Wikia

Shadow

ShadowEdit

Shadow is een van de aartsvijanden van Sonic The Hedegehog. Hij is gemaakt door Docter Gerareld Robotnik. Hij is verliefd op Rouge maar laat dat niet zien.

Persoonlijkheid en GeschiedenisEdit

Shadow kwam voor het eerst voor in Sonic the Hedgehog , waar Dr. Nega hem in een kooi heeft gezet. Als Sonic, Amy of Tails hem redt in Chemical Plant City wordt hij speelbaar.

Hij keerde terug in Sonic Adventure Battle DX : Director's Cut, waar hij speelbaar was . Hij bevrijde tevens Tails, die gehypnotiseerd was door Robotnik en Dr. Nega. Later kwam hij in verscheidende spellen opnieuw voor :

In andere media :

Shadow's persoonlijkheid verschilt nogal van die van Sonic. Terwijl hij rechtvaardig is en iedereen helpt die in nood is, is Shadow meer duister en serieus. Hij is haast nooit vrolijk, het enige wat hem aan het lachen maakt is als Sonic een taart in zijn gezicht krijgt of als hij uitglijdt over een stuk zeep. Anders is hij altijd somber en kwaad. Wanneer het nodig is , gebruikt hij vuurwapens om zich te verdidigen, maar hij bezit ook chaos-krachten : Teleportatie, Energy Beam, Chaos Blast, Yellow Dash, Psyschic, Spiral Blast, Dark Combo, Chaotic Break en absorberen.