FANDOM

Świat Sonica – lokacja pojawiająca się w serialu anime Sonic X. Jest to planeta z której pochodzą Sonic i jego przyjaciele. Rozpoczyna się tutaj akcja pierwszego sezonu, oraz rozgrywa część akcji sezonu trzeciego. W trakcie wydarzeń z pierwszego i drugiego sezonu wiele elementów tego świata pojawia się na Ziemi.

Opis Edytuj

Świat Sonica, podobnie jak Ziemia, jest błękitną planetą, ponieważ większość jego powierzchni pokrywa woda. Nieznany jest dokładny układ kontynentów, ale wiadomo że znajduje się tutaj przynajmniej jeden duży ląd. Mieszkańcami tego świata są zwierzęta antropomorficzne, zwykłe zwierzątka, roboty, oraz Chao. Na planecie tej zwierzęta antropomorficzne żyją ze sobą w pokoju, w niewielkich, pojedynczych domach, lub nowoczesnych miastach. Planeta nie wydaje się mieć żadnego władcy lub władców. Najpotężniejszymi artefaktami świata Sonica są Szmaragdy Chaosu i Główny Szmaragd. Planeto Jajo świata Sonica mieści się na Anielskiej Wyspie.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Emerald Altar ep 32

Atak Klanu Knucklesa na Ołtarz Szmaragdów

Wiele tysięcy lat temu Świat Sonica i Ziemia stanowiły jedność, ale wskutek nieznanego kataklizmu rozdzieliły się i znalazły w dwóch różnych wymiarach, tworząc osobne linie czasowe. 4000 lat temu na obszarze Mistycznych Ruin istniała cywilizacja Klanu Knucklesa, która składała się z kolczatek. Ich wódz, Pachacamac zapragnął zdobyć Szmargady Chaosu, które znajdowały się na Ołtarzu Szmaragdów zamieszkanym przez Chao. Jego córka, Tikal, zaprzyjaźniła się jednak z Chao i ich strażnikiem, Chaosem. Próbowała mu się postawić, ale nie powstrzymało to Pachacamaca od zaatakowania ołtarza. W wyniku szarży jego wojowników stratowano wiele Chao, oraz raniono Tikal. Rozwścieczyło to Chaosa, który przemienił się w Perfect Chaosa i wybił niemal cały Klan Knucklesa. Powstrzymała go jednak Tikal, zamykając razem ze sobą w Głównym Szmaragdzie. W wyniku tego wydarzenia fragment Mistycznych Ruin, znany potem jako Anielska Wyspa, oderwał się od lądu i poszybował w przestworza. Ocalałe kolczatki pozostawiły po ataku Perfect Chaosa mural w Mistycznej Świątyni, po czym udały się strzec Głównego Szmaragdu przez kolejne pokolenia, aby nie doprowadzić do powtórzenia się tragedii. Z czasem jednak kolejni strażnicy zapomnieli jaki był cel pilnowania Głównego Szmaragdu. Ostatnim przedstawicielem ich rasy, a jednocześnie strażnikiem Głównego Szmaragdu, został Knuckles. W pewnym momencie w świecie Sonica znalazł się Doktor Eggman, który rozpoczął swoje próby wybudowania Imperium. Sonic stał się również jego największym wrogiem.

Saga nowego świata Edytuj

Sonic X ep 1 1701 24

Pierwsza Kontrola Chaosu

Na początku sagi nowego świata Doktor Eggman zgromadził wszystkie siedem Szmaragdy Chaosu w swojej bazie i zamierzał wykorzystać we wzmacniaczu energii. Sonic i jego przyjaciele zaatakowali jednak fortecę i w wyniku walki maszyna Eggmana została uszkodzona, wywołując Kontrolę Chaosu. Przeniosła ona część mieszkańców świata Sonica, w tym samego niebieskiego jeża, na Ziemię. Po tym jak Cream zniknęła, Vanilla wysłała Chaotix na jej poszukiwania.

Saga Szmaragdów Chaosu Edytuj

W wyniku drugiej Kontroli Chaosu na Ziemię ze świata Sonica przybyły Mistyczne Ruiny i Anielska Wyspa.

Saga półksiężyca Edytuj

W wyniku trzeciej Kontroli Chaosu coraz więcej elementów świata Sonica zaczęło pojawiać się na Ziemi, m.in. zwierzątka i ich domy, Chaotix, oraz Vanilla.

