Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Żabek – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to żaba, będąca najlepszym przyjacielem kota Biga. Często opuszcza swój dom w Mystic Ruins, przez co Big musi go potem szukać.

Historia[]

Big's Big Adventure[]

Żabek zmieniający się w Zombota

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Żabek opuścił Mystic Ruins, co zmusiło Biga do długiej podróży w celu znalezienia swojego przyjaciela. Po długim czasie Big wyłowił Żabka w pobliżu Spiral Hill Village i zabrał ze sobą. W drodze powrotnej zaatakowały ich jednak Zomboty - Big bronił przy sobie Żabka, odpierając napastników wędką. Żabek rzucił się jednak sam w wir walki, skacząc na przeciwników. Ostatecznie Big i Żabek przywiązali Zomboty do drzewa, po czym bezpiecznie wrócili do Mystic Ruins. Big opowiedział Żabkowi o swojej podróży, ale zauważył też że jego przyjaciel był dziwnie cichy od powrotu. W rzeczywistości Żabek złapał Metal Virusa i zaczął stawać się Zombotem. Co więcej wirus zaczął przenosić się także na Biga, oraz całe Mystic Ruins.

All or Nothing[]

Żabek siedzący na Eggmanie

W Sonic the Hedgehog #29 Żabek znalazł się na Angel Island, pośród armii Zombotów prowadzonych przez Zavoka. Gdy Doktor Eggman próbował uciec, potknął się o Żabka który na niego skoczył. Ostatecznie Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, a Żabek wrócił do normalności, siedząc na plecach powalonego Eggmana i kumkając. W Sonic the Hedgehog #30 Big zjednoczył się z Żabkiem, nie zauważając jak Doktor Eggman przekradł się za ich plecami na prom ratunkowy. Big wskazał potem Tailsowi, Amy i Knucklesowi odlatujący prom, który ukradł Eggman.

Out of the Blue[]

W Sonic the Hedgehog #30 Żabek zjednoczył się ponownie z Bigiem, nie zauważając jak Doktor Eggman przekradł się za ich plecami na prom ratunkowy. Żabek wskazywał potem Tailsowi, Amy i Knucklesowi odlatujący prom, który ukradł Eggman.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Żabek nie potrafi mówić, ani też nie wyraża zbyt wielu emocji. Lubi jednak udawać się na swoje własne wędrówki po świecie, aby Big go potem szukał. Czuje się bezpiecznie w towarzystwie swojego przyjaciela, a nawet jest gotowy go bronić rzucając się do ryzykownej walki.

Wygląd[]

Żabek jest zieloną żabą z czterema kończynami. Na jego ciele pojawiają się pomarańczowe paski. Oczy są żółte i posiadają czarne źrenice.

Moce i umiejętności[]

Żabek potrafi pływać, a także skakać daleko.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Ciekawostki[]

  • W Sonic the Hedgehog Annual 2020 pojawia się gwiazdozbiór przedstawiający Żabka ale z ogonem. Później jednak Żabek przedstawiany jest bez swojego ogona, który otrzymał w Sonic Adventure połykając część Chaosa. Pod koniec historii Biga w tej grze oddał jednak Chaosowi jego ogon i sam stracił swój.
Advertisement