Air Ride, znany również jako Air Riding – umiejętność pojawiająca się w grach z serii Sonic Riders. Polega na locie podczas jazdy na Extreme Gear.

Opis Edytuj

Air Ride polega na locie podczas jazdy na Extreme Gear. Postać wznosi się dzięki tej umiejętności wyżej i szybuje przez pewien czas. Dostępna jest jedynie dla postaci, które posiadają odpowiednie zdolności, specjalny Extreme Gear, albo Gear Part. Aby wykonać umiejętności należy wyskoczyć z katapulty lub Trick Zone. Postać będzie następnie szybowała w powietrzu, regenerując Air/Gravity Points. Można wtedy korzystać z pierścieni przyspieszających. Z czasem postać traci jednak swój pęd i zaczyna opadać w kierunku ziemi. Gracz może również sam zdecydować o tym kiedy opadnie na ziemię.

W grze Sonic Riders Air Ride jest dostępny domyślnie dla postaci typu latającego. Postaci z innych typów potrzebują specjalnych desek, które umożliwiają lot, żeby przelecieć przez pierścienie przyspieszające, to najlepiej wykonać ruchy pionowe. W grze Sonic Riders: Zero Gravity Air Ride jest ograniczony jedynie dla SCR-HD, lub dla postaci posiadających część Yacht albo Air Ride Skill. W grze Sonic Free Riders do wykonywania Air Ride potrzebna jest część Air Ride Skill. Dodatkowo sterowanie jest ograniczone jedynie do ruchów pionowych.