Saga powrotu do domu Edytuj

Sonic X ep 52 02

Doktor Eggman po powrocie do świata Sonica

W trakcie sagi powrotu do domu okazało się, że mieszkańcy świata Sonica będą musieli wrócić na swoją planetę. Było to spowodowane tym, że niegdyś oddzielone od siebie Ziemia i świat Sonica znów zaczęły się łączyć. Problemem były ich osobne linie czasowe, które zaczęły ze sobą kolidować, co mogło doprowadzić do zatrzymania się czasu. Niemal wszystkich mieszkańców świata Sonica udało się odesłać z powrotem, z wyjątkiem samego niebieskiego jeża. W świecie Sonica minął tydzień od jego nieobecności. Doktor Eggman próbował podbić planetę wykorzystując Grand Egg Imperial, ale rozpaczliwie domagał się przybycia Sonica. Amy była rozwścieczona przez jego nieustanne zakłócanie nocnego spokoju, podobnie jak Tails, który stanął z doktorem do walki. Również Knuckles i Rouge źle znosili nieobecność Sonica i kłócili się między sobą. Ostatecznie Sonic powrócił do swojego świata jako Super Sonic, ocalił Tailsa i zniszczył Grand Egg Imperial. Następnie spotkał się z Amy w Green Hill.

Saga Metarexów Edytuj

Sonic X ep 53 004

Dark Oak zarządzający inwazję na świat Sonica

W świecie Sonica minęło sześć miesięcy, podczas gdy na Ziemi upłynęło sześć lat. Metarexy dokonały inwazji na planetę, ale zostały powstrzymane przez Super Sonica. Wtedy osłabiony już Super Sonic musiał zmierzyć się z Dark Oakiem, ale nie mógł go pokonać. Dlatego rozesłał Szmaragdy Chaosu po całej galaktyce, aby nie wpadły w ręce Metarexów. Następnie jeż stracił przytomność i rozbił się na swojej planecie, podczas gdy Dark Oak wysłał Metarex Carrera do przechwycenia Planeto Jaja. Tails, Amy, Cream i Cheese zebrali się aby oglądać deszcz meteorytów, ale przerwało im rozbicie się kapsuły ratunkowej, w której znaleźli Cosmo. Kiedy Metarex Carrer zaatakował Anielską Wyspę, Sonic, który odzyskał przytomność po odratowaniu przez Doktora Eggmana, oraz Knuckles i Tails z Cosmo w Tornadzie X próbowali go powstrzymać. Metarex ukradł jednak Planeto Jajo i odleciał z nim, przez co świat Sonica zaczął powoli obumierać. Krótko potem Chris wyszedł z Głównego Szmaragdu. Był jednak znowu dwunastoletnim chłopcem, choć w swoim świecie był pełnoletni i sam zdołał zbudować dla siebie teleport do świata Sonica. Po tym jak Cosmo wyjaśniła bohaterom kim są Metarexy i jakie są ich cele, Sonic i jego przyjaciele postanowili polecieć w kosmos, wykorzystując do tego statek kosmiczny Niebieski Tajfun. Metarex Spike próbował ich powstrzymać, ale bohaterom udało się opuścić planetę. Tuż za nimi poleciała załoga Crimson Egg. Później rodzice Chrisa dostarczyli do świata Sonica jego bagaże. Vanilla wynajęła Chaotix, aby ci dostarczyli je na Niebieski Tajfun. Detektywi otrzymali własny statek kosmiczny i również opuścili planetę. Jakiś czas później świat Sonica zaatakował agresywny proces zalesiania. Mieszkańcy planety zaczęli tracić swoje siły życiowe i byli wypierani przez rośliny. Ostatecznie jednak planeta stała się bezpieczna od inwazji roślin, po tym jak zniszczono Final Mova. Po tych wydarzeniach Sonic i jego przyjaciele wrócili na swoją planetę, która odzyskała Planeto Jajo. Bohaterowie powrócili do swojej codziennej rutyny. Wkrótce potem Doktor Eggman zbudował dla Chrisa rakietę Hurry and Go Home Version 1, która zabrała go z powrotem na Ziemię. Po jego zniknięciu, Eggman powrócił do swoich planów wybudowania Imperium Eggmana, a Sonic i jego przyjaciele ruszyli do ponownej walki.