehog #32 Amy wzięła udział w walce z maszyną Doktora Eggmana, aż do powrotu Sonica, który pomógł ją zniszczyć. Amy ucieszyła się na widok Sonica i rzuciła się na niego, a później została także objęta uściskiem od Tangle i pozostałych przyjaciół. Następnie pomogła w ugaszeniu ognia, który spowodował atak Eggmana.

Chao Races and Badnik Bases[]

Amy jadąca Pink Cabrioletem do White Parku

W Sonic the Hedgehog #33 Amy przyniosła do Warsztatu Tailsa części Omegi. Dowiedziała się również od Sonica, że mogliby zdobyć plany robota w jednej ze starych baz Eggmana. Amy początkowo chciała tam iść z Soniciem, ale dowiedziała się, że misja będzie pełna niebezpieczeństw. Zamiast tego postanowiła udać się razem z Rouge do White Parku i zdobyć części zamienne od Clutcha, tamtejszego czempiona wyścigów Chao. Amy zadzwoniła potem do Vanilli i zdołała ją przekonać, aby pozwoliła Cream pojechać z nią do White Parku, wraz z Cheesem. W drodze do parku, Amy prowadziła swój Pink Cabriolet, ale musiała zahamować, gdyż na drodze stanął im Shadow. Próbowała go przekonać, by dołączył do nich i pomógł w odbudowaniu Omegi, ale jeż odmówił. Będąc w White Park Chateau, Amy postanowiła zająć dla swoich przyjaciółek miejsca siedzące, z których potem oglądały jak Cheese bierze udział w wyścigu. Po wygranych eliminacjach, Clutch podszedł do Amy i Rouge, zostawiając im swoją wizytówkę i zapraszając do siebie. Amy czuła, że poszło im zbyt łatwo.

Amy rozmawiająca z Rouge następnego dnia w White Park Chateau

W Sonic the Hedgehog #34 Amy spotkała się z Cream, Gemerlem i Cheesem na śniadaniu następnego dnia. Cream wyraziła swoje obawy, ponieważ Rouge nie wróciła ostatniej nocy, ale Amy nie przejmowała się zbytnio, myśląc że nietoperzyca była zajęta rabowaniem gości. Rouge pojawiła się wtedy znienacka, strasząc Amy. Powiedziała, że najpierw lepiej upewnić się, czy goście są warci okradania, a Amy uznała, że jest to zły przykład dla Cream. Drużyna udała się następnie na kolejne wyścigi, po których mieli się zakwalifikować do półfinału. Cheese wygrał wtedy wyścig, a Rouge chciała go następnie zabrać ze sobą. Amy chciała jednak poznać powód i zmusiła Rouge do wyjawienia, że chciała oszukać Clutcha, oferując mu Cheese'a, a następnie odwracając sytuację przeciwko niemu. Amy zgodziła się, pod warunkiem że pójdą do niego wszystkiego. Kiedy zjawili się u Clutcha, Rouge udawała że chce dokonać z nim wymiany. Po chwili zjawił się Shadow, który powalił oposa i pokazał pozostałym klatkę, w której trzymał Chao, które nie wygrywały dla niego wyścigów. Amy postanowiła pilnować Clutcha, pozwalając Rouge odejść, aby zadzwoniła do Tailsa i poprosiła o przybycie w celu wybrania odpowiednich części dla Omegi.

