Air Launcher – element rozgrywki pojawiający się w grze Sonic and the Secret Rings. Są to obręcze z których gracz może się wystrzeliwać.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Kolczasty Air Launcher

Air Launcher mają postać czerwonych obręczy. Zwykle unoszą się w powietrzu. Sonic może w nie wskoczyć, zwijając się wtedy w kulę. Air Launcher zwęża swoją średnicę stopniowo. Im węższa, tym dalej gracz będzie się mógł wystrzelić, wciskając przycisk skoku. W ostatniej chwili Aur Launcher zwija się maksymalnie, tak że jego latające fragmenty obręczy praktycznie łącza się ze sobą. W tym momencie strzał będzie najsilniejszy. Zaraz po tym następuje rozkurcz i Air Launcher znów rozszerza się. Gdy osiągnie maksymalne rozciągnięcie, powtarza zwężanie się. Istnieją również kolczaste odmiany Air Launchera, z których trzeba się wystrzelić szybciej - nie można czekać do ostatniej chwili, ponieważ kolce zranią gracza i zrzucą z Air Launchera, co może skończyć się upadkiem w przepaść. Air Launcher służą do osiągania wyższych sekcji lub przelatywania nad całymi korytarzami.