FANDOM

Żabek (カエルくん Kaeru-kun?) – nieantropomorficzna żaba, zwierzak i przyjaciel kota Biga, z którym spędza dni na łowieniu ryb. Pochodzi ze świata Sonica, ale w wyniku Kontroli Chaosu przeniósł się do świata ludzi.

Historia Edytuj

Saga nowego świata Edytuj

Żabek pojawia się krótko w odcinku Wejście naddźwiękowego jeża. Spał obok Biga nad jeziorem. Później był świadkiem Kontroli Chaosu, która wydobyła się z bazy Eggmana.

Saga Chaosa Edytuj

Żabek i Big znaleźli się w świecie ludzi w wyniku drugiej Kontroli Chaosu. W odcinku Początek katastrofy Żabek został zbudzony przez piorun, który uderzył niedaleko miejsca w którym spał. Żabek znalazł Szmaragd Chaosu, który pokazał Bigowi. Krótko po tym Żabek został zaatakowany przez ogon Chaosa, który połknął. W efekcie Żabkowi wyrósł jego własny ogon. Żabek połknął następnie Szmaragd Chaosu i uciekł. Uciekał aż do Station Square, gdzie wpadł na Cheese'a. Chris podniósł go na chwilę, ale upuścił gdy Big się na niego przewrócił. Żabek ponownie uciekł. W odcinku Bunt robota Chris i Big wyłowili Żabka w Mistycznych Ruinach. Krótko potem Żabek został jednak porwany przez E-102 Gammę, który zabrał go na Egg Carrier. Tam Doktor Eggman przejął Żabka i zamknął go w klatce na pokładzie. W odcinku Walka na Jajostatku Chris i Big uratowali Żabka z jego klatki, ale zostali złapani przez Eggmana i Chaosa 4 na zewnętrznym pokładzie. Eggman zabrał Żabka i wycisnął z niego Szmaragd Chaosu. Następnie wrzucił dwa Szmaragdy Chaosu Chaosowi 4, transformując go w Chaosa 6. Po tym Eggman wrzucił Żabka do Chaosa 6, przywracając mu jego ogon. Żabek, Chris i Big zostali potem uratowani przez Sonica. Żabek i Big wsiedli do Tornada X i odlecieli z Egg Carriera, rozbijając się w Mistycznych Ruinach. Żabek i Big wrócili następnie do domu.

Saga półksiężyca Edytuj

W odcinku Agencja detektywistyczna Chaotix Żabek i Big byli świadkami trzeciej Kontroli Chaosu, która sprowadziła do świata ludzi jeszcze więcej mieszkańców świata Sonica.

Saga Emerla Edytuj

W odcinku Turniej o Szmaragd Chaosu, część 1 Żabek wyskoczył spod futra Biga, kiedy ten uciekał przed Ellą. Żabek wylądował na twarzy Elli, która po zobaczeniu go zemdlała ze strachu. Żabek wrócił następnie do Biga, który jednak przegrał walkę ze względu na to że uciekł poza ring.

Dalsze losy Edytuj

Po zakończeniu Sagi Emerla Żabek nie pojawił się w żadnym kolejnym odcinku Sonic X. Najpewniej wrócił do świata Sonica, podobnie jak inne postacie i miejsca z niego pochodzące, pod koniec drugiego sezonu.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Żabek nie wydawał się okazywać zbyt wielu emocji. Wiadomo jednak że przyjaźni się z Bigiem i uwielbia spędzać z nim czas. Kiedy Żabek połknął ogon Chaosa, starożytny potwór przejął nad nim kontrolę i rozkazał połknąć Szmaragd Chaosu i uciec od Biga, aby dostarczyć szmaragd Eggmanowi.

Wygląd Edytuj

Froggy tail ep 27

Ogon Żabka

Żabek jest zieloną żabą z czterema kończynami. Na jego ciele pojawiają się ciemnozielone paski. Oczy są żółte i posiadają czarne źrenice. Jeśli Żabek połknie ogon Chaosa to wyrośnie mu długi ogon.

Moce i umiejętności Edytuj

Żabek potrafi wykonywać wysokie skoki, a także pływać pod wodą.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W przeciwieństwie do odpowiednika z gier, Żabek z Sonic X posiada na skórze ciemnozielone paski, zamiast pomarańczowych.