Amy mierzy się ze Snowym

W Sonic the Hedgehog #35 Amy powitała Sonica, który przybył razem z Belle do White Park Chateau. Jeż twierdził, że Rouge wezwała go z powodu sytuacji awaryjnej, ale Amy twierdziła, że nietoperzyca chciała zadzwonić do Tailsa po wybór części zamiennych dla Omegi. Zaprowadziła następnie Sonica i Belle do apartamentu Clutcha, w którym Cream dalej próbowała otworzyć klatkę z Chao. Belle postanowiła tego dokonać, dzięki narzędziom w swoich palcach. Amy wysłała następnie Sonica, aby znalazł Tailsa i Rouge, o których się niepokoiła. Gdy jeż odszedł, Clutch wstał i ukrył się, oddając strzał w kierunku Amy. Aktywował następnie swoje Badniki, po czym uciekł. Amy wyciągnęła swój młotek i kazała Gemerlowi pilnować Cream. Sama stanęła do walki z ogromnym Snowym. Na początku zadała robotowi uderzenie w nogę, lecz nie wyrządziło mu to większych szkód. Przez chwilę Amy chciała wezwać Sonica na pomoc, lecz stwierdziła, że w ostateczności uwierzyła w siebie, pamiętając że kierowanie Restoration było znacznie bardziej wyczerpujące. Udało jej się wtedy uszkodzić głowę Snowy'ego i zwabić go do dalszego pościgu.

Amy niszczy Snowy'ego

W Sonic the Hedgehog #36 Amy nadal była zajęta walką ze Snowym, oglądając się co jakiś czas na Gemerla, który otrzymywał coraz większe uszkodzenia. Kiedy szarżujący Motobug potrącił robota, Amy odwróciła się i została uderzona przez swojego przeciwnika. Z pomocą przybyły jej jednak Chao uwolnione przez Cream. Kiedy Gemerl przytrzymywał ramię robota, Amy wyskoczyła i zmiażdżyła głowę wielkiego badnika. Wkrótce potem Rouge i Tails przybyli, aby ostrzec ich przed zbliżającą się lawiną. Amy zmusiła wtedy jednego z hotelowych Omochao do przeprowadzenia natychmiastowej ewakuacji gości. Na drodze stanął im później Doktor Starline, który chciał porwać Tailsa. Amy i Rouge zajęły go walką, lecz nagle dziobak wyrwał się im i rzucił na Tailsa. Otrzymał jednak kopnięcie od Belle, a następnie został pogrzebany przez lawinę. Rouge zaczęła szukać Sonica i Shadowa w powietrzu, ale Amy przeczuwała, że będą gdzieś pod śniegiem. Jeże wkrótce wydostały się na zewnątrz, bezpieczne. Po powrocie do Warsztatu Tailsa Omega został odbudowany, a Amy i Rouge przyjęły Vanillę, która usłyszała od Cream całą historię. Amy zaczęła się tłumaczyć i próbowała obarczyć Rouge winą za jej plan, ale nietoperzyca już dawno zniknęła.

Test Run[]

Amy zachwycona widokiem Sonica

W Sonic the Hedgehog #37 Amy pomagała Jewel w porządkowaniu dokumentów w nowym Restoration HQ. Powitała potem Sonica, Tailsa i Belle, kiedy ci przybyli w odwiedziny. Jakiś czas później Jewel przekazała im raport, zgodnie z którym Eggman wybudował na wybrzeżu tajemniczą wieżę wpływającą na pogodę. Amy postanowiła ruszyć na miejsce razem z Soniciem i Tailsem. Bohaterowie polecieli tam Tornadem, gdzie pokonali grupę Egg Pawnów, oraz wyważyli drzwi. Wpadli wtedy jednak do portalu i ocknęli się w nietypowym korytarzu. W trakcie drogi przez korytarze zauważyli, że budynek zmieniał się nieustannie. Sonic zabrał więc Amy i Tailsa oraz zaczął biec coraz szybciej, chcąc sprawdzić czy wieża za nimi nadąży. Po chwili Amy rzuciła swoim Piko Piko Hammerem, który Sonic wbił w jedną ze ścian, niszcząc ją. Bohaterowie wpadli wtedy do próżni.

