Cudzy1 I am... the creator. The stories of this world are... MINE! Cudzy2
Alf Layla wa-Layla, Sonic and the Secret Rings
Alf Layla wa-Layla (アルフ・ライラ・ワ・ライラ Arufu Raira wa Raira?) – transformacja Erazor Djinna i finałowy boss w grze Sonic and the Secret Rings. Erazor osiągnął tę transformację po wykorzystaniu mocy siedmiu Pierścieni Świata.

Opis Edytuj

Alf Layla wa-Layla ma postać groteskowe i niekompletnego potwora. Posiada fioletowy korpus, od którego odchodzi sześć ramion. Ciało pokryte jest ognistymi pieczęciami, a także siedmioma otworami. Z otworów wydobywają się światło, dym oraz ogień, które pochodzą od siedmiu Pierścieni Świata. Główne otwory mieszczą się na brzuchu i na głowie. Alf-Layla posiada także szpiczaste uszy. Jego nogi składają się ze spodni, które zamiast stóp posiadają zwisające fragmenty metalu. Miecz Erazor Djinna staje się jego ogonem.

Alf Layla wa-Layla posiada zdolność do całkowitego manipulowania czasoprzestrzenią świata Arabskich Nocy. Może napisać swoją własną wersję opowieści i stworzyć idealny świat na własne podobieństwo. Jak wynika z jego motywów, po ukończeniu swojej wersji Arabskich Nocy Alf Layla wa-Layla miał przeniknąć do rzeczywistego świata i uczynić to samo.

Alf Layla wa-Layla jest groźnym przeciwnikiem w walce. Za pomocą swojego ognistego ogona potrafi tworzyć linie ognia, a z dłoni może strzelać fioletowymi kulami energii i niebieskimi wirami. Jego najpotężniejszy atak znany jest jako Spirit Blast. Alf Layla wa-Layla formuje wówczas kulę energii ze słów pochodzących z różnych opowieści. Następnie ciska powstały w ten sposób potężny pocisk w przeciwnika. Jednakże jeśli ten pocisk zostanie odbity w niego, to otworzy jego klatkę piersiową i odsłoni słaby punkt - serce. Uderzanie w serce zadaje mu poważne, ale nie śmiertelne obrażenia.

Historia Edytuj

Po tym jak Erazor Djinn został pokonany i wycofał się za magiczne drzwi swojego pałacu, Sonic i Shahra wyciągnęli siedem Pierścieni Świata i otworzyli wrota. Wewnątrz Erazor przekonał Shahrę do oddania mu siedmiu pierścieni. Mimo że Sonic kazał jej zrobić to co naprawdę uważała za słuszne, to Erazor odebrał artefakty. Następnie zamierzał złożyć Sonica w ofierze, aby wykorzystać ich potęgę. Jednakże przypadkowo zabił Shahrę, która zasłoniła jeża. Mimo tego udało mu się poskromić moc pierścieni i przemienić się w Alf Layla wa-Layla. Erazor chciał napisać nową wersję arabskich nocy. Jednak Sonic, przepełniony bólem po śmierci Shahry, pochłonął trzy pierścienie: gniew, nienawiść i smutek, po czym zmienił się w Darkspine Sonica. Alf Layla wa-Layla był pewien swego zwycięstwa nad jeżem, ale przeliczył się i został zniszczony. Po tym wrócił do pierwotnej formy. W ostateczności Erazor Djinna zamknięto w Magicznej Lampie i wrzucono do czeluści Evil Foundry.

Boss Edytuj

Alf Layla wa-Layla jest finałowym bossem całej gry Sonic and the Secret Rings. Podczas walki gracz kontroluje Darkspine Sonica. Potyczka z bossem toczy się w czarnej otchłani.

Alf Layla wa-Layla korzysta z czterech ataków, które wykonuje na różne sposoby:

  • Darkness Spark - wystrzeliwuje fioletowe kule w gracza. Time Break ułatwia graczowi ich unikanie, a Speed Break pozwala obok nich przelecieć.
  • Darkness Slash - wykonuje cięcia w różnych kombinacjach. Każdy cios posiada najpierw swój zarys. Po chwili w jego miejscu pojawiają się płomienie. Jeśli gracz nie uniknie cięcia to otrzyma obrażenia. Dla ułatwienia unikania tego ciosu oprócz przemieszczania się można wykorzystać Spin Jump i Homing Attack.
  • W drugiej i trzeciej fazie Alf Layla wa-Layla będzie ciskał w gracza mrocznymi wirami. Nie ma konkretnej strategii na unikanie tych ataków, poza przemieszczaniem się na boki albo wykorzystywaniem Homing Attacku.
  • Spirit Blast - końcowy atak bossa w danej fazie. Alf Layla wa-Layla bierze do siebie różne słowa i formuje z nich kulę energii, którą ciska w stronę gracza. Ataku tego nie można uniknąć, a jedynym sposobem na zatrzymanie go jest odbicie. Można tego dokonać przez dobrze naładowany i precyzyjnie wymierzony Speed Brake. Darkspine Sonic zacznie kopać kule i odbije ją do Alf Layla wa-Layla.

Po otrzymaniu ciosu od Spirit Blast boss zostaje ogłuszony na pewien czas. Należy następnie szybko podładować Speed Break i zaszarżować w stronę bossa. Darkspine Sonic zacznie go uderzać w odsłonięte serce, zadając obrażenia. Po otrzymanych uderzeniach część mocy potwora wyparuje z wybranych otworów na jego ciele. Walka przejdzie następnie do kolejnej fazy. Aby pokonać bossa cały proces należy wykonać około 3 razy.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Seven Rings in Hand

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Przerywniki Edytuj

Boss Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Alf Layla wa-Layla to oryginalny arabski tytuł Księgi tysiąca i jednej nocy (ألف ليلة و ليلة).