FANDOM

Cudzy1 Yellow Wisps are very fond of earth and water. Their powers allow Sonic to transform into the Yellow Drill to reach underground and underwater spots quickly. Cudzy2
Opis, Sonic Colors

Żółty Wisp (イエローウィスプ Ierō Uisupu?, ang. Yellow Wisp) – jeden z gatunków Wispów, który pojawia się w serii Sonic the Hedgehog. Po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Colors. Zapewnia transformację w Żółte Wiertło.

Historia  Edytuj

Sonic Colors Edytuj

W grze Sonic Colors Żółte Wispy pojawiły się po raz pierwszy. Ich planeta została porwana przez Doktora Eggmana i stała się częścią międzygwiezdnego parku w pobliżu Ziemi. Żółte Wispy i inne gatunki zostały zniewolone przez złego doktora, który chciał wykorzystać ich energię Hyper-go-on do stworzenia promienia kontroli umysłu. Wispy zostały jednak ocalone przez Sonica, któremu później pomogły wydostać się z czarnej dziury energii Hyper-go-on i zabrały go na Ziemię. Ostatecznie powróciły na swoją rodzimą planetę.

W wersjach na Wii i Nintendo DS Żółte Wispy pojawiają się w Kapsułach Wispów jako power-up który pozwala skorzystać z mocy Żółtego Wiertła. W wersji na Wii można je spotkać w Tropical Resort, Sweet Mountain i Aquarium Park. W wersji na Nintendo DS pojawiają się w Planet Wisp i Aquarium Park.

Sonic Lost World Edytuj

W grze Sonic Lost World Żółte Wispy pojawiają się w wersjach na Wii U i Nintendo DS w Kapsułach Wispów jako power-up który pozwala skorzystać z mocy Żółtego Wiertła. W wersji na Wii U pojawiają się w Desert Ruins, Tropical Coast i Silent Forest, a w wersji na Nintendo 3DS w Desert Ruins, Tropical Coast i Lava Mountain.

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners Żółte Wispy odegrały poboczną rolę w historii. Część z nich postanowiła pozostać na Ziemi i założyć tam swoje kolonie. Podczas rozgrywki, Zespół Sonica zwraca się o pomoc do tych Wispów w różnych sprawach. Obejmuje to zarówno sprawę powstrzymania Doktora Eggmana jak i niektóre sprawy osobiste. Ponadto, czasami pomagają graczowi po prostu przekazując pewne wartościowe informacje. Żółte Wispy pojawiają się także jako część przedmiotu Żółte Wiertło, który gracz może wykorzystać na poziomach.

Sonic Forces Edytuj

W grze Sonic Forces Żółte Wispy pojawiają się w Kapsułach Wispów jako power-up który pozwala skorzystać z mocy żółtego Wisponu. Pojawiają się w Spaceport, Capital City, Guardian Rock i Imperial Tower.

Team Sonic Racing Edytuj

W grze Team Sonic Racing Żółte Wispy pojawiają się jako jeden z power-upów, który można wylosować z Item Boxów. Zapewniają moc Żółtego Wiertła.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Żółte Wispy to z natury bardzo energiczne i zabawne Wispy. Bardzo lubią bawić się w ziemi, oraz w wodzie.

Wygląd Edytuj

Żółty Wisp jest Wispem o żółtym kolorze skóry. Ma jedno oko na środku trójkątnej głowy. Jego głowa z kolei jest pokryta żółtymi i mandarynkowymi paskami, z których te mandarynkowe są grubsze od tych żółtych. Ma również trzy dość długie odnóża. Z wyglądu przypominają Białe Wispy, jednak nie mają czułek, a ich ciała przypominają wiertła.

Moce i umiejętności Edytuj

Osobny artykuł: Yellow Drill

Żółte Wispy potrafią lewitować do woli, co jest głównie ich metodą ruchu.

Żółte Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia. Nie jest pewne w jakim stopniu mogą one z niego korzystać, ale wiadomo że mogą przywracać Nega-Wispy do poprzedniej formy, przenosić przedmioty za pomocą lewitacji, oraz teleportować obiekty.

Są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne, mogą pożyczać ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Żółty Wisp wejdzie do niego, przekształci jeża w Yellow Drill, co pozwoli mu na wiercenie w ziemi, niszczenie wrogów, oraz pływanie w wodzie niczym torpeda.

Ponadto, Żółte Wispy potrafią połączyć swoją Moc Koloru z mocami innych Wispów, co pozwoli im na wytworzenie ogromnie silnego ataku, zwanego Final Color Blaster. Jest to ich najsilniejsza umiejętność jaką znamy.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Yellow Wisp Archie Comics

Żółty Wisp w Archie Comics

Żółty Wisp pojawił się w Archie Comics w adaptacji Sonic Colors w numerze dwieście dziewiętnastym.

W komiksie, Żółte Wispy i kilka innych Wispów byli ścigani przez OrbotaCubota i Egg Pawn. Na szczęście przybył Sonic, zniszczył Egg Pawn i wystraszył Orbota i Cubota, którzy natychmiast uciekli. Następnie Żółty Wisp dołączył do SonicaTailsa i Yackera, kiedy jeż decyduje się ścigać Eggmana i uratować porwane przez niego Wispy.

IDW Publishing Edytuj

Osobny artykuł: Żółty Wisp (IDW)

W komiksach IDW Publishing Żółte Wispy posiadają przeszłość taką samą jak w grach do momentu zakończenia wydarzeń z Sonic Forces. Po zakończeniu wojny Wispy nadal pomagały mieszkańcom świata Sonica.

Ciekawostki Edytuj