Amy, Tails i Sonic napotykają hybrydę badników

W Sonic the Hedgehog #38 po wpadnięciu do próżni Sonic i Amy zostali złapani przez Tailsa, który doszedł do wniosku, że próżnia, do której trafili jest dziełem Eggmana, w której może naginać prawa przestrzenności. Następnie Tails zauważył kolejne drzwi, a kiedy bohaterowie przez nie przeszli trafili do opuszczonego miasteczka. Sonic próbował przebiec się po okolicy, ale Tails wyjaśnił mu, że to pomieszczenie również się zapętla. Jeż wpadł na pomysł by ponownie się rozpędzić, kiedy Amy zawołała ich do otwartego domu. Tam znaleźli manekiny, które początkowo pomylili z normalnymi mieszkańcami. Nagle usłyszeli niepokojący odgłos, który jak się okazało pochodził od badnika będącego hybrydą Caterkillera i Crabmeata. Inne dziwne hybrydy badników również przypuściły atak na bohaterów. Sonicowi, Tailsowi i Amy udało się ich pokonać, ale zauważyli za oknem nadciągającą armię robotów. Uwięzieni w domu Tails wpada na pomysł by odnaleźć wyjście namierzając sygnały nadchodzących badników. Nagle z kuchni słychać było śmiech Eggmana. Doktor nadawał połączenie z jednego ze sprzętów kuchennych; poinformował bohaterów, że pomieszczenia te służyć miały testom dla nowych robotów, ale chętnie wykorzysta okazję i przetestuje maszyny na żywych istotach.

Amy pomaga Sonicowi w walce

W Sonic the Hedgehog #39 Amy i jej przyjaciele próbowali się wydostać z komory testowej, ale Eggman utrudnił im to odwracając grawitację. Sonic złapał wtedy Amy, która zaczęła z nim flirtować. Wkrótce potem bohaterowie trafili do pomieszczenia w którym zaatakował ich ulepszony Egg Viper. Amy odbiła swoim młotkiem kolczaste koło robota, umożliwiając Sonicowi i Tailsowi zniszczenie go. Kiedy jednak próbowała potraktować tak samo czerwonego Egg Vipera, została podpalona przez jego ognistą osłonę. Ugasił ją niebieski Egg Viper potężnym strumieniem wody, z którego uratował ją Tails. Później jednak bohaterowie zostali przytłoczeni przez roboty. W Sonic the Hedgehog #40 Amy i Tails zostali otoczeni przez ognistego Egg Vipera, ale uratował ich Sonic gasząc płomienie wężami niebieskiego Egg Vipera. Amy odbiła następnie Sonica swoim młotkiem, aby jeż mógł uszkodzić niebieskiego Vipera. Później bohaterom z pomocą przybyła Tangle, która wyciągnęła ich także przez portal kiedy Eggman skierował Egg Vipery do zderzenia. Bohaterowie uciekli następnie Tornadem z wieży, która zniknęła. W drodze powrotnej Amy przejęła się również Belle, która odkryła że Eggman naprawdę ją stworzył.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Amy jest pogodną i zakochaną w Sonicu dziewczyną. Stara się mu za wszelką cenę zaimponować, lecz jeż często nie odwzajemnia jej uczucia i lekceważy ją. Mimo wszystko Amy stara się jak może i kocha Sonica takim jakim jest. Nie chce go zmieniać. Amy jest również bardzo zaangażowana w swoją misję pomagania innym i chce ją wypełnić jak najlepiej. Nie lubi gdy coś nie idzie po jej myśli. Stara się jednak zachować spokój i dążyć do własnych przekonań.

Wygląd[]

Amy jest różową jeżycą z zielonymi oczami i brzoskwiniową skórą na ustach i rękach. W przeciwieństwie do innych jeży, jej kolce nie są zadarte w górę i opadają w dół jak zwykłe włosy. Amy nosi na sobie czerwoną sukienkę z białymi wykończeniami, czerwoną opaskę na włosy, długie czerwono-białe buty, oraz białe rękawiczki ze złotymi bransoletami.

Moce i umiejętności[]

Amy jest zdolną wojowniczką. W walce posługuje się Piko Piko Hammerem - wielkim młotkiem który pozwala jej miażdżyć nawet najsilniejszych przeciwników. Amy może również odbijać inne postacie za pomocą młotka, zmieniając je w żywe pociski. Doświadczenie zdobyte w Resistance zapewniło jej zdolności przywódcze, organizacyjne i umiejętności strategiczne, przydatne w prowadzeniu bitew.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Advertisement