FANDOM

Nie mylić z Air Tank (Extreme Gear)

Air Tank – element rozgrywki pojawiający się w grach Sonic Riders i Sonic Free Riders. Jest to wskaźnik Air, paliwa dla Extreme Gear.

Opis Edytuj

Air Tank Riders

Air Tank w Sonic Riders

Air Tank jest pionowym paskiem w prawym, dolnym rogu ekranu. Pojawia się w grach Sonic Riders i Sonic Free Riders, jako wskaźnik Air, paliwa używanego przez większość Extreme Gear. Początkowo Air Tank jest niebieski (w Sonic Free Riders zielony), ale w miarę zużywania paliwa zmienia się na żółty, a ostatecznie na czerwony. W grze Sonic Riders zużywane sekcje paliwa są oznaczane na czerwono. Pasek wyczerpuje się w normalnym stopniu podczas jazdy - tempo spalania paliwa zależy od Extreme Gear, z reguły typy Board zużywają normalną ilość paliwa, typy Skate najmniejszą, a typy Bike największą. Niektóre Extreme Gear posiadają również indywidualne właściwości, które wpływają na ich spalanie paliwa. Gdy pasek gracza dochodzi do żółtego poziomu, zaczyna on migać i odtwarzać sygnał ostrzegawczy. Gracz nie może wtedy również używać Air Boost. Gdy pasek dochodzi do końca, zaczyna migać na czerwono. Gdy całe paliwo zostanie w nim wyczerpane, postać zeskoczy z deski i będzie musiała biec pieszo, dopóki nie uzupełni paliwa. W grze Sonic Free Riders postać nadal jedzie na swojej Extreme Gear, ale nie może wykonywać czynności takich jak Kick Dash bez odpowiedniego zapasu paliwa. Czynności takie jak Air Boost i Air Slide zużywają większe porcje paliwa we wskaźniku. Można je jednak odnowić głównie wykonując triki, korzystając z Air Pit, lub zbierając Item Boxy z paliwem. Air Tank rozszerza się również ilekroć gracz zdobywa nowy poziom, pozwalając pomieścić więcej Air. Jednakże otrzymanie obrażeń od wrogiej postaci lub wypadnięcie z trasy i odrodzenie się sprawia, że gracz traci wszystkie pierścienie dzięki którym zdobył swój poziom, a pasek wraca do stanu z poziomu pierwszego.